Băcăuanii și societatea civilă au posibilitatea să-și exprime punctele de vedere legate de proiectul de regulament ce ar permite închirierea locurilor de parcare de reședință. Primarul Romeo Stavarache a anunțat astăzi că se așteaptă propuneri de la populație și a tuturor celor interesați de îmbunătățirea regulamentului.
„După ce vom primi sugestiile, îl vom prezenta consilierilor locali, care îl vor supune la vot”, a spus primarul. El a precizat că nu se va face o societate comercială pentru gestionarea parcărilor, ci un serviciu în cadrul Primăriei, pentru că, în cazul unei firme, din chiriile percepute ar fi trebuit plătite TVA și alte taxe și impozite. Sumele colectate se vor folosi exclusiv la activitatea curentă a serviciului și amenajarea de noi parcări.
Principalele prevederi ale regulamentului sunt că parcările de reședință vor funcționa zilnic, între orele 18:00 – 8:00. În afara acestui orar, parcările de reședință închiriate devin parcări publice fără plată. Beneficiarii pot fi persoane fizice sau juridice proprietare sau chiriașe ale unor apartamente ori spații cu altă destinație decât cea de locuință în imobilele arondate acestor parcări. Și persoanele cu autoturisme de serviciu vor putea să-și închirieze pe lângă domiciliu loc de parcare, daca fac dovada domiciliului și a dreptului de folosință a mașinii.
Prețul propus este 10 lei pe lună pentru persoane fizice și juridice și 5 lei pentru pensionari.
Nu vor putea închiria locuri de parcare de reședință cei care au garaje pe domeniul public sau privat ori au curte cu spațiu suficient pentru un autoturism.
Autovehiculele care sunt staţionate sau parcate neregulamentar pe locul de parcare închiriat prin contract altei persoane vor fi ridicate, transportate și depozitate în spații special amenajate.
Iată regulamentul supus dezbaterii publice:
«Regulamentul provizoriu, asupra locurilor de parcare din Bacău
Cap. I Dispoziţii generale
Art.1.
Prezentul regulament reglementează parcarea, staţionarea şi oprirea vehiculelor pe reţeaua stradală a Municipiului Bacău, amenajarea, întreţinerea şi exploatarea locurilor de parcare, precum şi blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe drumurile publice.
Dispoziţiile prevăzute în prezentul regulament au ca scop asigurarea desfăşurării fluente şi în siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, asigurarea parcării autovehiculelor în condiţii de siguranţă, descongestionarea drumurilor publice din zona centrală şi a drumurilor publice cu trafic intens, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, protejarea pietonilor prin asigurarea unor condiţii prielnice de circulaţie pe trotuare.
Art.2.
În sensul prezentului regulament se definesc următorii termeni:
a) Parcarea – reprezintă acel spaţiu destinat în mod special staţionării vehiculelor, semnalizat prin indicatoare şi marcaje care îl delimitează de partea carosabilă a drumului;
b) Parcările de reşedinţă – sunt acele spaţii destinate parcării autovehiculelor, situate la mai puţin de 30 m de frontul imobilelor utilizate de locatari;
c) Parcările publice fără plată – sunt acele spaţii, de interes public, destinate parcării autovehiculelor, pentru care nu se percep tarife de parcare. De aceste spaţii de parcare vor beneficia toţi posesorii de autovehicule din municipiu sau din afara lui;
d) Parcările publice cu plată – sunt acele spaţii special semnalizate, destinate parcării autovehiculelor pentru care se percep tarife de parcare;
e) Parcările închiriate instituţiilor de interes public – sunt locurile de parcare aflate la o distanţă mai mică de 50 m de unităţile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze sportive si alte asemenea; vor fi atribuite acestora prin închiriere;
f) Operatori de parcare – personal apartinand Compartimentului Rutier din cadrul Politiei Locale Bacau, desemnat prin Dispozitie a Primarului Municipiului Bacau care administrează si exploatează locurile de parcare de pe raza Municipiului Bacău;
g) Vehiculul fără stăpân – este vehiculul de orice categorie, fără plăcuţa de înmatriculare sau alte marcaje oficiale, staţionat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, al cărui proprietar sau deţinător legal este necunoscut;
h) Vehicul abandonat – este vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, de cel puţin 1 an, al cărui proprietar sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice, determinate de starea improprie circulaţiei acestuia pe drumurile publice, din care rezultă intenţia neechivocă a proprietarului sau a deţinătorului legal de a renunţa la exercitarea drepturilor sale asupra vehiculului;
i) Zona rezidenţială – este perimetrul dintr-o localitate unde se aplică reguli speciale de circulaţie având intrările şi ieşirile semnalizate ca atare;
j) Zona pietonală – este perimetrul care cuprinde una sau mai multe străzi rezervate circulaţiei pietonilor unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulaţie având intrările şi ieşirile semnalizate ca atare.
Amenajarea si intreţinerea parcărilor (reparaţii curente, semnalizare, marcaje, modernizări) se efectuează prin grija Directiei Drumuri Publice din cadrul Primăriei Municipiului Bacău.
Art.3.
Oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor pe drumul public este permisă numai în condiţiile prevăzute de O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (republicata si actualizata) şi în baza Regulamentul de aplicare din H.G. nr. 85/2003 (republicat si actualizat).
Vehiculul oprit sau staţionat pe drumul public trebuie aşezat lângă şi în paralel cu marginea drumului, pe un singur rând, dacă printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel. Motocicletele, motoretele şi bicicletele pot fi oprite sau staţionate şi câte două una lângă alta.
Art.4.
Locurile de parcare situate pe căile de circulaţie, aflate la o distanţă mai mică de 50 m de unităţi hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, baze sportive, societăţi comerciale, etc., pot fi rezervate acestora de către Primăria Municipiului Bacău, pentru parcarea clienţilor, cu semnalizarea prin marcaj specific a locului de parcare rezervat. La stabilirea numărului de locuri de parcare se va ţine cont, pe cât posibil, de suprafaţa spaţiului deţinut de fiecare persoană juridică.
Art.5.
Se interzice staţionarea şi parcarea autovehiculelor care efectuează transport public judeţean, interjudeţean, internaţional de călători prin servicii regulate şi transport regulat special de călători pe domeniul public al Municipiului Bacau.
