Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
www.paulcojocarudespreasigurari.blogspot.com
O mare parte dintre societăţile de asigurare, din dorinţa de a limita rata daunei pe poliţele CASCO, au introdus în contractele de asigurare clauze abuzive împotriva clienţilor. O astfel de situaţie am întâlnit la o societate cu mari pretenţii de seriozitate pe piaţa de asigurări.
“Art. 4.4: Răspunderea Asiguratorului încetează:
prin denunţarea: oricând pe durata sa de valabilitate, contractul de asigurare poate fi denunţat în scris de către oricare din cele două părţi (Asigurat sau Asigurator), cu un preaviz de cel puţin 20 de zile calendaristice calculate de la data primirii notificării de către partea destinatară. Dacă notificarea nu se poate transmite din cauză că partea destinatară şi-a schimbat adresa fără să comunice acest lucru celeilalte părţi, sau în cazul respingerii sau refuzului de a primi notificarea (inclusiv în cazul lipsei de la domiciliu (reşedinţă), sediu şi/sau al expirării termenului de păstrare a corespondenţei), notificarea respectivă se consideră primită la data la care se constată imposibilitatea transmiterii acesteia sau, după caz, respingerea sau refuzul de a primi notificarea”.
Ce doreşte acest articol? Dacă în timpul contractului, după ce se deschide un dosar de daună, în urma unor investigaţii ilegale, societatea constată că acel client a mai avut daune la alte societăţi de asigurare, poate să întrerupă contractul fără nicio obligaţie. Dacă clientul plăteşte ratele la timp şi nu înregistrează nicio daună, societatea de asigurare nu întreprinde nicio anchetă asupra istoricului acestui client. Ideal ar fi pentru societăţile de asigurare să facă numai încasări şi să nu plătească nicio daună.
Selecţia clienţilor o poate face o societate de asigurare înainte de încheierea unei poliţe de asigurare, când se pot efectua investigaţii, anchete sau se poate întreprinde oricare altă măsură menită să obţină date şi informaţii despre client. Dar criza coborâtă în România s-a instalat foarte confortabil, astfel încât încasările societăților de asigurare au înregistrat scăderi însemnate. În aceste condiții, apetitul acestora pentru noi clienţi a crescut vertiginos, dar în situația în care aceștia înregistrează daune se observă o imediată repliere și invocarea unor articole ca și cel de mai sus. În aceste condiții, clienții se văd dintr-odată abandonați, trebuie să caute alte societăți de asigurare pentru a-și proteja bunurile. Societățile de asigurare, din nefericire, nu analizează cauza, ci doar efectul. Dacă un autovehicul circulă pe drumuri plublice și îi este afectată caroseria din cauza pietrelor aflate pe drum sau a gropilor, conducătorii auto sunt – chipurile! – vinovați, și nu administratorii drumurilor. Nu trebuie să ne transformăm într-o țară de procesomani, dar pentru impozitele și taxele plătite trebuie să beneficiem de un confort și de o siguranță pe care nu prea le întâlnim pe drumuri. Iar societățile de asigurare trebuie să-și protejeze clienții, nu să le caute nod în papură la daune, pentru că profit tot datorită acestora vor face.
Vă sfătuiesc să studiați cu mare atenție condițiile de asigurare pentru a depista astfel de clause abuzive împotrivă dumneavoastră. Asigurările sunt necesare, sunt utile populației și economiei, iar organismele de control ar trebui să intervină mult mai energic pentru descurajarea și eliminarea acestor clauze abuzive.
Lasă un răspuns