Lucrările la șoseaua de centură a municipiului nu vor mai fi demarate în această toamnă, conform programului. Principalul motiv îl constituie un talmeș-balmeș cu fondurile europene, care a dus la refuzul CNADR de a plăti avansul către firma constructoare.
Reamintim faptul că termenul la care lucrările trebuiau începute, conform planificării, era 24 septembrie. Asta după ce, la semnarea contractului, pe 1 aprilie, Ștefan Neaga, directorul general al CNADR, a declarat că “ordinul de începere a lucrărilor se va da în maximum 49 de zile, dar considerăm că până în Paște vom avea și autorizația de construire și nu vom mai aștepta cele 49 de zile”. Acum, lucrurile s-au complicat, iar constructorul așteaptă primăvara lui 2016 pentru a se apuca de treabă.
Martie 2016, în cel mai bun caz
Reprezentantul Eko Insaat a declarat pentru Ziarul de Bacău că termenul realist la care lucrările ar putea demara este începutul lunii martie, anul viitor. Osman Saraçoğlu susține că problema o reprezintă, în mare parte, avansul pe care CNADR ar trebui să îl dea firmei. Situația este mai delicată, deoarece avansul nu mai poate fi dat din POS T (Programul Operational Sectorial Transport 2007 – 2013) pentru că trebuie recuperat până se închide finanțarea, adică la sfârșitul anului. În schimb, banii vor proveni din POIM (Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020), iar avansul va putea fi dat după 1 ianuarie 2016.
„În aceste condiții, după ce vom face organizarea de șantier, vom depinde în mare măsură doar de vreme. Cred că din martie vom începe lucrările propriu-zise. Oricum, dacă primeam avansul acum și ne apucam de organizarea de șantier, numai bine venea iarna până să începem treaba”, a declarat Osman Saraçoğlu.
Șoseaua de centură a Bacăului a fost scoasă la licitație în aprilie 2013, iar câștigătoarea este compania turcească Eko Insaat Ve Tic As, care a avut prețul ofertat de 393,8 milioane de lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 85% din valoarea totală, diferența fiind asigurată de Guvernul României (de la bugetul de stat).
Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua axă va face joncțiunea la Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.
cristian a zis
eu zic sa inceapa in iulie odata cu alegerile locale ,iar primul hirlet sa-l bage benea si stavarache
cineva a zis
Oare, chiar incep in primavara…..eu nu cred.
Parca o sa vedem alt titlu in ziar…”Bacaul, ar putea pierde finantarea pt soseaua de centura”…..
koko a zis
ca la noi….intai plata apoi munca.
andrei a zis
Contractul a fost semnat pe 1 APRILIE….nu cred ca mai e nevoie de niciun comentariu
Alex V a zis
Ce poza frumoasa ati pus articolului. Mereu imi dati emotii 🙂
Gabriel a zis
Cum vrem noi sa vedem luminita de la capatul tunelului ,in lunca siretului
vali+but a zis
Centura nu, autostrada nu. Moldova se scufunda in saracie.Rusine d-lor politicieni!