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor prevăzute la aliniatul precedent se poate face numai în parcările special amenajate in acest scop sau în autogări autorizate în conformitate cu normele legale în vigoare.
Art.6.
Locurile de parcare semnalizate şi marcate corespunzător, destinate persoanelor cu handicap, vor fi folosite în exclusivitate de către persoanele care dovedesc cu acte încadrarea într-o grupă de handicap şi care au aplicat în colţul din stânga jos al parbrizului semnul distinctiv stabilit de Ministerul Sănătăţii şi Familiei.
Art.7.
Curăţenia / deszăpezirea în parcările de reşedinţă se asigură de către beneficiarii locurilor de parcare.
Cap. II Amenajarea locurilor de parcare
Art.8
Amenajarea locurilor de parcare se supune spre aprobare Consiliului Local Bacău, stabilirea amplasamentelor făcându-se împreună cu Poliţia Rutieră a Municipiului Bacău.
Art. 9
Iniţiativa pentru propunerea amenajării spaţiilor noi de parcare o poate avea, după caz, în funcţie de tipul parcării:
– Primăria Municipiului Bacau şi Asociaţia de Proprietari, pentru parcarea de reşedinţă;
– Primăria Municipiului Bacau şi persoanele juridice interesate, pentru parcarea publică cu plată şi/sau fără plată;
– Asociaţiile profesionale reprezentative ale celor care desfăşoară activitate de transport persoane în regim de taxi, pentru locurile de aşteptare pentru taxi;
– Alţi iniţiatori, conform legii.
Art. 10
Tipul parcării ce urmează a fi amenajată se propune de către Directia Drumuri Publice, în conformitate cu H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
Art. 11
Cererea pentru amenajarea unor spaţii noi de parcare va conţine următoarele elemente:
– numele/denumirea şi adresa petentului;
– amplasamentul locului nou de parcare ( identificare cu ajutorul vecinătăţilor );
– numărul de apartamente din asociaţie, pentru parcarea de reşedinţă;
– numărul apartamentelor care deţin maşini la data întocmirii cererii, pentru parcarea de reşedinţă;
– acordul Asociaţiei de Proprietari pentru parcarea publică, dacă se află la mai puţin de 30 m de frontul imobilelor;
– numărul de maşini pentru care se cere amenajarea spaţiului de parcare, pentru parcarea publică.
Art. 12
Cererea pentru amenajare a unui nou loc de parcare însoţită de schiţa provizorie a locaţiei va fi supusă spre analiză Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism constituita in cadrul Primăriei Municipiului Bacau.
Art. 13
Proiectul de execuţie a noului loc de parcare se întocmeşte pe suport topografic de către un proiectant autorizat, cu respectarea normativelor şi a legislaţiei în vigoare.
Art. 14
În vederea amenajării noului spaţiu de parcare se va obţine avizul Poliţiei Municipiului Bacau, în conformitate cu Ordonanţa nr. 44/1997 privind transporturile rutiere (actualizată), Legea nr. 82/1998 privind regimul juridic al drumurilor şi H.G. nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
Art. 15
Se va emite cererea pentru obţinerea certificatului de urbanism, în vederea stabilirii regimului juridic al terenului pe care urmează a fi amenajat spaţiul de parcare.
Art. 16
După emiterea certificatului de urbanism şi constatarea faptului că terenul pe care urmează a fi amenajat spaţiul de parcare face parte din domeniul privat sau public al Municipiului Bacau, se va emite autorizaţia de construire.
Art. 17
În baza certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire emise de către Primăria Municipiului Bacau, precum şi a proiectului de execuţie întocmit se execută lucrările de amenajare a spaţiilor noi de parcare. Aceste lucrări vor fi executate de firme specializate, contractele de lucrări fiind atribuite cu respectarea prevederiloe O.U.G. nr. 60/2001 actualizată privind achiziţiile publice.
Art. 18
După recepţia lucrărilor de către Comisia de recepţie, spaţiul de parcare amenajat va fi predat în baza unui proces verbal şi a unui contract prealabil, Directiei Patrimoniu din cadrul Primariei Municipiului Bacau.
CAPITOLUL III Administrarea şi exploatarea locurilor de parcare
Art. 19
Administrarea şi exploatarea locurilor de parcare din Municipiul Bacau se va realiza de către operatorul de parcare, desemnat prin Dispozitie a Primarului Municipiului Bacau.
Art. 20
Toate tarifele, reducerile şi gratuităţile menţionate în prezentul regulament se pot actualiza anual la propunerea operatorului de parcare şi se vor supune aprobării Consiliului Local Bacau.
Art. 21
Parcările de reşedinţă sunt amplasate la mai puţin de 30 m. de frontul imobilelor utilizate de locatari; în funcţie de configuraţia perimetrului de amplasare, putându-se depăşi această limită.
În funcţie de amplasarea în teritoriu, o parcare de reşedinţă poate fi contractată de către locatarii unui imobil sau mai multor imobile, dacă sunt întrunite condiţiile prevăzute la aliniatul anterior.
Art. 22
a) Parcarile de resedinta se vor atribui pe baza unor contracte de inchiriere incheiate cu Primaria Municipiului Bacau.
b) Parcările de resedinta vor funcţiona zilnic doar în intervalul orar 18:00 ÷ 8:00. In afara acestui interval parcarea devine parcare publica fara plata.
c) Contractele pentru închirierea locurilor din parcările de reşedinţă se încheie, pentru:
– persoane fizice domiciliate sau persoane juridice proprietare sau chiriaşe ale unor apartamente/spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în imobilele arondate acestor parcări;
– persoanele fizice care deţin în folosinţă autovehicule de serviciu care vor face dovada domiciliului în imobilele arondate parcărilor de reşedinţă, precum şi a dreptului de folosinţă al autovehiculului.
d) Prezentul regulament stabileste taxa de inchiriere anuala a unui loc de parcare de resedinta astfel:
– 10 ron/luna pentru persoanele fizice/juridice enuntate la alin. b);
– 5 ron/luna pentru pensionari.
e) Persoanele cu handicap care pot proba cu acte autentice handicapul, veteranii de război şi membrilor A.F.D.P.R., dacă dovedesc cu acte aceste apartenenţe si sunt posesori de autovehicule, vor putea beneficia de gratuitate la parcarea de reşedinţă.
