Elevii de liceu din Bacău înscrişi în proiectul Fabrica de Cariere au oportunitatea să ia o decizie informată cu privire la viitoarea profesie participând la vizite de studiu la sediile unor angajatori locali.
De la demararea proiectului Fabrica de Cariere şi până la finalul lunii iulie, 189 de elevi de clasele a XI-a şi a XII-a din judeţele Neamţ şi Bacău au luat parte la 24 de vizite de studiu, desfăşurate la organizaţii din domenii extrem de diverse: medicină, IT, educaţie, psihologie, comunicare etc. În judeţul Bacău au avut loc în total 13 vizite, la care au participat 117 elevi.
Ce presupune o vizită de studiu? Îndrumaţi de o persoană din cadrul organizaţiei, elevii participă la prezentări ale companiei şi ale industriei în care aceasta activează, discută cu angajaţii şi vizitează diferite departamente, cu scopul de a se apropia de realitatea pieţei muncii.
Tinerii pot astfel să vadă cum arată un mediu organizaţional, cum e „la serviciu” şi află ce presupun diferite meserii, fiind mai pregătiţi pentru viitorul lor job. Interacţionând cu oameni ce practică profesia pe care şi-o doresc, ei pot să-şi dea seama dacă li se potriveşte sau nu un astfel de drum şi descoperă ce ar trebui să facă pentru a ajunge acolo. Liceenii pot adresa întrebări persoanelor din organizaţie şi descoperă care sunt aşteptările angajatorilor şi motivaţiile angajaţilor din domeniile profesionale de care sunt interesaţi.
Elevii au considerat vizitele de studiu foarte utile, descoperind multe lucruri noi despre profesii şi abilităţi, iar concluzia lor a fost că o carieră de succes se construieşte combinând munca, pasiunea şi determinarea:
• „Această vizită a însemnat o oportunitate minunată din care am învăţat şi pot să spun că sunt mai motivată să îmi menţin ritmul de învăţat şi chiar să depăşesc competenţele pe care le-am dobândit până acum.”
• „Pentru mine vizita la job este importantă deoarece îmi permite să-mi dau seama dacă mi se potriveşte sau nu ceea ce ni se prezintă.”
• „M-au convins că pot să îmi urmez visul!”
Tinerii interesaţi să afle cum e să lucrezi în sectorul medical au vizitat Centrul de Investigaţii Medicale din Reţeaua Privată de Sănătate Regina Maria, unde au interacţionat cu asistente medicale, infirmieri, medici şi kinetoterapeuţi.
Aspiranţii la o carieră în jurnalism au aflat mai multe despre profesie în urma vizitei de la G&P News&Advertising SRL, editor al Ziarului de Bacău.
Cei pasionaţi de educaţie au vizitat Grădiniţa cu program săptămânal Agricola şi au aflat detalii despre activităţile didactice şi modul în care se desfăşoară programul de lucru.
Lumea saloanelor de înfrumuseţare şi-a dezvăluit secretele unui grup de elevi care au vizitat BAC Design, Salon No Name, cu scopul de a afla cum e să porneşti o afacere în domeniu şi ce presupune lucrul într-un astfel de mediu.
Inspectoratul Judeţean de Poliţie din municipiul Bacău a găzduit o vizită de studiu foarte apreciată de participanţi, care a avut loc cu ocazia Zilei Porţilor Deschise.
Pasionaţii de comunicare au explorat oportunităţile şi abilităţile din domeniu în cadrul vizitei facilitate de Soldeanu Tatiana PFA, descoperind ce paşi trebuie să urmeze pentru a lucra în marketing sau publicitate.
Curiozităţile şi întrebările elevilor din Bacău despre domeniul ospitalităţii au primit răspuns în urma vizitei de la General Club, punct de lucru Vila Tosca, unde au discutat cu administratorul societăţii despre parcursul profesional şi locurile de muncă din cadrul unei pensiuni, modul în care se distribuie sarcinile şi ce implică lucrul cu oamenii.
“Fabrica de Cariere” este un proiect regional, implementat de către Asociaţia Institutul Român de Training, în parteneriat cu Fundaţia Centrul de Analiză şi Dezvoltare Instituţională – Eleutheria (CADI). Proiectul se adresează tinerilor de clasele XI-XII, pe care îi susţine în alegerea unei cariere potrivite, punându-le la dispoziţie, în mod gratuit, resurse de dezvoltare personală şi profesională.
Proiectul „Fabrica de Cariere” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritară 2 – Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii, Domeniul major de intervenţie 2.1: Tranziţia de la şcoală la viaţă activă. Proiectul se derulează în perioada aprilie 2014 – octombrie 2015.
Lasă un răspuns