Luni, la prânz, au fost inaugurare oficial lucrările la șoseaua de centură a municipiului Bacău. Au participat Dan Marian Costescu, ministrul Transporturilor, Cătălin Homor, directorul general al CNADNR, Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean, Halim Balkaya, directorul general al Eko Insaat Ve Tic As, senatorul Dragoș Luchian și deputatul Ionel Palăr. Rolul de gazdă i-a revenit lui Liviu Mirea, directorul general al Primacons SRL – Egnatia Odos SRL, asocierea de firme care asigură dirigenția de șantier.
Galerie Foto
Liviu Mirea a explicat traseul șoselei de centură. Astfel, de la intersecția cu DN 11, 7 km până în DN 2, centura va fi cu câte o bandă pe sens. De la intersecția cu DN2, se merge spre autostrada care va veni de la Focșani spre Roman. Aici, profilul va fi de autostradă, dar în prima etapă, se face doar calea a doua, cu o bandă de dus și două de întors. Apoi, centura merge până la legătura cu DN2E, unde va fi o intersecție cu drumul spre Vaslui, se continuă până la punctul în care se va ieși de pe viitoarea autostradă. Mai departe, centura Bacăului se întoarce la DN2 și ca continua spre DN15. La început, vor lucra circa 30 de persoane, dar se va ajunge la 500, în perioada de mobilizare maximă.
Ministrul Dan Marian Costescu a vorbit de unele probleme birocratice, avize, autorizații, care se vor obține în următoarele 2-3 luni. „Pe hârtie, arată foarte bine, important este că deja, de astăzi, nu mai vorbim despre hârtie. Pe bucățile pe care avem front de lucru, acum trebuie să-l vedem pe constructor cum o să lucreze mai departe. Acum, e un proiect care pare să aibă o dinamică foarte bună, avem o învigorare de la ministerul Transporturilor, avem tot sprijinul de la Consiliul Județean”, a declarat minsitrul Transporturilor.
Dragoș Benea, președintele Consiliului Județean a remarcat accelerarea documentelor pentru realizarea șoselei de centură, în ultimele luni. ”Sper ca, peste doi ani, tot domnul ministru să fie cel care inaugurează această lucrare, pentru că, efectiv, am simțit un suflu în tot ce a însemnat centura ocolitoare a municipiului Bacău, în ultimele 4-5 luni. Aceasta este, net, cea mai importantă investiție din județul Bacău, din ultimii 25 de ani”.
Dragoș Benea a menționat că investiția are și finanțare, și fonduri suficiente prinse în bugetul CNADNR. De asemenea, președintele Consiliului Județean Bacău a pledat pentru realizarea unei autostrăzi care să lege Moldova de Ardeal, în acest deceniu. „Noi sperăm să fie Bacău-Brașov, pentru că e cea mai ieftină și, fiind o problemă de finanțare, ar trebui să primeze varianta cea mai ieftină”, a precizat Dragoș Benea.
În final, senatorul Dragoș Luchian a remarcat ritmul de peste un kilometru pe lună, pe care trebuie să-l realizeze constructorul, iar ministrul Costescu i-a răspuns că lucrările vor fi supravegheate îndeaproape.
Lucrările sunt realizate de firma turcească Eko Insaat Ve Tic As și vor costa circa 88 de milioane de euro.
Mai multe detalii și declarații, pe filmarea evenimentului:
neutru a zis
O veste buna, poate scapam si noi de tiruri prin oras.Brasovul din acest punct de vedere este parca in alta tara.Macar pentru sanatatea bacauanilor trebuie realizata, au suportat cu stoicism poluare fonica si de gaze de esapament.
Giony a zis
Ce mai importanta investitie si cea mai asteptata… si cea mai amanata…
Bine ca se incepe acum! Sa ne-ajute Dumnezeu!
Ion a zis
Auzi, treizeci de oameni vor licra intro-o prima etapa…. Da, care se va finaliza la finalul mileniului 9.
Auzi, Dl ex viitor primar Luchian a intrebat (adica s-a asigurat ca totul va finca pe roate), iar ministrul i-a raspuns prompt. Mama, ce chestie!
Auzi, stiu ca nu voi avea comentariul publicat, dar ma gandesc ca bunul simt al celui care le cenzureaza ii vanoferi dureri de constinta.
Zdbc.ro nu cenzureaza comentarii decat daca acestea contin jigniri sau acuze grave, neprobate. Multumim
Adriana a zis
In acesta seara PE la orele 19.00 am trecut prin zona. Utilajele erau mai putin de jumarate din cele ” expuse” dimineata. Tipic
romanesc.
Peter a zis
30 de oameni ,santeti duși cu pluta ? Voi știți cați oameni și utilaje lucrează numai la o bucățica de autostrada ,vreo 8 km , adică Gilău-Nădășelu ? Pai din aia 30 jumate sant paznici , 2 șoferi de directori sau ingineri,topometriști ,vreo doi purtători de lopata etc ! Vai de viata și orașul nostru !
cristi a zis
Dar pe unde va trece autostrada pe pamntul cui? Despre despagubirile nesimtite 1 leu/mp de ce nu vorbeste nimeni unde se vor duce cei ce li se vor darma casele?
sebastian a zis
Adriana, am trecut azi pe la 17, nici urma de masina, propaganda, manipulare, dezinformare, rusine. :(((((