Art. 23
Contractarea locurilor de parcare se poate face doar după ce se verifică dacă solicitantul nu deţine garaj amplasat pe domeniul public sau privat, sau nu este deţinător de curte cu alte posibilităţi de parcare.
Art. 24
Parcările de reşedinţă se contractează astfel:
a) Se va atribui un singur loc de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă.
b) Contractele de închiriere a locurilor de parcare se pot încheia doar pentru autovehiculele a căror masă maxim autorizată nu depăşeşte 3,5 tone.
c) În situaţiile în care numărul de solicitări depăşeşte numărul de locuri amenajate sau în situaţia în care unul sau mai multe locuri sunt solicitate expres de mai mulţi locatari, se vor organiza licitaţii la care tariful de bază este reprezentat de preţul de pornire.
Licitaţiile vor fi organizate de către o comisie constituită dintr-un reprezentant al Directiei Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Bacau, un reprezentant al Asociaţiei de proprietari/locatari şi un reprezentant al operatorului de parcare.
Reprezentantii Primariei Municipiului Bacau in Comisia de licitaţie vor fi desemnati prin Dispozitie de primar.
Comisia de licitaţie va stabili şi imobilele ( blocurile ) care sunt deservite de parcarea respectivă.
Licitaţia se va organiza pentru fiecare loc de parcare situat în zona denumită parcare de reşedinţă. Nu se poate licita mai mult de un singur loc de parcare pentru fiecare apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât de cea de locuinţă.
Nu pot participa la licitaţia de contractare a locurilor de parcare cetăţenii – persoane fizice care nu pot face dovada domiciliului în imobilele ( blocurile ) stabilite şi persoanele juridice care nu pot dovedi calitatea de proprietar sau chiriaş a unui apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în imobilele arondate parcării respective.
d) În cazul în care numărul de solicitări este mai mic decât numărul de locuri de parcare existente, se pot atribui prin contract şi mai multe locuri de parcare pentru acelaşi apartament/spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă. Dacă, ulterior acestui moment, operatorul de parcare primeşte şi alte solicitări de contractare a locurilor de parcare respective şi numărul acestor solicitări depăşeşte numărul locurilor necontractate existente, atunci operatorul de parcare va rezilia contractele pentru locurile atribuite în plus ( peste un loc/apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă ), în scopul contractării acestora de câtre noii solicitanţi.
e) Contractele de închiriere a locurilor de parcare prin care s-a atribuit un singur loc de parcare/apartament sau spaţiu cu altă destinaţie decât cea de locuinţă încheiate în urma licitaţiilor nu pot fi reziliate în cazul în care apar noi solicitări.
În exploatarea parcărilor în care nu s-au organizat licitaţii, operatorul va putea încheia contracte de parcare şi pe perioade mai mici de 1 an în scopul optimizării exploatării spaţiului, în sensul că toate contractele de parcare să expire în cursul aceleiaşi luni şi să creeze astfel premisele organizării licitaţiei acolo unde situaţia o impune.
f) Contractele de închiriere a locurilor de parcare vor putea prevede clauze privind eliberarea spaţiilor de parcare în anumite zile şi intervale orare, pentru a permite efectuarea reparaţiilor, curăţeniei ( vara ) sau a dezăpezirii ( iarna ) de către societăţile abilitate în acest sens.
În cazul în care proprietarii de autovehicule nu respectă clauzele stipulate in contractual de inchiriere a locului de parcare, operatorul de parcare va proceda la ridicarea şi transportul autovehiculului respective in spatii special amenajate in acest scop.
Art.25
Parcările publice fără plată vor fi administrate şi întreţinute de către Primăria Municipiului Bacau prin Directia Servicii Publice.
Art.26
Parcările publice cu plată sunt acele spaţii, special semnalizate, destinate parcării autovehiculelor pentru care se percep tarife orare de parcare sau care pot fi utilizate în baza abonamentelor emise în acest scop.
a) Parcările publice cu plată vor funcţiona în baza unui orar prestabilit, astfel:
– Luni ÷ Vineri, în intervalul orar: 8:00 ÷ 18:00;
– Sambata : 8:00 ÷ 13:00.
În afara programului de funcţionare al parcărilor stabilit, parcarea este gratuită.
b) Staţionarea în parcările publice cu plată este permisă numai după plata unui tarif orar prestabilit. Încasarea tarifului se poate face de către reprezentantul operatorului de parcare sau de către aparate denumite parcometre stradale în baza unui tichet ( bilet ) de parcare. Tichetele de parcare vor fi fiscale.
c) În ambele cazuri, tichetul de parcare va avea inscripţionat următoarele informaţii minime:
– denumirea operatorului de parcare
– localizarea ( codul ) parcării
– tariful orar
– suma încasată
– data şi ora emiterii acestuia
– perioada de valabilitate
– T.V.A.-ul aferent sumei încasate.
d) Tichetul de parcare poate face dovada plăţii tarifului de parcare doar în cazul în care este expus în mod vizibil pe bordul maşinii. În cazul în care reprezentanţii operatorului de parcare nu pot verifica ( citi ) informaţiile înscrise pe tichet vor considera parcarea ilegală ( neplătită ) şi vor acţiona în consecinţă.
e) Parcările publice cu plată vor fi periodic monitorizate de către reprezentanţi ai operatorului care vor avea următoarele sarcini şi atribuţii:
– verificarea existenţei şi valabilităţii tichetelor de parcare expuse pe bordul autovehiculelor şi luarea măsurilor corespunzătoare în cazul în care există deficienţe sau abateri ;
– verificarea şi asigurarea bunei funcţionări a parcometrelor stradale;
– verificarea modului de parcare a autovehiculelor;
– verificarea stării marcajelor şi a indicatoarelor ;
– verificarea stării spaţiului de parcare în ceea ce priveşte salubrizarea şi dezăpezirea, iluminarea;
– verificarea stării tehnice şi a bunei funcţionări a barierelor de acces, acolo unde este cazul de montare a acestora;
– îndrumarea cetăţenilor şi rezolvarea solicitărilor îndreptăţite adresate de către aceştia.
f) Operatorul de parcare poate introduce, dacă consideră oportun, abonamente zilnice, lunare, trimestriale sau anuale valabile pentru parcările pe care le administrează, cu semnalizarea prin marcaj specific a locului de parcare atribuit. Tarifele pentru abonamente vor fi stabilite de către operatori şi nu pot depăşi tarifele orare cumulate prestabilite. Abonamentele pot avea preţuri diferenţiate, pentru persoane fizice şi persoane juridice.
