Nu știu dacă este o consecință a crizei economice, a vieții înconjurătoare care devine tot mai apăsătoare, dar noi, cei care lucrăm cu publicul, cu persoanele care vor să cumpere ceva, care doresc lămuriri, sprijin, ajutor, oamenii din așa zisul ,,front-office” suntem în momentul abordării de către aceștia, cam agresivi, cam nepoliticoși, cam agasați, și nu în ultimul rând foarte importanți. Cei din fața birourilor, tarabelor, ghișeelor ,,ne deranjează” cu întrebările lor, cu necazurile lor, cu problemele lor în general, și nu înțeleg să completeze exact tipizatele care trebuie completate (și care fie vorba între noi sunt imposibil de completat). Obișnuința de a trata persoanele din fața noastră cu superioritate, indiferent de domeniul în care activăm, funcționari publici, sistem sanitar, bănci, asigurări și multe altele, nu ne face decât deservicii. Suntem priviți cu neîncredere, suspiciune și nu se leagă o relație amicală de ajutor reciproc, care ar avea darul de a descreți frunțile și de a relaxa orice discuție. Cei din fața noastră nu sunt posibile victime, ,,fraieri” ,,gâște” etc, aceștia sunt viitori clienți, parteneri, colaboratori și de ce nu prieteni. O atitudine prietenoasă, amicală, răbdătoare, ne va ajuta atât în cariera profesională, cât și în viața noastră de zi cu zi, pentru a înfrunta necazurile și problemele vieții. În momentul în care noi, la râdul nostru, întâlnim din partea altora ostilitate si agresivitate, reacționăm dur și vehement, pentru că suntem cetățeni europeni și avem drepturi. Dar cred că este mai la îndemână proverbul popular care spune ,,Ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”.
Deși multinaționalele aflate pe teritoriul României organizează o grămadă de instruiri și pregătiri, care au rolul de a ,,spăla” creierul și de a determina să-i vinzi oricărui client ce-i trebuie și mai ales ce nu-i trebuie, fără discernământ și fără a-i identifica exact nevoile acestuia, cred că ultimul cuvânt în toate aceste acțiuni trebuie să-l aibă bunul simț. Nu știu cum sunt alții (începea Ion Creangă o povestire), dar eu personal nu pot să vând o asigurare sau un produs în care nu cred sau de care nu sunt convins, în ciuda oricăror avantaje promise de partenerii mei. Cred foarte mult în puterea exemplului și demonstrez clienților mei prin propriile mele asigurări încheiate de mine pe familia mea și pentru bunurile noastre personale. Trebuie să mărturisesc că deși am o vechime de mai bine de 16 ani în asigurări, mă pot înșela și eu ca orice alt cetățean. Cu mai puțin de un an în urmă, salutam apariția pe piață a unei noi societăți de asigurare, care cu surle, trâmbițe, caravane, reclame au promis servicii de înaltă calitate, promptitudine, seriozitate pentru clienți. Una din soluțiile propuse de aceștia pentru un client CASCO a fost ,,Bară față – am menținut soluția de reparație întrucât în România există de ceva ani tehnologii de reparare a barelor față, iar avaria este de fapt o crăpătură, ce poate fi sudată cu succes”. Stimați domni asiguratori, dacă soluțiile dumneavoastră sunt sudat bări, stopat parbrize, roluit jante, reșapat cauciucuri, avarii exclusiv suprafețe vitrate etc, lumea nu își va mai face CASCO, pentru că aceste soluții propuse de dumneavoastră sunt la îndemâna tuturor. Regret că în acest caz minunea nu a ținut decât un an, dar se pare că s-au adaptat foarte repede și foarte bine la atmosfera de lucru din România.
Din nefericire, cei care fac scandal și panaramă au cel mai mult de câștigat prin forța intimidării. Pentru persoanele cu bun simț, apar soluții ca aceea dinainte. Atât timp cât ne vom trata unii pe alții ca pe niște ,,fraieri”, vom avea toți de suferit și nu vom ajunge acolo unde ne dorim. Să fim o țară civilizată cu oameni civilizați. Vă doresc să aveți bun simț în tot ceea ce întreprindeți, pentru a fi tratați la fel.
Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
www.paulcojocarudespreasigurari.blogspot.com
Lasă un răspuns