Începând din 23 iunie 2014, cetățenii români pot solicita livrarea pașapoartelor simple electronice la domiciliu/reședință contra unei taxe de 8,68 lei. Direcția Generală de Pașapoarte vine astfel în sprijinul cetățenilor prin includerea facilității de transmitere a pașapoartelor simple electronice la domiciliul solicitantului, prin curierat rapid.
Prin această măsură, solicitanții de pașapoarte au posibilitatea de a primi pașaportul direct acasă, fără să se mai prezite la ghișeul serviciului de pașapoarte pentru a-l ridica, fiind obligatorie necesitatea prezentării doar în momentul depunerii cererii. Livrarea pașapoartelor prin serviciul de curierat rapid la adresa de domiciliu sau de reședință este o opțiune ce poate fi aleasă în momentul depunerii cererii de eliberare a pașaportului.
Curierul va livra pașaportul sub semnătură de primire doar titularului, unuia dintre părinți (în cazul minorilor care nu au împlinit vârsta de 14 ani), sau unei persoane împuternicite (prin procură specială autentificată).
Dacă în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea notificării prin sms destinatarul pașaportului nu este găsit la adresă, iar curierul nu a putut lua legătura telefonic cu destinatarul, plicul conținând pașaportul va fi returnat la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Județean. Destinatarul va putea prelua personal plicul conținând pașaportul, oricând, de la sediul serviciului de pașapoarte.
Lasă un răspuns