Parcările publice cu plată pot fi utilizate doar pentru parcarea autovehiculelor a căror masă maxim autorizată nu depăşeşte 3,5 tone.
Reprezentantul operatorului de parcare va purta un echipament distinct şi ecuson.
Art. 27
Locurile de parcare aflate la o distanţă mai mică de 50 m de unităţile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze sportive, instituţii şi societăţi publice sau private, etc, vor fi atribuite acestora prin închiriere lunara/anuala. Suma percepută cu titlu de chirie va fi negociată plecând de la tariful de bază propus de operatorul de parcare şi aprobata anual de Consiliul Local.
CAPITOLUL IV Blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor
Art. 28
Potrivit prevederilor H.G. nr. 147/1992 privind blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea autovehiculelor sau remorcilor stationate neregulamentar pe drumurile publice, autovehiculelor care sunt staţionate sau parcate neregulamentar pe domeniul public ( spaţii verzi, trotuare, carosabil – în locurile unde, prin prevederile legale în vigoare, se interzice oprirea, staţionarea sau parcarea autovehiculelor ) li se va bloca roata.
Autovehiculele care sunt staţionate sau parcate neregulamentar pe locul de parcare închiriat prin contract altei persoane vor fi ridicate, transportate si depozitate in spatii special amenajate in acest scop, de catre operatorii de parcare.
Art. 29
Constatarea staţionării/parcării neregulamentare a autovehiculelor se face de către poliţiştii din cadrul Poliţiei Rutiere a Municipiului Bacau si din cadrul Politiei Locale a Municipiului Bacau.
Agenţii constatatori prevăzuţi la aliniatul precedent, dispun în scris de măsurile de blocare a autovehiculelor staţionate/parcate neregulamentar şi asistă la această operaţiune.
Art. 30
Posesorii autovehiculelor staţionate/parcate neregulamentar sunt obligaţi să plătească tariful de blocare – deblocare în suma de 50ron.
Art. 31
Este interzisă distrugerea dispozitivului de blocare de către conducătorul autovehiculului.
Art. 32
Menţinerea dispozitivului mai mult de 24 de ore atrage după sine majorarea tarifului de blocare – deblocare cu 25% pentru fiecare zi.
Art. 33
Autovehiculele parcate/staţionate neregulamentar pe carosabilul străzilor vor fi ridicate şi transportate de către operatorul de parcare fără o altă înştiinţare prealabilă.
Posesorii autovehiculelor parcate/staţionate neregulamentar şi ridicate de către operatorul de parcare, sunt obligaţi să plătească un tarif pentru recuperarea autovehiculului în sumă de 200ron, la care se adaugă tariful de depozitare în sumă de 10ron/zi.
Pentru autovehiculele care sunt parcate/staţionate in fata proprietatilor particulare (locuinte individuale din interiorul cartierelor de locuit) si care detin spatiu suficient pentru parcarea autovehiculelor in interiorul proprietatilor li se va aplica o amenda contraventionala de 100ron.
Pentru autovehiculele ridicate de către operatorul de parcare şi nerecuperate de către posesor în termen de 30 de zile de la ridicare, urmează să fie aplicată procedura prevăzută pentru autovehiculele fără stăpân sau abandonate pe domeniul public.
Art. 34
Autovehiculele fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public, vor fi ridicate şi transportate de către operator pe un loc stabilit de către Primăria Municipiului Bacau.
Cheltuielile ocazionale de efectuare a operaţiunilor prevăzute la alin. 1 se suportă de proprietarul autovehiculului sau, în lipsa acestuia, din sumele obţinute în urma valorificării autovehiculului.
Art. 35
Prevederile art. 33 se aplică şi în cazul autovehiculelor care menţin dispozitivul de blocare – deblocare mai mult de 3 zile de la data blocării.
Art. 36
La ridicarea autovehiculului se va întocmi un proces verbal de către o comisie de constatare formată din membri ai Politiei Locale a Municipiului Bacau şi poliţişti din cadrul Poliţiei Rutiere a Municipiului Bacau. Procesul verbal va fi întocmit în prezenţa a doi martori, de regulă, locatari ai unor blocuri din vecinătatea terenului pe care se află autovehiculul fără stăpân sau abandonat.
Art. 37
Procesul verbal de constatare va cuprinde date de identificare a vehiculului, astfel:
– numărul de înmatriculare
– categoria vehiculului
– marca şi tipul
– seria motor
– starea fizica cu descrierea detaliată a ceea ce este vizibil deteriorat – descompletat
– culoarea.
În situaţia în care în interiorul vehiculului abandonat se află unele bunuri, procesul verbal de constatare va conţine şi inventarul acestora.
Art. 38
În cazul autovehiculelor abandonate, operatorul de parcare va soma în scris pe proprietarul sau deţinătorul legal al vehiculului abandonat, cerându-i să îşi ridice vehiculul abandonat pe domeniul public, în termen de 5 zile.
Art. 39
În cazul autovehiculelor fără stăpân, autoritatea administraţiei publice locale va aduce la cunoştinţă publică caracteristicile tehnice ale vehiculului şi locul de unde acesta a fost ridicat, prin anunţ publicat într-un cotidian local, în termen de 5 zile de la întocmirea procesului verbal de constatare.
Art. 40
Dacă în termen de 30 de zile de la data anunţului privind autovehiculul fără stăpân sau în termen de 10 zile de la data transmiterii somaţiei adresate proprietarului sau deţinătorului legal al autovehiculului abandonat, autovehiculul respectiv nu este revendicat şi cerut spre restituire de nici o persoană, acesta trece de drept în proprietatea Primăriei Municipiuluiu Bacau.
