Inspectoratul Școlar Județean Bacău în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Olt și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, implementează proiectul “Evaluare națională la standarde europene!”.
In vederea transferului de expertiză şi de modele de bune practici la nivel local şi multiregional şi a diseminării rezultatelor implementării proiectului, în cadrul proiectului au fost desfăşurate, în judeţul Bacău, perioada august-septembrie 2015, două întâlniri de lucru cu actori relevanţi din domeniul educaţiei şi două workshop-uri, după cum urmează:
-Întâlnirea de lucru pentru diseminarea rezultatelor implementării programului „Pregătire suplimentară şi psihopedagogică pentru. promovarea cu succes a examenelor naționale” la nivel multiregional-componenta de bază – 8 august 2015
-Întâlnirea de lucru pentru diseminarea rezultatelor implementării programului „Pregătire suplimentară şi psihopedagogică pentru promovarea cu succes a examenelor naționale” la nivel multiregional-componenta opţională şi de consiliere, – 28 august 2015
-Workshop-ul multiregional pentru diseminarea rezultatelor proiectului „Evaluare națională la standarde europene!” – componenta de bază, 26 septembrie 2015
-Workshop multiregional pentru diseminarea rezultatelor proiectului „Evaluare națională la standarde europene!” – componenta opţională şi de consiliere, 26 septembrie 2015
În cadrul evenimentelor au participat cadre didactice, elevi, decidenți la nivel regional în domeniul educațional şi reprezentați ai beneficiarului și partenerilor.
Programul „Pregătire suplimentară şi psihopedagogică pentru promovarea cu succes a examenelor naționale”, dezvoltat în cadrul proiectului, și-a propus să genereze efecte pozitive pentru 4100 de elevi din învățământul gimnazial, prin formarea atât a competențelor de bază, cu accent pe trunchiul comun din Curriculumul Național, cât și pe consilierea și orientarea elevilor în vederea alegerii studiilor și a sprijinirii acestora în procesul de formare a competențelor cheie. Formarea acestor competențe la elevi va asigura, pe termen scurt și mediu, rezultate superioare la examenele naționale de la sfârșitul clasei a VIII-a, precum și la alte examene și concursuri școlare. Pe termen lung, elevii ce parcurg programa de pregătire suplimentară descrisă mai sus, vor beneficia de o adaptabilitate sporită la diverse contexte de învățare, putând să selecteze corespunzător instituțiile de învățământ liceal și chiar universitar ce corespund cel mai bine profilului lor, asigurându-se, după finalizarea studiilor, o inserție facilă și de durată pe piața muncii.
Ioana a zis
Daca avem in vedere nivelul de pregatire al elevilor ,activitatile cadrelor didactice devin modalitati de obtinere a unor argumente necesare evaluarii lor si pretentiilor salariale.Cine le mai verifica activitatea la catedra? Copii dotati se pierd prin lipsa de stimulare sustinuta iar ele,cadrele didactice ( cele mai multe ! ) se lauda cu implicari in actiuni menite sa aduca invatamantul romanesc la standarde europene !! Cati elevi reusesc in pregatirea lor FARA MEDITATII ???
Razvan a zis
A fost benefic proiectul….in afara ,, culegerilor” de la biblioteci elevii nu vor mai primi si altceva? sau au fost doar zvonuri?