Băcăuanii au devenit cumpărători fideli ai magazinelor second-hand
Sărăcia în care se scaldă de cîțiva ani buni încoace i-a făcut pe români să caute tot felul de soluții pentru ieșirea din impas. „Second-hand” a devenit un termen bine încetățenit printre românii cu venituri reduse. Sărăcia i-a făcut pe mulți dintre băcăuani să accepte o „viață second-hand”, să își mobileze casa cu mobilier
gata folosit și să se îmbrace cu haine purtate de alții.
Magazinele second – hand au ajuns să fie singurele în care mai îndrăznesc să intre băcăuanii prin buzunarele cărora mai mult suflă vîntul. La Bacău, ca de altfel peste tot în țară, primele magazine „second-hand” care au apărut au fost cele de haine, ca mai apoi să apară magazinele la mîna a doua de frigidere, televizoare, obiecte de uz casnic, calculatorare, aspiratoare, perdele, draperii, saltele, perne, paturi sau orice alt mobilier la mîna a doua. Chiar dacă majoritate a produselor care se vînd aici sînt depășite din punct de vedere tehnic, majoritatea celor care cumpără sînt atrași mai mult de preț, mai mic, de cele mai multe ori, cu cîteva milioane bune de lei decît cele din magazinele cu produse noi. Oamenii nu sînt interesați de model. Ei vor ca mașina de spălat, aspiratorul, frigiderul sau televizorul pe care îl cumpără să funcționeze măcar cîțiva ani.
Mobilierul la mîna a doua este și el foarte căutat, iar tinerele familii
care pornesc la drum fără prea multe lucruri drept zestre din partea părinților sînt clienții cei mai fideli. Dacă o mobilă nouă de sufragerie, spre exemplu, depășește de multe ori 20 milioane de lei, de la second-hand se pot cumpăra, cu cîteva milioane de lei, un pat, o bibliotecă și unul-două fotolii, cît să se încropească mobila dintr-o cameră. Mulți dintre clienții magazinelor de mobilă de mîna a doua sînt chiar oameni cu bani, care nu ezită să își cumpere de aici cine știe ce canapea capitonată în piele sau o piesă de mobilier mai deosebită.
Lipsă de clienți nu duc nici magazinele de îmbrăcăminte second-hand, care sînt asaltate zilnic mai ales de părinți, care caută haine în bună stare pentru copii. Cele mai căutate sînt treningurile, încălțămintea pantalonii de stofă și hainele matlasate. Printre clienții acestor magazine nu se numără doar părinții cu venituri modeste și mulți copii, ci și persoane cu mai multă dare de mînă care sînt atrase de prețul foarte mic și calitatea bună a multor obiecte vestimentare. „Nu văd de ce aș da 200.000 lei pentru un pulover turcesc, de calitate proastă, cînd pot să îmi iau de aici două sau trei cu aceeași bani și de calitate cu mult mai bună. În plus, pot găsi de multe ori pantofi cu eticheta pe ei. Sînt sigură că nu o să am surpriza ca după două-trei purtări să mi se deslipească sau să mi se desprindă talpa. Vin aici de aproape trei ani. Chiar dacă la început îmi era puțin jenă să nu fiu văzută că intru într-un astfel de magazin, acum îmi dau seama că, dacă știi să alegi, magazinele second-hand sînt o soluție bună, mai ales că hainele pentru copii rămîn mici de la un an la altul, iar în celelalte magazine îmbrăcămintea pentru copii este mai scumpă, uneori decît cea pentru adulți”, ne-a mărturisit Maria Moraru, una din cumprătoarele magazinului Mega de pe strada Ana Ipătescu. (E. SOLOMON)
Lasă un răspuns