Constatarea trecerii autovehiculului în proprietatea privată a Primăriei, se realizează prin dispoziţie scrisă a primarului, care se comunică de îndată proprietarului sau deţinătorului legal al vehiculului. Dispoziţia primarului poate fi atacată în termen de 5 zile de la comunicare, la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.
După valorificarea autovehiculului, Primăria va achita operatorului taxa de ridicare şi depozitare a acestuia.
Art. 41
Dacă proprietarul sau deţinătorul legal al autovehiculului abandonat achită suma cu titlu de amendă, dispoziţia primarului rămâne fără obiect, iar vehiculul va fi restituit acestuia. Amenda se va face venit la bugetul local.
Art. 42
Restituirea vehiculului abandonat către deţinătorul legal, se va face pe bază de proces verbal, numai dacă se face dovada:
– calităţii de proprietar sau deţinător legal al acestuia
– achitării tuturor taxelor prevăzute de legile în vigoare
– plăţii la zi a tarifului de parcare, în cazul vehiculelor ridicate din parcări, etc.
Art. 43
Constatarea şi sancţionarea contravenţiei se fac cu respectarea prevederilor Ordonanţei nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 44
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute în prezentul regulament se fac de către Primarul Municipiul Bacau şi împuterniciţii acestuia ( reprezentanţii operatorului de parcare ) sau de către agenţii Poliţiei Rutiere a Municipiului Bacau.
Cap. V Facilitati. Gratuitati
Art. 45
Sunt exceptate de la plata taxei de parcare motoretele, motocicletele,bicicletele precum şi autovehiculele aparţinând următoarelor instituţii:
a) Salvare, S.M.U.R.D., Pompieri, Poliţie, M.A.P.N., Jandarmerie şi Poliţia Locală, precum şi în cazul altor persoane juridice aflate în intervenţie de urgenţă care vor parca pe durata intervenţiei fără obligativitatea de a avea abonament sau tichet de parcare;
b) De prevederile prezentului articol, beneficiază şi autovehiculele aparţinând persoanelor cu handicap care pot proba cu acte autentice handicapul, veteranii de război şi membrilor A.F.D.P.R., dacă dovedesc cu acte aceste apartenenţe, în locurile special rezervate şi semnalizate în acest sens.
Art. 46
(1) De gratuitate beneficiază şi autovehiculele care aparţin:
a) Corpului diplomatic;
b) Primăriei Municipiului Bacau;
c) Instituţiei Prefectului judeţului Bacau;
d) Consiliului Judeţean Bacau;
e) Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bacau;
f) A.N.A.F.; Gărzii de Mediu;
g) Curtii de Conturi;
h) Reprezentanţilor instituţiilor guvernamentale;
i) Altor instituţii publice cu sediul în municipiul Bacau ;
j) Delegaţiilor străine la invitaţia instituţiilor de interes public, mai sus menţionate, în baza unei înştiinţări prealabile.
(2) Fiecare institutie va beneficia de maxim 2 locuri de parcare gratuita.
Art. 47
Gratuităţile se acordă în baza unei cereri avizate de conducerea Politiei Locale Bacau. Se va elibera astfel o legitimaţie care să ateste acest lucru.
Art. 48
Documentele necesare pentru acordarea de facilităţi, gratuităţi pentru parcarea vehiculelor sunt următoarele:
– solicitanţii au obligaţia să depună o cerere la sediul Politiei Locale Bacau;
– talonul vehiculului prin care se dovedeşte proprietatea solicitantului sau procură notarială de dare în folosinţă a autovehiculului încheiată între proprietar şi solicitantul gratuităţii;
Art. 49
În zonele de parcare se rezervă şi se semnalizează prin marcaj specific locuri pentru parcarea gratuită a mijloacelor de transport ale persoanelor cu handicap care trebuie să afişeze pe parbrizul autoturismului o copie a legitimatiei eliberata de operatorul de parcare.
Art. 50
Tichetele, abonamentele şi legitimaţiile gratuite sunt valabile numai dacă sunt afişate în mod vizibil pe bordul autovehiculului parcat.
Art. 51
Tichetele de parcare cât şi abonamentele şi legitimaţiile gratuite, indiferent de tipul lor NU SUNT TRANSMISIBILE!
Art. 52
Obţinerea, reînnoirea şi afişarea abonamentelor cad în sarcina proprietarului autovehiculului.
Cap. VI Dispoziţii finale
Art.53
Tarifele, reducerile şi gratuităţile altele decat cele prezentate în prezentul regulament se vor supune aprobării Consiliului Local Bacau.
Art.54
Toate sumele rezultate din incasarea taxelor pentru locurile de parcare vor constitui venituri la bugetul local si vor fi utilizate doar pentru crearea de locuri noi de parcare (impreuna cu cheltuieli aferente acestora).
Art.55
Administraţia publică locală va face public prin presa locală (ziare, radio, televiziune) momentul începerii procedurii propriu-zise de atribuire/licitaţie.
Art.56
În cazurile în care asociaţia de proprietari/locatari dintr-un imobil arondat unei parcări de reşedinţă informează în scris administraţia locală asupra faptului că un locatar nu mai îndeplineşte criteriile de atribuire a unui loc de parcare (autoturismul este înstrăinat sau a devenit nefuncţional, locatarul este decedat sau nu mai locuieşte în bloc, etc.), Primăria Municipiului Bacău prin operatorul de parcare îl va notifica pe beneficiar/utilizator atât asupra încetării dreptului de folosinţă cât şi asupra disponibilizării şi atribuirii locului respectiv unui alt solicitant.
Art.56
Primaria Municipiului Bacău nu-şi asumă responsabilitatea pentru eventualele pagube rezultate ca urmare a ridicării autovehiculelor parcate ilegal pe spaţiile publice.
