Peste 100 de oameni, printre care copii și persoane în vârstă, au așteptat, miercuri, mai bine de patru ore în Aeroportul Bacău, să se îmbarce într-un avion al companiei Blue Air. Aeronava, care trebuia să decoleze din Bacău la ora 7.25, cu destinația Milano (Bergamo), a avut întârziere și a decolat abia aproape de ora 12. Reprezentanții Blue Air nu au considerat că este de bun-simț să stea de vorbă cu pasagerii și să le ofere un minimum de informații.
Cătălina CHIFU
Deși cursa a întârziat din motive obiective, reprezentanții companiei Blue Air au tratat cu maximă indiferență această problemă și nu au considerat că cei 120 de pasageri merită anumite explicații, informații și eventual scuze. Timp de patru ore, nimeni nu a venit să ofere lămuriri pasagerilor, care au umplut cele două săli de așteptare din Aeroportul Bacău. Oamenii și-au pierdut răbdarea, mai ales pentru că nu știau dacă și când va ajunge aeronava, iar unii sunt deciși să facă plângeri împotriva Blue Air. „Trebuia să decolăm la ora 7.25, dar cursa de Milano a întârziat deja trei ore – ne-a anunțat, în jurul orei 10.30, o pasageră. Nimeni nu ne spune nimic oficial. Habar nu avem când vom pleca. E revoltător! S-a dus cineva la Biroul de Informații al Blue Air de la Aeroport și tot ce i-a zis e că întârzie.
Aeronava care venea de la Londra și trebuia să plece spre Milano nu a putut ateriza aseară la București, din cauza condițiilor meteo, și a aterizat pe alt aeroport. Revoltător e că nu a venit nimeni să vorbească cu noi. Noi a trebuit să mergem să întrebăm ce se întâmplă. Cum e posibil? De aceea sunt revoltați oamenii. Care mai de care avem probleme, sunt și copii aici. Sunt ambele săli de așteptare pline. Eu lucrez în România și merg în delegație în Milano. Am programată o întâlnire la ora 14.00. Nici nu știu pentru ce oră să o reprogramez, pentru că nu știu când plec de aici și când ajung. Întâi se auzea că durează o oră. Acum e ora 10.30 și aud că nici nu a plecat din București, că a ratat din nou decolarea. Zbor cu avionul destul de des și nu mi s-a mai întâmplat așa ceva, să fim ignorați și tratați în acest fel. Asta ne-a deranjat foarte mult că nu a venit nimeni să ne spună ce se întâmplă. Am înțeles că sunt la masă! Dar când sunt asemenea probleme, nu poți amâna masa? De-abia pe la 10 a venit un angajat al Aeroportului și ne-a dat covrigei și apă și a început să-i scoată pe oameni, în grupuri, la fumat.”
De vină au fost condițiile meteo
Unii dintre pasageri au renunțat la bilet, iar alții sunt hotărâți să facă plângeri împotriva companiei Blue Air. În jurul orei 10, angajatele de la Biroul Informații al Blue Air din cadrul Aeroportului Bacău ne-au confirmat, dar neoficial, că aeronava are întârziere, că trebuia să decoleze cu trei ore în urmă și că nu a reușit din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Ne-a recomandat, pentru informații oficiale, să sunăm la Call Center (număr cu tarif normal). „Operatoarea” de la Serviciul Clienți ne-a dat, la rândul ei, un alt număr de telefon, când a auzit că suntem de la presă, 1499 (tarif 0,62 EUR/min), la care răspunde un robot și care te ține în telefon minute bune.
Directorul tehnic al Aeroportului Bacău, Lucian Sion, ne-a confirmat că aeronava Blue Air spre Milano a avut o întârziere foarte mare din cauza condițiilor meteo nefavorabile și că a ajuns în jurul orei 11, iar în circa jumătate de oră urma să decoleze de pe Aeroportul din Bacău. „Fără îndoială că există nemulțumiri în astfel de situații, dar nu avem ce face. Sunt situații care nu depind de noi și oamenii trebuie să înțeleagă că mai importantă este siguranța pasagerilor” – a explicat directorul Lucian Sion.
denisa a zis
Drepturile pasagerilor :
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm
Reclamatii :
http://www.blueairweb.com/Contact/
Formularul urmator poate fi utilizat pentru a trimite plangerea n cazul în care compania aeriana nu solutioneaza reclamatia:
http://opc.ro/anpcftp/aerian/anexa-3-formular-reclamatie.pdf
Ariana a zis
Daca fac oamenii plangere la OPC amenzile sunt de 40000 RON, iar data viitoare angajatii Blue Air (adica niste fufe concubine sau amantele interlopilor din Bacau) le vor face masaj la picioare la o intarziere de acest gen, fie ea si din conditii obiective!