Liderul regional în Europa Centrală şi de Est în domeniul industriei aeronautice şi de apărare, fabrica Aerostar din Bacău, va deschide o unitate şi la Iaşi, anunță Ziarul de Iași. Negocierile cu Consiliul Judeţean (CJ) Iași sunt foarte avansate, fabrica băcăuană dorind un teren de aproape un hectar lângă Aeroport.
Conform sursei citate, discuţiile cu CJ au debutat încă din primăvara acestui an, iar Aerostar a înaintat o cerere pentru concesionarea unui teren de 8.000 mp, pe jumătate din această suprafaţă urmând a fi construit hangarul. Compania va investi şi în căi de rulare suplimentare sau suprafeţe de platforme.
„Hangarul pe care vrem să-l dezvoltăm la Iaşi va permite lucrul simultan la trei avioane. Aici, la Bacău, avem două hangare şi simţim nevoia să ne extindem cu un al treilea hangar. Având în vedere accesul pe care l-am dobândit la piaţă, cu siguranţă trebuie să ne extindem, iar orientarea noastră a fost să mergem pe altă locaţie. Aeroportul Iaşi e un aeroport convenabil din punctul nostru de vedere, nu e departe nici de Bacău, forţă de muncă din Iaşi calificată se poate găsi“, a declarat pentru Ziarul de Iaşi directorul general al Aerostar Bacău, Grigore Filip.
El a adăugat că investiţia va ajunge în final la 10 milioane de euro, iar la hangar vor lucra minimum 100 de angajaţi în etapa medie de dezvoltare a proiectului. În acelaşi timp, Filip a subliniat că personalul va fi recrutat de la Iaşi, iar prima echipă va fi şcolarizată la Bacău. Ulterior, angajaţii vor fi formaţi profesional la Iaşi.
„Din momentul în care avem terenul, în maximum un an vom avea hangarul construit. Între timp, noi vom începe pregătirea personalului, şi sperăm ca în 1-2 ani să facem prima lucrare la Iaşi. Lucrurile vor fi făcute progresiv. Pentru a autoriza personalul durează în jur de patru ani, cu doi ani practică aici la noi, iar în restul perioadei vor urma o serie de examene atât la noi, cât şi la autorităţile aeronautice“, a mai spus Filip.
În 2015, Aerostar a avut un profit de peste 52 milioane lei, de 2,6 ori mai mare faţă de anul precedent, compania având un număr mediu de aproape 1.700 de angajaţi. La Iaşi, Aerostar va crea în primă fază minimum 100 de locuri de muncă, în contextul în care forţa de muncă va fi recrutată din capitala Moldovei.
Integral, în Ziarul de Iași.
tucu a zis
De ce nu la Bacau ?! Bacaul tot de aruta ramane.
tucu a zis
caruta
fix a zis
@TUCU: De ce la Iasi si nu in Bacau , buna intrebare …Dupa parerea mea dl.Filip ,asa cum il cunosc eu , a luat inca o data o decizie corecta , poate si din urmatoarele considerente :
– dupa cum rezulta si din articol , Aerostar este deja un brend la nivel european si o dezvoltare strategica dincolo de locul de origine nu face decat sa consolideze acest statut ;
– Iasul dispune de toate atuurile pentru atingerea obiectivului strategic gandit de Filip : deschidere la pista aeroportului , forta de munca usor de calificat intr-un centru universitar cu puternic spirit intelectual ( in aviatie nici clasa muncitoare nu mai este ca inainte domnule TUCU ) , deschidere si recunoastere internationala incontestabila la nivel de oras , o posibila autostrada catre Transilvania ;
– in final domnule TUCU , bacauanii trebuie sa inteleaga ca rostul unei afaceri nu este doar sa dea de lucru la 100 de oameni , viziunea trebuie sa fie mult mai larga. Daca la IMU , Metalurgica , Suruburi , IPEP ar fi existat management la macar 25% din capacitatea echipelor conduse de Grigore Filip , atunci Bacaul ar fi aratat cu totul altfel !
Deci sa nu aruncam cu pietre in pomul care da roade ! Sa auzim numai de bine !
Dan a zis
Nu se face la Bacau cred din cauza spatiului. Nu stiu unde ar mai putea sa ingramadeasca inca un hangar. Aeroportul fiind si militar, jumatate din el e ocupat de catre Baza Aeriana. Restul e ocupat de partea civila (care si ea se va extinde), iar Aerostarul e fix intre ei. Nu mai au loc.
Ion a zis
Aeroportul Bacau, muls de ciuma rosie pesedeista, isi traieste, in ciuda modernizarii, momentele de varf. Va urma o scadere constanta a traficului pana la inchidere. Bacaul, un oras in moarte cerebrala, se scufunda incet si sigur! Asteptam ca si Agricola sa se extinda deschizand unitati de productie in Iasi. De asemenea Dedeman, cu o relocare a sediului central in Bucuresti, va avea o arie de selectie a angajatilor vorbitori de limbi balcanice mult mai larga.
tipa a zis
Schimdati denumirea avioanelor Boeing ,Airbus cu avioanelor de lupta , pozitia aeroportuali Iasi in apropierea frontiere de est….rezultat ? 1+1
Ion a zis
Au avut profit de 52 de milioane de lei dar platesc oamenii care muncesc la avioane cu 1200 lei pe luna. Niste jegosi, o munca extrem de calificata platita la nivel de shaormar.
Andru a zis
Nici shaorma nu e treaba usoara. Ia sa te vad eu pe matale cum faci una „cu de toate”.
Hdhd a zis
1200 lei net e mult zis , iti da 1050 net.
Gigi a zis
Probabil in Bacau nu se mai pot face avioane pe bani de carute, mergeti la Iasi. Succes!
Si inca ceva, mare atentie la materialele folosite in aviatie, pe unele lipiciuri scrie in clar ca PROVOACA CANCER. Asa ca aveti grija ce apucati sa trageti pe nas.
Tzintzi a zis
Dar de ce la Iasi ??? Bacaul ce are ? Somajul are printre cele mai mari cotatii ca procent in J. Bacau . Ce autoritati are nimicul asta de judet si oras ? Ba chiar are si la somn in parlament oarece’ …