Art.57
La data adoptării prezentului regulament orice alte dispoziţii contrare se abrogă.»
dadada a zis
puneti mana si faceti parcari nu mai visati cai verzi pe pereti
VIOREL a zis
Domnule Stavandache acum aproximativ o luna in urma a ti spus si s a scris si in desteptarea ca pretul unui loc de parcare nu va fi mai mare de 5 lei lunar…iar acuma o suciti ….10 lei lunar si 5 lei lunar pensionarii…domnule Stavandache tineti va cuvintul dat nu o mai dati in bara ..sunt persoane in Bacau care au o masina mai veche iar venitul sau este mai mic ca pensia unui pensionar..ce faceti cu acesti oameni
florin a zis
Nu sunt de acord cu inchirierea locurilor de parcare. Locuiesc in zona centrala si acolo e o mare problema cu locurile de parcare. Pentru ca sunt mult mai putine locuri de parcare decat solicitari, se va face licitatie. In aceasta situatie, probabil ca pretul va ajunge la 20, 30, 40 lei pe luna…. sau cine stie cat! Apoi, ce se va intampla cu cei care nu reusesc sa inchirieze un loc de parcare sau nu vor fi dispusi sa liciteze atat de mult, unde-si vor tine masinile? In parcarile publice cu plata de pe N.Balcescu?
Propunerea este inutila pentru ca nu va aduce niciun beneficiu posesorilor de autoturisme ci doar va scoate bani din buzunarul acestora!
Stie cineva unde si cum se pot trimite propunerile catre primar?
ioana a zis
Este o idee foarte buna, asa este si in Bucuresti, ba mai mult, pe aleile mai inguste ar trebui reglementat accesul numai pentru riverani. E posibil sa vii de la servici si sa n-ai unde sa parchezi in conditiile in care locuiesti intr-o zona ultracentrala deoarece parcarea blocului e ocupata de tot felul de pietari si indivizi care isi fac cumparaturile sau promenada in centru? Nu mai vorbim cum parcheaza, ca blocheaza iesirile, iar politia nu vede nimic, dar ai toate sansele sa-ti gasesti si masina lovita, sau trebuie sa o aduci de la nu stiu ce distanta la ora 22 dupa ce pleaca toti!
Florin+Petrea a zis
Domnul primar ar trebui sa creeze si amenajeze suficiente locuri de parcare pt toti posesorii de autoturisme de aceea platim taxa auto la primarie. Sa desfiinteze acaretele de garaje care ocupa loc pt doua masini si sunt inestetice, aceste betoane sunt unul mai inalt altul mai scund, care mai colorat care mai jegarit, usile vopsite in orice culoare ca la tigani.
Iuliana a zis
Nu ne mai cocosati cu taxe suplimentare care cresc precum aluatul. Mai lipseste sa puneti taxa si pe aerul pe care il respiram. Nu suntem de accord.
Iuliana a zis
Nu ne mai incarcati cu taxe suplimentare in conditiile in care drumurile si parcarile sunt asa cum sunt. Mai lipseste sa ne puneti taxe pe aerul pe care il respiram…
cristi a zis
Dle Stavarache nu mai prezinti credibilitatea necesara sa mai conduci acest oras dupa arestul preventiv si dosarele penale in care esti implicat.Renunta la a mai inventa taxe si impozite ca nu mai convingi pe nimeni ca banii rezultati vor fi corect utilizati. Demisia si alegeri anticipate , aceasta e solutia.
Crap ciprian a zis
Felicitari D-lui primar a luat o decizie pe care alti nu au avut curaj
Crap a zis
Sa darame garajele la toate capusele din primarie, consilierii
si din alte institutii publice care au garaje pe doua locuri de parcare
Daniellu a zis
Ptr. ce sa mai platim taxa parcare? Ptr. cei 180 de lei care-i platesc impozit auto la un auto de 18 ani (la care s-a platit impozit 18 ani) ce valoreaza 1000 eur ce ati facut pana acum? Nu faceti nimic ptr. cetateni, totul este ptr interesul dvs. propriu. Vom da spaga ca nu sunt locuri de parcare cate masini sunt, veti capusa aceasta taxa printr-o firma ce va lua bani ptr. a nu face nimic si din banii astia se vor duce ca si taxa de stalp in anumite buzunare. Sunteti rupti de realitate, intr-o foame de bani extraordinara.
Dar de ce nu ziceti sa facem altfel : ala cu Q5 sau A4 cu valoare de 40.000 euro sa plateasca de 10 ori impozitul (pe aceeasi cilindree) fata de prostul de la bloc cu o masina de 18 ani ? Stiti bine la cine fac referire.
Experimentul cu parcarea platita este valabil la Constanta, etc, orase unde coruptia la e nivel inalt e… MAXIMA. Se vede la TV cu stiri noi seara de seara. Dupa „taxa de stalp” , arest preventiv sau la domiciliu eu zic ca dl. Stavarache nici nu ne mai reprezinta. E acolo ca mai dureaza procesul sau ancheta, sa lase totul rau asa cum este, sa aduca doctori la spitalul ala nou ptr. care platim mentenanta, spital care dl. primar recunoaste ca s-a facut din banii bacaoanilor.
Mergem in oras si nu avem locuri de parcare decat platite (centru, Piata Sud). Pana la urma ce-i Primaria asta: un tip de a cumparat Bacau, stam pe teritoriul lui si trebuie sa cotizam ? Eu zic ca Bacaul e al nostru, ca ne-am nascut aici, au platit taxe si impozite si tatii si bunicii nostri si cred ca trebuie sa fim intrebati si noi. Clasa politica care cica ne reprezinta v-ati lamurit cu ea.
O seara buna, eu mi-am stricat-o cand am vazut ce ni se pregateste.
D.
no name a zis
total de acord cu dl. Daniellu e o dubla impunere pe nervii si sanatatea localnicilor…
ion a zis
O propunere ar fi ca din toate locurile de parcare identificate intr-o zona rezidentiala, sa fie inchiriate doar jumatate dintre acestea. Altfel ce se va intampla cu cei care nu reusesc sa inchirieze, din cauza concurentei, un loc de parcare? Unde vor parca? La Auchan? In Saucesti?
Daca intr-un oras exista x locuri de parcare si x+3000 masini, este discriminatoriu sa obligi oamenii sa parcheze doar pe cele x locuri
Daniellu a zis
De ce nu, din dragoste ptr. alegatorii si prostii ce platesc taxe,nu le da prin minte sa faca taxa de 1 leu pe luna, ptr. ca „dreptul de proprietate” si bunul simt sa primeze. De ce nu se gandeste dl. primar ca in parcarile din oras cu plata – gen Piata Sud, Piata Centrala sau Centru 1 ora de parcare sa fie gratuita ptr. locuitorii Bacaului ? La prostii merge mintea alesilor nostri ! NU AU FOST ALESI PTR. A PUNE BIRURI SI TAXE PE NOI.
