Infrastructura rutieră din Moldova, și mai ales cea care traversează județul nostru, a fost unul dintre subiectele abordate în cadrul conferinței de presă susținute de președintele Senatului, Crin Antonescu, și primarul Romeo Stavarache. Aceasta a avut loc la sediul Partidului Național Liberal (PNL) Bacău, vineri, la finalul vizitei pe care Crin Antonescu a făcut-o în Bacău.
Liderul PNL a fost vizibil marcat de Spitalul Municipal, dar nu a uitat să puncteze că „municipiul Bacău are și alte proiecte importante, așa cum este șoseaua de centură”.
Primarul Romeo Stavarache a completat că ruta ocolitoare a Bacăului este parte dintr-o importantă autostradă și de aceea a putut fi introdusă la finanțare europeană. „Șoseaua de centură este parte componentă a Coridorul paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă – a declarat primarul municipiului Bacău. Este vorba de autostrada București – Siret”.
Întrebat despre infrastructura rutieră din Moldova și decalajul care există între regiunile de dezvoltare din România, Crin Antonescu a spus că lasă acest capitol pe seama experților. „PNL dovedește ce poate face prin miniștrii și liderii locali pe care îi are – a declarat Crin Antonescu. Este evident că suntem hotărâți să reducem decalajul dintre Moldova și celelalte regiuni, dar vă spun că Moldova a arătat multă deschidere față de alte regiuni ale țării. Miniștrii și specialiștii se vor pronunța în privința celei mai bune variante de autostrăzi”. „Suntem de acord cu propunerea Guvernului de a aduce autostrada din Brașov prin Bacău – a precizat primarul Stavarache. Astfel, Coridorul IX va fi legat de Coridorul IV printr-o autostradă la costuri mult mai mici, pentru că o autostradă Sibiu – Brașov – Bacău este mult mai ieftină decât una Târgu Mureș – Iași”.
Claudiu TĂNĂSESCU
S-o vedem si pe asta. Multe s-au mai promis in materie de autostrazi, dar putine s-au concretizat. Greu le-a fost la oamenii astia sa observe ca cea mai usoara varianta de a ajunge din Moldova in Ardeal este pe varianta Bacau – Onesti – Tg. Secuiesc – Brasov. Oricum asta este ruta care duce o mare parte din trafic si la momentul actual intre cele doua regiuni si cred ca o autostrada este pe deplin justificata.
Sunt de acord cu Gabi, promisiuni s-au facut mereu iar pe „hartie” stam bine la autostrazi, dar de la fapte la vorbe e distanta mare, cam cate autostrazi avem.
Intr-adevar cea mai logica si „clasica” varianta e Brasov -Onesti-Bacau.
Sa speram ca si Bacaul va face parte dintr-un astfel de coridor, beneficiile sunt imense
Ma raliez celor doi antecomentatori.
Este mai valoroasa, mai importanta, mai realizabila. In primul rand se face pe ceva existent si nu pe vise precum Tg.Mures-Iasi. Deschide direct accesul bacauanilor in cadrul judetului prin segmentul Bacau-Onesti. Face legatura facila cu Iasul prin segmentul Bacau -Iasi. Regandeste varientarea Onestiului prin legarea directa intre portinea de la Belci spre sensul giratoriu de la iesirea spre Adjud, prin stanga Onestiului si iesirea de la Vasion. Apoi segmentul Onesti-Tg.Secuiesc-Brasov este perfect realizabil prin latirea drumului. ajungand la Brasov intrii in culuarul paneuropean cu acces liber spre Sibiu pe de o parte si spre sud, Bucuresti, pe de alta parte.
Asta scoate Bacaul in drum.