În cadrul unei conferințe susținute ieri, 20 ianuarie, la sediul Primăriei Bacău, a fost anunțată finalizarea proiectului ” Reabilitarea pasajului Letea din municipiul Bacău”, potrivit contractului de finanțare din fonduri europene. „Conform graficului, în acest moment, pasajul Letea este realizat 100% – a declarat Florin Mateuță, managerul de proiect. Era necesară o reabilitare a întregului pasaj construit în 1964 care, în decursul timpului, nu a beneficiat niciodată de reparații capitale, ci doar de lucrări de întreținere. Acum, traficul s-a redeschis pe toate cele patru benzi de circulație”.
Reabilitarea pasajului Letea a presupus lucrări complexe de reparații la nivelul căii de rulare, refacerea rampelor de acces și a instalației de iluminat public. Concret, pe întreaga lungime a pasajului (377 metri) s-a montat un sistem modern de hidroizolație, parapeții au fost înlocuiți cu o structură nouă numită lisă, partea carosabilă a fost decopertată, au fost amplasate instalații antiseismice, au fost montați stâlpi moderni, suprafețele de beton au fost vopsite cu vopsea anticorozivă, iar calea de rulare a fost acoperită cu beton asfaltic. În plus, au fost refăcute rampele de acces (375 metri). Din noiembrie anul trecut, de când podul a fost redat circulației integral, până în prezent, au crescut deja confortul și siguranța în trafic, oferind zonei un aspect modern de care se pot bucura atât băcăuanii, cât și alți participanți la trafic, din afara orașului. Efectele investiției încep să fie resimțite începând cu fluidizarea circulației, diminuarea poluării, prin scăderea consumului de carburant pentru transportul în comun, cu 13% – 16%, până la creșterea cu 17,5% a vitezei medii de circulație.
Valoarea totală a investiției este de 7,2 milioane lei, din care 5.7 milioane lei reprezintă fonduri nerambursabile. Pasajul Letea a fost reabilitat și modernizat din fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Planuri integrate de dezvoltare urbană (P.I.D.U.), care presupune și alte lucrări precum reabilitarea Căii Moinești, care va fi finalizată în maximum trei luni, refacerea podului Mărgineni, construirea unui pod nou peste Trebeș sau reabilitarea străzilor Mioriței, I.L. Caragiale, Milcov și Vântului.
Lasă un răspuns