O delegație formată din trei profesori de la Politehnica din Torino (Italia) au ținut în perioada 21 – 23 ianuarie cursuri de protecția mediului masteranzilor de la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Facultatea de Inginerie.
Programul s-a derulat în baza parteneriatului care datează de opt ani dintre cele două unități de învățământ universitar, profesorii de la Departamentul de Ingineria Mediului, Teritoriului și Infrastructurii de la Politehnica din Torino revenind, practic, în ianuarie 2014, în fața tinerilor băcăuani, de data aceasta masteranzi, cu abordări legate de ingineria mediului, construcții civile și arhitectură, hidrocarburi și fluide subterane, în care universitarii italieni sunt specialiști. „Este foarte interesant pentru noi să facem acest schimb de informații pe problematica protecției mediului, – a spus prof. univ. dr. Genon Giuseppe, Politehnica din Torino – să comunicăm experiențele noastre studenților băcăuani legate de modul de rezolvare a problemelor specifice în Italia și să primim, de asemenea, informații despre cum se abordează probleme pe temă aici. Este o experiență științifică și didactică totodată, pe care ne face plăcere să o repetăm”.
Despre pregătirea tinerilor băcăuani, reprezentanții Politehnicii din Torino nu au ezitat să spună că ea este, atât în țară, cât și în Italia, foarte bună. „La Politehnica din Torino – a apreciat Silvia Fiore, prof. în Ingineria mediului, construcții și arhitectură – lucrăm în mod tradițional cu foarte mulți studenți străini, români în special, iar dintre cei din urmă, majoritatea sunt din Bacău, iar ceea ce am remarcat este că studenții români sunt foarte, foarte bine pregătiți, vin cu o bază solidă de cunoștințe, la capitolul teorie stând foarte, foarte bine”. „De fiecare dată când revenim aici – a declarat și prof. asociat dr. Sethi Rajandrea, specialist în Ingineria mediului, hidrocarburi și fluide subterane la Politehnica din Torino – constatăm progrese la nivelul actului educațional. Este foarte important pentru noi să vedem această evoluție, pentru că școala este, poate, în cea mai strânsă legătură cu dezvoltarea culturii și economiei unei țări”.
Întrebați despre problemele legate de protecția mediului în cele două țari, universitarii italieni au spus că ele, în mare, sunt aceleași – tratarea apei, îmbunătățirea calității aerului, reabilitarea solului etc. – și, cel mai probabil, „soluțiile tehnice ar fi aceleași, dar ele au abordări diferite date de contextul socio-economico-politic al fiecărei țări”.
Lasă un răspuns