Unul dintre cele mai controversate proiecte aprobate la sedinta de saptamina trecuta a Consiliului Local Onesti a fost cel referitor la blocarea si ridicarea autovehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public si privat al municipiului, inclusiv a masinilor scoase la vinzare ambulanta pe strazile orasului. Initial, in proiect se prevedea ca activitatea va fi incredintata unei firme specializate, contra unei redevente lunare si pe baza de licitatie, dar primarul Emil Lemnaru a venit cu o completare de ultima ora, in care se preciza ca, deocamdata, se va ocupa chiar Primaria de acest lucru. Unii consilieri PD-L, in special Stefan Martin, a apreciat ca, de fapt, Primaria nu doreste sa concesioneze aceasta activitate si ca un eventualul operator privat nu ar fi interesat, peste luni de zile, de acest lucru, pentru ca nu ar mai avea ce ridica si nu si-ar amortiza investitia, care este foarte mare. Alesii PD-L au cerut ca activitatea sa fie concesionata direct unei firme, fara ca Primaria sa se mai ocupe de ridicarea masinilor, dar nici democrat-liberalii nu s-au inteles prea bine intre ei, motiv pentru care ei au solicitat o pauza de 5 minute, pentru a se pune de acord. La vot, 4 alesi PD-L au fost impotriva proiectului initiat de primar, in timp ce restul consilierilor, inclusiv liberalii, au fost pentru. „Interesul nostru este de a elibera locurile de parcare si de a fluidifica traficul rutier, iar noi nu putem sa asteptam pina vine o firma sa investeasca in utilajele necesare, firma care poate nici nu o sa vina vreodata”, a motivat Gelu Nicolcea, consilier PNL. Totusi, liberalii au avut si ei obiectiuni. Gelu Nicolcea a spus ca ridicarea masinilor nu rezolva problema de fond si ca Primaria trebuie sa construiasca mai multe parcari, dar sa demoleze si garajele folosite necorespunzator. „Multe garaje au fost transformate in magazii si ateliere, iar proprietarul isi tine masina afara, unde mai ocupa inca un loc in plus”, a sustinut Nicolcea. Un alt liberal, Ciprian Zarzu a afirmat ca proiectul lasa loc unor abuzuri, pentru ca sunt oameni care, efectiv, nu au unde sa-si lase masinile, cum ar fi cei de pe Strada Tineretului, iar alesul PNL a cerut si micsorarea taxelor platite de cei cu autoturismele ridicate. „Taxa de depozitare, de 5 % din salariul minim, adica circa 30 de lei pe zi, plus taxa de ridicare, de 240 – 250 de lei, ar putea ajunge, intr-o luna de zile, la intreaga valoarea a masinii, mai ales daca este mai veche”, a spus Zarzu.
Lasă un răspuns