Documente necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar pentru persoane majore sunt următoarele: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original (cartea de identitate provizorie, trebuie însoţită de certificatul de naștere, în original), chitanța reprezentând costul paşaportului simplu temporar (222 lei se achită la C.E.C. Bank), pașaportul anterior, dacă acesta există. La depunerea documentelor este obligatorie prezenţa solicitantului. Nu se completează cerere, aceasta se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea documentelor. Nu se preiau impresiuni digitale.
Documente necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar pentru minori
Pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani sunt necesare următoarele acte: certificatul de naştere al minorului, în original; documentele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original; hotărârea judecătoreasă rămasă definitivă și irevocabilă în cazul în care minorul a fost încredinţat unuia dintre părinți, în original; hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte, în original; actul de deces, al unuia din părinți, acolo unde este cazul, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită, în original; procura specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, în original, dată în ţară la notarul public, iar în străinătate la ambasadele/consulatele României sau dată în fața autorităţilor străine, apostilată potrivit Convenţiei de la Haga sau supralegalizată şi tradusă la traducător autorizat; chitanța reprezentând costul paşaportului simplu temporar (222 lei se achită la C.E.C. Bank); pașaportul anterior al minorului, dacă acesta există. La depunerea documentelor, prezența minorului nu este obligatorie, părinţii sau reprezentanţii legali pot prezenta 2 fotografii color identice ale minorului cu dimensiunile 3,5cm x 4,5 cm. Documentele se depun de către părinți/părinte/reprezentant legal/persoana împuternicită. Cererea se emite automat, la ghișeu, odată cu depunerea documentelor. Nu se preiau impresiuni digitale.
Documente necesare pentru eliberarea paşaportului simplu temporar pentru minorii care au împlinit vârsta de 14 ani: cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original; cartea de identitate provizorie, precum şi cartea de identitate model nou (fără prenumele părinților) trebuie însoţite de certificatul de naștere, în original; declarații de acord ale părinților/părintelui/ reprezentantului legal,( pentru minorii căsătoriți în condițiile legii, nu mai sunt necesare aceste declarații); documentul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflat în termen de valabilitate, în original; chitanța reprezentând costul paşaportului simplu temporar (222 lei se achită la C.E.C. Bank); paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există. La depunerea documentelor este obligatorie prezenţa solicitantului.
Lasă un răspuns