Speed Park Bacău a găzduit o competiție tonifiantă.
Începută sub rele auspicii, pe ploaie și temperaturi scăzute, prima etapă a Campionatului Național de Autoslalom s-a transformat într-o reușită, o dată cu schimbarea vremii în ziua a doua. Nu doar vremea a contat însă, ci și participarea amatorilor din județul Bacău și din toată zona Moldovei, care au sporit numărul participanților cu încă o treime. Printre ei – cunoscuții piloți de rally băcăuani Adi Răspopa și Cătălin Grigoriu. Au fost sesiuni de antrenamente solicitante (dar încheiate fără probleme) și curse pasionante, urmărite de public, care putea face imediat comparația pe tabela electronică a circuitului Speed Park. Până la urmă, s-a dovedit că în astfel de curse motorizate nu doar suportul tehnic – adică automobilul – contează, ci și măiestria piloților, iar asta este un imbold pentru amatorii care au debutat într-o cursă pe pistă, dar și pentru prietenii lor. Toată lumea a plecat mulțumită de la Bacău, optimistă în vederea etapei bucureștene ce va urma.
Circuitul favorit
Viorel Nicolae, Willy – după cum este cunoscut în lumea auto din România, este un fervent suținător al automobilismului și kartingului, neobosit sportiv, organizator și promotor. „Acest circuit este favoritul meu chiar de la deschiderea din 2003. Nu o spun din politețe, ci pentru că într-adevăr facilitățile pe care le oferă îl fac cel mai modern din România și chiar din estul Europei”, ne-a declarat bucureșteanul, adăugând: „E adevărat și că mulți piloți vin din Ardeal sau de la București, iar asta este o piedică. Dar aceste circuit rămâne favoritul meu, după cum am spus”. Referitor la competiție și la perspectivele clubului pe care-l conduce, Willy a rezumat”A fost o etapă reușită, deși prima manșă s-a disputat pe ploaie. Cred că a fost un start bun de campionat și sperăm să avem din ce în ce mai mulți concurenți. Personal, sunt convins că viitorul acestui sport este reprezentat de copii. De aceea, mă străduiesc, la fel ca în trecut, să aduc cât mai mulți copii pe pistă, la karting sau în alte specialități”.
Lipsit de gelozie
Unul dintre favoriții competiției, la Clasa 3, era bucureșteanul Alexandru Berea (foto, alături de mașina sa Renault), grație abilității sale unanim recunoscute. Locul 1 avea să fie luat însă de Maxim Besedin, un pilot din Republica Moldova, venit la Bacău cu o mașină Lotus valorând zeci de mii de euro, mult mai bună decât a adversarilor săi. El a și câștigat în final, deși pierduse în fața lui Berea manșa desfășurată pe pista udă, în care măiestria piloților conta mai mult. Berea n-a fost însă invidios: „E foarte bine că a apărut o concurență așa de puternică. Nu sunt decurajat, deoarece eu însumi îmi pregătesc o mașină bună de câțiva ani încoace și sper să-mi îmbunătătesc cu ea performanțele”.
„Stop accidentelor rutiere cauzate de viteză!”
Cel mai mulțumit de prima etapă a CN Autoslalom a fost Eduard Nunu, managerul circuitului Speed Park Bacău: „Spre surprinderea mea, am avut la start mult mai mulți concurenți decât anul trecut. De asemenea, în 2013 au fost doar doi piloți din zona Moldovei și niciunul din Bacău. Acum, băcăuanii și moldovenii au reprezentat 30 la sută din total, ceea ce m-a bucurat nespus. Ba chiar am avut un băcăuan pe locul 3 la o clasă, la prima sa competiție, conducând o Dacia Solenza neechipată pentru astfel de curse”. O altă reușită a lui Eduard Nunu a fost atragerea amatorilor: „Toate aceste competiții de la Speed Park se desfășoară sub deviza «Stop accidentelor rutiere cauzate de viteză!». Reușita unor astfel de concursuri, la care sunt acceptați amatori – pentru a testa gustul vitezei pe pistă și în condiții de siguranță -, mă fac să cred că tot mai mulți șoferi își vor consuma adrenalina pe circuit, nu pe șosele, iar accidentele grave se vor împuțina”. Speed Park va avea propriul său club sportiv, peste o lună, cel mult: „Deja au ieșit actele de la judecătorie, iar acum facem demersurile pentru obținerea CIS-ului de la MTS. Ne vom afilia la toate federațiile auto și vrem să atragem la noi cât mai mulți copii și adulți. Vrem să le creăm tuturor facilități, inclusiv financiare, cum nu beneficiază la alte cluburi, care trăiesc numai din taxele plătite de membri. Eu țin cont că în motorsport sunt cheltuiel mari în alte direcții decât taxa către club”. În ceea ce privește efortul financiar al Speed Park, Eduard Nunu a punctat: „Vom găzdui și mai multe competiții decât anul trecut, ceea ce va însemna un efort financiar important. Drămuim fiecare leuț, pentru a fi măcar pe zero, dar nu vrem să coborâm standardele. Sper ca printr-un bun management să fiu în stare să am profit în viitor, pe care să-l investesc tot în ridicarea continuă a acestui circuit”.
REZULTATE
* Clasa 1 / 1. Gabriel Ion (Lupo) 1:19,048 2. Mihai Popescu (Lupo) 1:20,126 3. Florinel Hurmuz (Dacia) 1:23,542;
* Clasa 2 / 1. Claudiu Vasilache (Citroen) 1:14,491 2. Raul Tudoreanu (Honda) 1:15,506 3. Ciprian Navrea (Peugeot) 1:15,693;
* Clasa 3 / 1. Maxim Besedin (Lotus) 1:12,695 2. Alexandru Berea (Renalut) 1:14,621 3. Andrei Teodorescu (Honda) 1:15,723;
* Clasa 4 / 1. Alexandru Roșiu (Honda) 1:11,177 2. Marius Soros (Renault) 1:13,620 3. Mihai Beldie (Mini) 1:16,525;
* Clasa Open Turism / 1. Mihai Șurubariu (Subaru) 1:09,918 2. Claudiu Vasilache (Citroen) 1:12,098 3. Sergiu Nicolae (Lupo) 1:12,395;
* Clasa Open / 1. Cornel Zamfifescu (Subaru) 1:13,185 2. Marius Enulescu (Opel) 1:14,004 3. Nicolae Roca (Lupo) 1:16,875.
Peter KELMANN
Lasă un răspuns