Comunitatea „La Blouse Roumaine”, închegată pe unul dintre cele mai cunoscute site-uri de socializare, Facebook, a „proclamat” ziua de 24 iunie, de Sânziene, „Ziua Universală a Iei”. Acestei inițiative i-au răspuns oameni din foarte multe țări de pe Glob, între care și România, desigur. Ieri, 24 iunie, inițiativei i s-au alăturat și băcăuanii, între care s-au distins cei de la compania Pambac, dar și cei de la compania de transport aerian Blue Air, care operează și pe aeroportul din Bacău. Ei au purtat ia românească, supranumită și „icoana feminității românești” și i-au îndemnat și pe alții să o facă, ba le-au oferit și cadouri dacă au venit astfel îmbrăcați.
Petru DONE
Pambac: Grania în port tradițional românesc
Compania Pambac a sărbătorit Ziua Universală a Iei împreună cu brandul propriu „Grania”, proaspăt gătit în ie românească. „Anul acesta – ne-a declarat Tatiana Șoldeanu, director de Marketing la Pambac -, făina Grania a împlinit opt ani de la lansarea brandului și, la ceas aniversar, a primit în dar un rând de haine noi, de sărbătoare. Am vrut să continuăm linia tradițională românească sub care Grania a fost lansată în urmă cu opt ani, împrospătată cu note noi de culoare și voioșie, împrumutate din ia românească.”
Pentru că un brand „îmbrăcat” în ie nu putea să lipsească tocmai de la Ziua Universală a Iei, săptămâna aceasta angajații Pambac au scos din cuferele bunicilor costume tradiționale și le-au îmbrăcat, în cinstea Iei românești și a brandului Grania. Evenimentul a fost marcat în Pambac și de lansarea tortului Grania, ornat cu noile insemne ale brandului. „Sărbătorirea Graniei îmbrăcată în ia strămoșească ilustrează deopotrivă tradiția Pambac, născută în Bacău acum 45 de ani, dar și înnoirea și transformările pe care le parcurge organizația, cu hotărâre și entuziasm, începând cu acest an.” – a mai spus Tatiana Șoldeanu.
Și stewardesele Blue Air au îmbrăcat ia românească
Compania românească de transport aerian Blue Air, care operează și pe aeroprtul din Bacău, a promovat RomanIA, pe 24 iunie, într-o inedită campanie, desfășurată la bordul aeronavelor sale. Ieri, toate însoțitoarele de bord ale companiei Blue Air au întâmpinat pasagerii care călătoresc spre Paris, Malaga, Londra, Madrid, Milano, Bologna, Larnaca, Bruxelles, Barcelona, Roma, Valencia și Torino, îmbrăcate în IE. Compania Blue Air a ținut să promoveze, în Europa, unul dintre simbolurile noastre naționale și a îndemnat călătorii să se alăture campaniei de susținere a RomânIEI. Pasagerii care au zburat, ieri, cu Blue Air din și spre Bucureși ș Bacău au primit câte un cadou din partea companiei dacă au venit la bordul aeronavelor îmbrăcați în ie românească.
Ieri, ia românească a fost serbată pe șase continente, în aproape 50 de țări și în peste 110 localități, iar în total au avut loc peste 100 de evenimente.
Lasă un răspuns