Compania și-a prezentat planurile de operare pentru anul viitor.
Petru DONE
Compania de transport aerian Blue Air, care operează și pe Aeroportul Internațional „George Enescu”, din Bacău, estimează pentru anul 2014 circa 1,5 milioane de pasageri transportați, consolidarea destinațiilor europene existente fiind principalul său obiectiv. Tot în 2014, flota cu insemnele Blue Air se va mări cu încă două aeronave, iar compania va opera, astfel, zboruri cu opt aeronave. Planurile sunt făcute sub noul acționariat al companiei, care a preluat afacerea de la Nelu Iordache, după ce acesta a fost încarcerat.
Pentru prima dată în istoria companiei, două dintre aceste aeronave vor fi în proprietatea Blue Air, celelalte urmând să fie operate în regim de leasing operațional. „Creșterea numărului de aeronave – ne-a informat directorul general, Gheorghe Răcaru – va permite companiei Blue Air reactivarea segmentului de chartere, prin parteneriate strategice cu agențiile de turism. În același timp, vom crea și noi locuri de muncă. Dacă salariul mediu la Blue Air se situează la nivelul de 84.000 de lei pe angajat și pe an, contribuțiile suplimentare anuale la Bugetul de Stat aduse de fiecare nou angajat se ridică la circa 34.000 de lei.” Un prim pas pentru programul anului viitor a fost făcut prin introducerea orarului de vară, iar pasagerii își pot rezerva bilete de avion până la sfârșitul lunii octombrie 2014, cu prețuri care pornesc de la 25,99 de euro pe segment (cu taxe de aeroport incluse, dar cu un număr limitat de locuri).
Anul 2013 – a mai spus Gheorghe Răcaru – a fost unul foarte dificil pentru companie. „Rezultatele încep să apară, însă, după multe eforturi – a apreciat directorul general. În acest sens, putem anunța că am înregistrat deja o creștere a vânzărilor de peste 10% față de cifrele bugetate. Tranzacția de preluare a activității comerciale Blue Air a fost încheiată, iar toți angajații aferenți au fost preluați. În prezent, compania Blue Air are aproximativ 450 de angajați, iar conducerea ei este asigurată de aceeași echipă de directori executivi. Astfel, în pragul aniversării a nouă ani de existență și a peste 9,5 milioane de pasageri transportați, Blue Air privește cu mândrie în urmă și cu încredere în viitor.”
La începutul lunii octombrie, Blue Air a făcut un pas foarte important, din punct de vedere comercial, prin semnarea parteneriatului cu Hahn Air, pentru dezvoltarea distribuției prin GDS (Amadeus, Travelport, Apollo, Sabre, Sirena). Ca urmare a acestui parteneriat, agențiile din peste 190 de țări pot vinde biletele Blue Air cu decontarea prin sistemul IATA-BSP (Billing and Settlement Plan). Prin intermediul Hahn Air, Blue Air este, automat, și partener interline cu peste 250 de alte companii aeriene și devine o verigă a sistemului mondial de transport aerian.
Din totalul cifrei de afaceri anuale, peste 40% este reprezentată de exportul de servicii, fapt care poziționează Blue Air ca un susținător activ al economiei românești. Compania Blue Air operează 25 de rute europene. Noul său proprietar este compania Blue Air – Airline Management Solutions, controlată de Teodor Cristian Rada (33%), Marius Mihail Puiu (33%), Tudor-Zamfir Constantinescu (17%) și Luciana Păunescu (17%).
Domnule Racaru? a zis
Dar de clientii (voi ne confundati cu cargo) care zboara cu Blue Air cind va pregatiti sa aveti grija si de ei? De la check-in-ul eletronic si pina in cabina e un contiunuu sir de servicii mizere pt care platim. Unde mai exista vreo companie aeriana care distribuie copii minori in cabina departe de parintii lor pt ca daca vrei sa-i tii linga tine voi cereti 15 euro de persoana??!!!! Incep sa cred ca pasajerii sunt doar o marfa pt voi nu clienti. Apropo, interiorul aeronavelor Blue Air va satisface?