Singurul fabricant de automobile din Moldova, societatea Dypety Moinesti, intentioneaza sa externalizeze o parte dintre fabricatiile specifice domeniului sau. Petre Viorel Balan, managerul afacerii, a declarat ca vrea sa dea altor firme, mai mici, fabricatia de piese componente pentru autocarele si microbuzele pe care le fabrica sau le amenajeaza, pentru ca procesul de productie este si costisitor si lipsit de forta de munca atit de necesara.
„Aducem in stadiu final trei tipuri de autocare pentru turism, dar si citeva modele de microbuze pentru transportul de calatori – a spus Petre Viorel Balan. Principala problema cu care ne confruntam acum este lipsa fortei de munca. Ma refer la muncitorii calificati. Cred ca este oportun sa dam de lucru unor ateliere specializate si sa nu mai suportam presiunea cheltuielilor pe segmentul fabricatiei unor piese componente. Avantajul este ca noi oferim si consultanta necesara si chiar ajutorul de care au nevoie producatorii”.
Dypety este rezultatul unei investitii in valoare de peste doua milioane de euro, intr-o fabrica de autocare si autobuze urbane si interurbane. Investitia este facuta, din surse proprii, de firma Dypety, cunoscuta in ultimii ani ca unul dintre putinii carosieri din Romania si din Europa, firma care echipa pentru transportul de persoane si de marfuri mai multe tipuri de microbuze. Firma Dypety a batut palma cu o companie de renume in industria de automobile, MAN din Germania, cu reprezentantul acesteia in Romania, firma Bavaria Automobile, si a pregatit liniile de productie. Cifra de afaceri a crescut de 16,7 ori fata de 2003 si a ajjuns la aproape patru milioane de euro, in 2007. Aceasta a fost depasita in aprilie 2008.
Firma Dypety a fost infiintata in anul 1995 si a luat numele dupa cel al proprietarilor ei, Diana si Petre Balan. In perioada 2003 – 2005 era doar un atelier de trasformari de microbuze in Magiresti, dar in 2005 s-a facut o investitie importanta in actuala locatie din Moinesti. In anul urmator a fost lansat si vindut primul autocar Dyparro 90T (turistic, de 9 metri lungime, cu 31 plus doua locuri). Proprietarii spun ca si denumirea acestuia este tot un acronim, de la Dypety si Ardeoani – comuna lor de bastina. Productia de serie s-a lansat in anii 2006 si 2007, cu autocarul 95T si inceperea proiectului Dyparro 110T de pina la patru stele de confort. In acest an – a precizat Petre Viorel Balan – comenzile acopera capacitatea de productie, iar numarul salariatilor a ajuns la 270. „Recrutarea fortei de munca este una dintre principalele noastre probleme – a spus managerul de la Dypety. Daca specialisti gasim mai usor, muncitorii calificati sint rari, si pentru ca nu mai avem scoli care sa-i pregateasca. Practic, noi ii pregatim, la locul de munca, pe forte proprii, cu dotare prorie”. Business-plan – ul societatii prevede ca pina in 2010 fabrica sa aiba 720 de salariati.
Lasă un răspuns