Daniellu
P.S. A fost sau cand e dezbaterea asta sa ma duc si eu? Poate mergeti si voi si poate vine si initiatorul noii posibile taxe.
mac a zis
Domnule Primar
Referitor la proiectul regulamentului privind parcarile din mun Bacau formulez urmatoarele observatii:
La Art.5.
Se interzice staţionarea şi parcarea autovehiculelor care efectuează transport public judeţean, interjudeţean, internaţional de călători prin servicii regulate şi transport regulat special de călători pe domeniul public al Municipiului Bacau.
Staţionarea şi parcarea autovehiculelor prevăzute la aliniatul precedent se poate face numai în parcările special amenajate in acest scop sau în autogări autorizate în conformitate cu normele legale în vigoare.
De ce nu se face referire si la autovehciulele de transport marfa ?
La art 22 b
b) Parcările de resedinta vor funcţiona zilnic doar în intervalul orar 18:00 ÷ 8:00. In afara acestui interval parcarea devine parcare publica fara plata.
Va rog sa luati in considerare ca programul zilnic de munca este 8.00-16.00, si ne pune in imposibilitatea de a parca masina pe locul platit la ora 16.30 de exemplu, daca locul meu de parcare platit este public fara plata pana la ora 18.00 ce solutie imi dati sa parchez masina la ora 16.30 cand ajung de la serviciu/
Sa parchez pe alt loc liber pana la ora 18.00 apoi sa ma duc sa parchez pe locul meu platit, sau sa parchez in loc neregulamentar si sa astept sa se faca oara 18.00? Eu zilnic la ora 16.30 vin de la serviciu parchez masina apoi la ora 17.00 plec de acasa pe jos si revin la ora 20.00.Daca nu gasesc locul de parcare liber cum voi proceda?
In week end cum este reglementat programul?
La ora 18.01, totusi daca locul nu se elibereaza cum se procedeaza? Daca cineva te sicaneaza, periodic?
Pana vine „ organul constatator” locul se poate elibera, dar nu poti face cateva drumuri din apartament in parcare sa vezi cand se elibereaza locul de parcare
In alte orase mari exista urmatoarea reglementare:
“În parcarea de reşedinţă, deţinătorul unui loc de parcare are un drept exclusiv asupra acestuia în intervalul orar 17,00 – 07,00; în restul timpului locurile de parcare special amenajate, vor putea fi utilizate şi de persoanele în tranzit, respectiv alţi deţinători de autovehicule, care nu cunosc destinaţia parcării respective”
Sau
„loc de parcare de domiciliu pentru folosinţă între orele 17,00 – 07,00 a zilei următoare de luni până vineri şi de sâmbăta de la ora 07,00 până lunea la ora 07,00.”
La art 22c
c) Contractele pentru închirierea locurilor din parcările de reşedinţă se încheie, pentru:
– persoane fizice domiciliate sau persoane juridice proprietare sau chiriaşe ale unor apartamente/spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă în imobilele (arondate acestor parcări;
– persoanele fizice care deţin în folosinţă autovehicule de serviciu care vor face dovada domiciliului în imobilele arondate parcărilor de reşedinţă, precum şi a dreptului de folosinţă al autovehiculului.
Va rog sa analizati si sa specificati in mod clar modul de detinere al unui autoturism:
– eu de exemplu am autoturismul inschis la rolul primariei mun Bacau si platesc impozit la primaria Bacau
– ma vad discriminat de alti posesori de autoturisme: cei cu autoturisme de Bulgaria, cei cu autoturisme de Italia, cei cu autoturisme inmatriculate in alte judete. Ei nu platesc taxe si impozite pe autoturism la primaria mun Bacau ( dar o procura sau un act din care sa demonstreze ca au drept de folosinta pot face rost), iar in cazul licitatiei ei isi vor permite sa ofere un pret mai mare deoarece eu nu au platit taxele de poluare la inmatriculare in Romania unde sunt mult mai mari .
– In cazul celor care au autoturism de serviciu acestia sa faca dovada ca acel de autoturism de serviciu le este atribuit in mod legal, si nu pe baza unei simple adrese de la angajator cu care sa faca aceasta doavada.
In proiectul prezentat de dv nu se face referire la garajele- nu la toate garajele- ci la cele care sunt amplasate de domeniul public si care sunt astel amplasate ca in fata garajului este un loc de parcare (de lamitea garajului si de lungimea unui autotuirsm) care nu va fi folosit de nici un alt posesor de autotursim si doar ce cel care are garajul , si prin urmare acesta platit taxa pe garaj are asigurat inca un loc de parcare in fata garajului.
In proiectul prezentat de dv nu se face referire la cei care si-au imprejumuit de zeci de ani locuri de parcare pe spatiul verde si care nu au platit niciodata vreo taxa de parcare cu toate ca sunt folosite decat de ei, si nu ar fi corect ca unii sa platim taxa de parcare si altii sa beneficieze in continuare gratuit de loc de parcare.
In alte mari orase sunt protejati cetatenii care platesc impozite pe autovehicule in acel oras:
„Procedura de atribuire/licitare se va desfăşura respectându-se ordinea de
priorităţi, astfel:
I. persoane fizice domiciliate la adresa mentionata pentru atribuire, proprietare ale unui autovehicul inmatriculat la adresa de domiciliu
II. persoane fizice domiciliate/rezidente la adresa mentionata pentru atribuire , proprietare ale unui autovehicul inmatriculat la alta adresa
III. persoane fizice domiciliate/rezidente la adresa mentionata pentru atribuire, având in proprietate al doilea autovehicul
IV. persoane fizice domiciliate/rezidente sau persoane juridice proprietare ale apartamentului la adresa mentionata pentru atribuire, cu autovehicule înmatriculate pe societăţi comerciale”
La Art.54
Toate sumele rezultate din incasarea taxelor pentru locurile de parcare vor constitui venituri la bugetul local si vor fi utilizate doar pentru crearea de locuri noi de parcare (impreuna cu cheltuieli aferente acestora).
