Actionarul societatii Rafo Onesti, Yakov Goldovskyi, directorul general Miroslav Dermendjiev, si liderul sindicatului Rafinorul, Ion Marian, au obtinut audienta solicitata premierului Emil Boc inca de la inceputul acestui an. „Am primit confirmarea ca vom putea intra la discutii cu premierul pe 23 martie, la ora 15,00 – spune Ion Marian. Am avut, pina acum, mai multe runde de discutii pregatitoare cu reprezentanti ai cabinetului premierului si reprezentanti guvernamentali, am si sperat ca aceasta audienta sa aiba loc mai devreme, dar am si inteles problemele presante care au stat pe umerii primului-ministru la inceput de an. Intre timp, am mai depus un memoriu cu privire la situatia Rafo si situatia socio-economica a zonei Onesti, memoriu care a ajuns si la autoritatile locale, iar dupa audienta de luni, 23 martie, avem speranta sa ne putem intilni si presedintele Traian Basescu”.
Rafo Onesti se afla, insa, inca in program de administrare judiciara, iar de la inceputul anului trecut aplica si un program de modernizare, planificat pina la sfirsitul anului 2009 – inceputul lui 2010, in valoare de peste 350 de milioane de euro. Practic, investitorul a stopat, incepind cu luna ianuarie 2009, partial, derularea programului de modernizare-investitii, urmind ca, in functie de hotarirea instantelor de judecata si de modul in care oficialii institutiilor statului vor accepta sau nu o intilnire in urma careia sa se constate daca unitatea si investitorul sint sau nu agreate in Romania sa se ia hotararea finala daca se va mai continua sau nu activitatea de investitii. Astazi – se arata in memoriu -, Rafo, salariatii si, implicit, comunitatea se afla la o rascruce care poate afecta substantial climatul social si economic din zona si nu numai, iar drumul spre care se va indrepta unitatea va apartine investitorului si administratiei rafinariei, pe de o parte, si oficialilor institutiilor statului, pe de alta parte, care speram ca isi vor indrepta atentia in ultimul moment si catre Rafo si comunitatea onesteana”. (Petru DONE)
Costin a zis
Interse economice de grup au facut tot posibilul sa inchida aceasta rafinarie .In special aripa liberala TARICEANU-PATRICIU .Alaturi de PD -Basescu ( amintiti-va de JAFO) PNL-ul a facut mult rau vaii TROTUSULUI in prioada guvernarii trecute .
Ion Marian a zis
Pe langa „grupurili de interese” externe, RAFO va pica (si pica sigur) din mai multe motive interne:
1. Hotiile mari si mici facute de angajati ai RAFO aflati la toate nivelurile ierarhice (incepand de la „nea Gica” de la pompa si terminand cu ‘managerii” si sindicatul)
2. Lipsa unei surse stabile de aprovizionare cu materii prime si lipsa unei pietze de desfacere (va amintiti opririle din cauza ca rezervoarele de la AFPE erau pline ?)
3. Lipsa investitiilor REALE in tehnologie, practic „modernizarile” facute pana acum sunt doar frectii la piciorul de lemn. Cine nu crede sa mearga in Libia sau Arabia Saudita sa vada cum arata o rafinarie moderna.
4. Lipsa de personal calificat, majoritatea oamenilor buni de la RAFO (atat muncitori cat si ingineri) au plecat sau au fost siliti sa plece…
Da’ sa nu va pierdeti rabdarea, va „scoate” el liderul de sindicat…
strainul a zis
In sfarsit un cetatean al comunitatii Rafo care spune de hotiile facute de angajati marunti, caci de cele facute de manageri stie o tara intreaga, vezi episodul final Gaureanu.
Pana nu se va vorbi deschis si se va recunoaste furtul sistematic la care a contribuit fiecare angajat, societatea nu merita, NU trebuie sa porneasca.
E ca o boala ascunsa, rusinoasa si data de traficul de combustibil, salariile mari facute in cardasia sindicat-directorat, umflarea schemelor de personal prin angajarea neamurilor si prietenilor.
Si trebuie recunoscuta in primul rand de individul care intra in audienta la premier si presedinte cautand smechereste capital de incredere de la onesteni. I-l vom da in continuare, doar suntem un neam de hoti, fara obraz , cu fecale pe picioare, desteptii Europei.
Ion Marian a zis
@strain
Nu sunt cetatean al comunitatii RAFO. Pozitia pe care o ocup imi permite insa sa cunosc „bubele” din capul RAFO.
Nu furtisagurile sunt cele mai grave lucruri de la RAFO, acestea pot fi stopate (de exemplu: patronul poate sa-si aduca oamenii lui, muncitori straini, care sa nu fie in cardasie cu onestenii).
Grave sunt lipsa de perspectiva economica si inapoierea din punct de vedere tehnologic (alt exemplu: abia au inceput sa instaleze DCS, rafinariile din „afara” au de mult asa ceva, s.a.m.d.). O rafinarie veche, situata la dracu’n praznic, fara surse apropiate de materii prime (cat costa pomparea de la Oil Terminal la RAFO ?) , fara piatza de desfacere… ce viitor are?