Modernizarea străzii Milcov este în întârziere, deoarece constructorul, asocierea de firme condusă de IMROM SA din Roman, nu s-a ținut de cuvânt și nu a respectat termenele de execuție și materialele prevăzute în caietul de sarcini.
„Sperăm ca, în septembrie, să vă chemăm la prima turnare de asfalt”, anunța, în aprilie 2014, Mihai Haivas, patronul IMROM SA (foto sus). La un an distanță, în aprilie 2015, situația nu e nici pe departe cea promisă, strada Milcov este încă în șantier, finalul lucrărilor nu se întrevede. Fiind an preelectoral, situația a devenit și subiect de dezbatere politică.
Deputatul Cosmin Necula, președintele municipalei PSD Bacău, a prezentat presei un bilanț al unor eforturi de documentare pe care le-ar fi făcut ca să afle situația lucrărilor de pe strada Milcov. „În momentul în care afară a început să plouă şi erau temperaturi sub 10 grade, au început să toarne asfaltul, aşa au apărut pori şi gropi. Singura soluţie tehnică, spun specialiştii în construcţii, este decopertarea completă şi reacoperirea cu asfalt nou. Nu este o soluţie plombarea, deoarece asfaltul va cliva“, a spus Necula.
Deputatul PSD a mai reclamat faptul că, în locul unei conducte cu diametrul de 60 de centimetri, produsă prin centrifugare, s-a montat una mai ieftină, realizată prin înfăşurare şi care costă mai puțin de jumătate decât cea din proiect. În plus, ar fi trebuit montate pavele de granit puse pat de nisip, dar pavelele au fost montate cu adeziv, procedură mai ieftină.
Dincolo de declarația nedemonstrată cu probe a deputatului Necula, despre asfaltarea pe ploaie, situația în teren îi confirmă unele dintre afirmații, în special despre montarea greșită a pavelelor (foto). De asemenea, țeava pusă inițial era sub standardele din proiect.
În replică la afirmațiile deputatului PSD, viceprimarul Vasile Tescaru confirmă problemele cu lucrările de pe strada Milcov, dar declară că problema este „simplă”: „Ce scrie în caietul de sarcini, aia trebuie făcut. Punct”. În completare, primarul Romeo Stavarache precizează că țeava neconformă nici nu mai există, a fost scoasă. „Nu vom accepta decât lucrări conforme cu prevederile caietului de sarcini”, dă asigurări primarul Bacăului.
Teoretic, strada Milcov ar trebui asfaltată până în luna mai, pentru că atunci sunt prevăzute lucrări la carosabilul de pe strada Ștefan cel Mare, iar cele două lucrări depind una de alta, din punctul de vedere al traficului auto.
Licitația pentru modernizarea străzii Milcov a fost câștigată de asocierea de firme IMROM SA Roman – HUGE Construct Iași, Electro Univers Iași și C-ON Trust Engineering Bacău, iar contractul s-a semnat în decembrie 2013. La puțin timp, în februarie 2014, HUGE Construct a intrat în insolvență. De asemenea, conform afirmațiilor deputatului Cosmin Necula, IMROM SA ar intenționa să deschidă un litigiu în justiție cu Primăria Bacău, ceea ce ar putea întârzia și mai mult finalizarea lucrărilor.
Pe de altă parte, există și posibilitatea rezilierii contractului de execuție, pentru neîndeplinirea obligațiilor, caz în care, din nou, s-ar pierde timp cu o nouă procedură de achiziție.
Vom reveni.
VIOREl a zis
ARE SA MAI TINA UN AN DE ZILE CU BALAMUCUL ASTA DE PE MILCOV….INCA MAI ESTE DE FURAT DIN ACEASTA LUCRARE….TEVI SUB DIMENSIUNILE PREVAZUTE IN CONTRACT…PAVELE SUBTIRI SI DE PROASTA CALITATE CARE DEJA SE SCOT CU MANA SI MULTE SUNT LIPSA S AU AU DISPARUT….ASFALTARE DE DOI LEI…..APROPO DOMNULE PRIMAR FACETI CEVA CU STR.MILCOV IN DREPTUL CORA ESTE O DENIVELARE SI O GROAPA UNDE TOTI SOFERII ISI STRICA MASINILE IN ACEEA ZONA
Florin+Petrea a zis
Primaria incearca sa se spele pe maini deoarece cetatenii au inteles si sunt nemultumiti de lucrarile de modernizare ce sunt un esec: organizarea zero gen turnul Babel, desfasurare lucrari, trotuare prost facute, carosabil.
Tot trotuarul de la Autogara pana la podul Milcov trebuia aiba pavele nu ca acum cand de la Cora pana la Podul Milcov s-au lipit placi care nu sunt corespunzatoare si s-au dezlipit si fisurat la primul inghet.
Unde sunt controalele care trebuiau sa fie facute la fiecare faza de lucru care trebuiau incheiate cu procese verbale semnate de constructor, beneficiar si Inspectoratul de Stat in Constructii – (I.S.C. este organismul tehnic specializat desemnat sa exercite, potrivit legii, controlul de stat cu privire la respectarea disciplinei in urbanism si a regimului de autorizare a constructiilor, precum si la aplicarea unitara a prevederilor legale in domeniul calitatii in constructii. (Art.2, Alin.2, Ordonanta 63/30.08.2001)
CAIUS a zis
ALO domnule inca Primar ,luati la pas strada Milcov si minunativa de calitatea lucrarilor ,trotuarele in special ,s-ar placile ca la domino, gropi , etc. ,poate sunteti curios pe ce va da primaria Bacau banii contribuabililor ,,
Boier Movila... a zis
ALO , domnule CAIUS ….ai greşit p-ul de la primar …
În rest …… ziseşi bine..
constantin a zis
Sa se faca o verificarea a asfaltului turnat pe strada mioritei. Toti vorbesc de milcov încercând a distrage atentia a cea , ce sa intanplat pe mioritei si anume calitatea asfaltului turnat . DNA ar trebui sa se sesizeze din oficiu. Asfaltul turnat pe strada mioritei e de minim 4 ori mai eftin decat cel prevazut in caetul de sarcini. mixtura din care este făcut asfaltul pe strada mioritei e din balast piatra escavata din raul bistrita . In caetul de sarcini e prevazut asfal cu piatra concasata . Stavarache Stavarache nu prea te vad bine daca autoritatile statului isi vor face treaba cum trebuie. Doamne ajuta.