Ziua de joi a Raliului Moldovei Pambac a fost cea a testelor oficiale, aşa-numitul shake-down, desfăşurat la Ocolul Silvic Fântânele. Un shake-down este un antrenament cu public şi presă. Iar din public, ca să-i vadă pe piloţi au venit şi cei din lumea handbalului, respectiv antrenorul Ştiinţei Municipal Dedeman Bacău, Mateo Garralda, şi Ionuţ Rotaru. La rândul lor, handbaliştii au primit seara, la antrenament, vizita unuia dintre cei mai buni piloţi din campionatul românesc, italianul Marco Tempestini. Trecând însă peste partea cu publicul, foarte importantă de altfel, piloţii şi-au făcut ultimele reglaje, iar apoi au gonit spre Bacău, pentru prezentarea oficială din faţa Hotelului Decebal. Pornind de la campionul en-titre, celebrul Francois Delecour, până la debutanţi, toţi piloţii s-au declarat încântaţi de Bacău şi au mulţumit organizatorilor pentru şansa oferită de a concura aici. Toţi sperau n curse bune, simindu-se în formă şi cu maşinile bine puse la punct. Favoriţii publicului, băcăuanii Adi Răspopa şi Cătălin Grigoriu au fost salutaţi cu mai multă căldură decât ceilalţi, iar motocicliştii de la Moldavia Bikers s-au dezlănţuit la prezentarea celor doi, printr-un burn-out colectiv. Prezentarea festivă s-a încheiat cu concertul lui Radu Captari.
A doua zi, echipajele au pornit devreme spre Moineşti şi şi-au ocupat fiecare locul în parcul tehnic. Caravana, în ansamblul ei, a fost vizitată de o delegaţie avându-i în frunte pe prefectul Dorian Pocovnicu şi pe primarul Viorel Ilie. Prezent la standul echipei sale, Cătălin Grigoriu a declarat: „Drumul nu are multe capcane, comparativ cu anii trecuţi. Aş vrea să salut efortul gazdelor din Moineşti, care au reparat ireproşabil traseul pe care se va desfăşura cursa, aducându-l la standarde europene. În ceea ce mă priveşte, n-am sesizat capcane suplimentare faţă de anul trecut. Eu şi Adi Răspopa cunoaştem acum mai bine traseul şi putem obţine un avantaj de 15 la sută în aceste prime două etape. Asta nu înseamnă că vom avea viteza cu 15 la sută mai mare, ci că vom putea ataca virajele cu viteză maximă posibilă pentru configuraţia lor, din care va rezulta şi un câştig de timp important”.
Lasă un răspuns