Din acest articol nu reiese clar cum va crea primaria Bacau noi locuri de parcare: va restrictiona accesul pe unele strazi cu sens dublu facandu–le cu sens unic si astfel vor aparea locuri de parcare? Acest lucru nu necesita cheltuieli foarte mari.
De ce nu se are in vedere construirea de parcari subterane si supraterane cum sunt in orasele din Uniunea Europeana?
De ce nu se are in vedere monitorizarea prin camere video a parcarilor cu plata? Macar de la un minim de 10 locuri in sus? Astfel vor fi descurajati si hotii de autoturisme , si unii vecini „binevoitori” care isi lasa amprenta pe caroseria autorismelor vecinilor, si pot fi folosite si ca o dovada impotriva celor care nu ar elibera locul de parcare platit dupa ora 18.00?
Daca la momentul de fata sunt 10 locuri de parcare si 20 de autovehicule, si se organizeaza licitatie, ceilalti 10 proprietari unde vor parca? La momentul de fata unii mai parcheza pe trotuare, langa ghena de gunoi, etc?
Iar daca 20 proprietari liciteaza pe 10 locuri si din cauza licitatiei pretul se dubleaza, iar peste 1-2 luni primaria amenajeaza un loc de parcare pe un teren de langa bloc care acum e plin de santuri?
Primii 10 proprietari au licitat si poate obtin locul de parcare la un pret dublu, iar apoi cand apar amenajate celelalte locuri de parcare, ceilalti proprietari nu vor mai avea concurenta si vor obtine locurile la valoarea minima.
De aceea consider ca locurile de parcare din jurul unor blocuri de locuinte ar trebui scoase la licitatie concomitent.
La Art.56
În cazurile în care asociaţia de proprietari/locatari dintr-un imobil arondat unei parcări de reşedinţă informează în scris administraţia locală asupra faptului că un locatar nu mai îndeplineşte criteriile de atribuire a unui loc de parcare (autoturismul este înstrăinat sau a devenit nefuncţional, locatarul este decedat sau nu mai locuieşte în bloc, etc.), Primăria Municipiului Bacău prin operatorul de parcare îl va notifica pe beneficiar/utilizator atât asupra încetării dreptului de folosinţă cât şi asupra disponibilizării şi atribuirii locului respectiv unui alt solicitant.
De ce se paseaza raspunderea catre asociatiile de proprietari/locatari? Unii presedinti de asociatii nu doresc sa se implice in astfel de probleme din diferite cauze, si nu pare corect ca primaria printr-o hotarare sa stabileasca obligatii pentru o asociatie formata din proprietari
Art.56
Primaria Municipiului Bacău nu-şi asumă responsabilitatea pentru eventualele pagube rezultate ca urmare a ridicării autovehiculelor parcate ilegal pe spaţiile publice.
Dar cine isi asuma responsabilitatea?
Poate trebuia specificat ca de exemplu:
„Firma care prestează activitatea de blocare la roată, ridicare, transport şi
depozitare a vehiculelor răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculelor din
culpa sa, in conditiile legii.”
OLARU ADRIAN a zis
Cand se depun cereri pt parcari si de ce firmele cu sedii in blocuri de locuinte ocupa multe locuri de parcare cu masinile clientilor ex frizerii stomato,cab. medicale,etc in detrimentul locatarilor care obligatoriu au prioritate .DE ce primaria a dat abuziv loc de parcare extinsa hotelului Decebal pana in fata scarii blocului nr 7 scara F unde locatarii nu mai au nici un loc de parcare
OLARU+ADRIAN a zis
Cand se fac cereri?Trebuia reglementata si in Bacau ac. problema.Ce facem cu firmele cu sediu parter de bloc care ocupa abuziv in detrimentul locatarilor foarte multe locuri de parcare in detrimentul locatarilor.ex; stomato,frizerii,cab medicale,instalatii,magazine,etc.Locatarii blocului 7 sc F nu au nici un loc de parcare in fata scarii ,datorita extinderii abuzive a parcarii H. Decebal caruia nu-i mai ajunge locurile de parcare parca ar fi pe mosia lor
csaba a zis
D-le primar nici in ultimile momente pana la decizia ultimei instante nu esti in stare sa iei o decizie barbateasca darmarea garajelor si infintarea locurilor de parcare esti cu jumatate de masura in faimoasa ta carte ai promis foarte multe si nu ai facut nimic cand stai la un ceai dimineata ia si citeste cartea si sublinieaza cea ai facut nu ai ce sublinia vezi si tu Dumnezeu nu doarme. Lasane…….lasane…..
AndreeaS a zis
…si unde mai exact ne putem exprima punctele de vedere oficial, legate de proiectul de regulament ce ar permite închirierea locurilor de parcare de reședință???
stefanel a zis
O mare prostie,pai eu stau intrun bloc pe centru plin cu pensionari cu pensie de min 12mil eu avand salar de 8 si incap doar 10 masini in parcarea respectiva,mereu tre sa urmaresc un loc sa-mi pun masina, mi se pare corect cine al ocupa nu poate fi fortat sa plece devreme ce nu sunt parcari pentru toate masinile din zona respectiva, ca sa nu mai zic ca se trezea mare proprietar de cand e blocu ca e locul lui fara nici un drept,ganditiva ce haos se va crea in momentul in care toti asi permit o parcare desi nu toti pot rezerva una din imposibilitatea spatiului, ca de altfel mai va zic o varianta am vecini care au 3 masini una in garaj de beton in fata blocului si restu parcate in fata scarii,lasatine cu legea asta pana nu vor fi spatii pentru parcari ce fac cei care nu prind nici un loc liber fiind toate ocupate…
Nicu a zis
Este o ideie foarte buna abia astept sa se faca parcarile cu plata,10lei pe luna nu e scump,nu o sa mai vina altii din alte blocuri sa parcheze masina in fata apartamentului meu.Dar cind se apuca de treaba?.
Nicu a zis
Cind va apucati de treaba si unde se depun Ceerile?. E o solutie foarte buna.