Profesoara de engleză Alina Crina Terinte este din Bacău, a studiat în Bacău, și concurează pentru postul de directoare adjunctă la Școala Gimnazială Nr.1 Sănduleni, județul Bacău.
Pe un grup de Facebook, Terinte a relatat ce a pățit la concursul la care a participat, în special din partea reprezentanților autorităților locale, care sunt reprezentați în comisiile de evaluare și ale căror note contează la media generală.
Textul a fost publicat sub forma unei scrisori adresate ministrului Educației:
„Domnule Ministru,
Mă numesc Terinte Alina Crina, sunt profesor de limba engleză și lider sindical la Școala Gimnazială Nr.1 Sănduleni, jud. Bacău și miercuri, 19.10.2016, am fost evaluată, la proba CV –ului, în vederea obținerii postului de director adjunct la această instituție.
Am fost sceptică în privința corectitudinii evaluării în momentul apariției OMENCS nr 5080/31.08.2016 cu privire la Metodologia de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar, dar am avut încredere în demersul dumneavoastră de a depolitiza învățământul românesc.
La școala noastră există 3 candidați: Ciubotaru Ramona Mihaela – pentru postul de director, Petreanu Cătălin și Terinte Alina Crina – pentru postul de director adjunct.
Vă prezint în cele ce urmează modul cum s-a desfășurat concursul pentru școala noastră.
În primul rând, ca observator, pot afirma că la nivelul școlii Consiliul de Administrație nu este constituit legal până la această dată. Nu au fost respectate următoarele articole din OM 4619/22.09.2014 ale Metodologiei de organizare și funcționare a consiliului de administrație din învățământul preuniversitar art 5, alin 2, lit (a), lit (c) art. 7, alin. 1, lit (b).
Menționez că deși conducerea unității școlare a trimis adresa prin care se solicită desemnarea reprezentanților consiliului local la data de 1.09.2016, până în prezent s-a funcționat cu reprezentanți ,,interimari’’, deși a fost depășit termenul de 10 zile lucrătoare, așa cum este specificat în Metodologie.
În al doilea rând desemnarea cadrelor didactice care urmau să facă parte din comisia de concurs nu a respectat prevederile OMENCS 5080/31.08.2016, art 27. De asemenea s-a încălcat art.10, alin 7, din metodologia de funcționare a consiliului de administrație, care spune clar că ,,…hotărârile care vizează personalul didactic…se iau prin vot secret’’. Se constată și încălcarea art. 9 ce menționează că ,,membrii consiliului de administrație care se află în conflict de interese nu participă la vot.’’În acest caz, s-au aflat trei persoane cu drept de vot – directorul adjunct actual, un candidat și domnul primar.
În al treilea rând, până la data primei probe a concursului, pe 12.10.2016, nu au fost făcute publice numele persoanelor care vor face parte din comisia de concurs. Nu se cunoșteau decât parțial, în urma amenințărilor făcute unui candidat: ,,Eu și consilierul, vă pun doi’’. În urma amenințărilor, am dedus că un evaluator este dl Clopotaru Petrea, primarul comunei Sănduleni. Din păcate, această amenințare nu corespunde OMENCS 5080/31.08.2016, art 27 ,,…membri comisiei…nu au în rândul candidaților…relații conflictuale cu vreun candidat.’’
Un alt aspect este modul în care au fost desemnați reprezentanții locali ca membrii în comisia de concurs. OMENCS 5080/31.08.2016, art 12, alin 1, lit (b). În prima zi de concurs, candidații nu cunoșteau nici numele, nici nivelul de studii al celor doi evaluatori din partea Consiliului Local, nici dacă s-a respectat Metodologia de selecție a acestora.
Apoi, după cum am menționat anterior, încă înainte de a mă înscrie la concurs, unul dintre evaluatori m-a avertizat că ,,Eu (primarul) și consilierul vă pun doi!’’ Am depășit momentul, am depus cererea de înscriere și am completat dosarul conform cerințelor. La proba scrisă am obținut nota 8,625.
În continuare, pe data de 18.10.2016, ziua precedentă evaluării CV -ului, la nivelul unității școlare a fost convocat un Consiliu de Administrație. În timpul consiliului, evaluatorul – domnul Primar, ne-a solicitat să îi dăm planurile operaționale să le studieze. Această solicitare dovedește slaba informare a acestuia, faptul că nu a citit Metodologia de concurs. I s-a răspuns că în Metodologie nu este prevăzut acest lucru, așa că, ne-a rugat să avem a doua zi la noi câte un exemplar pentru fiecare membru al comisiei.
În dimineața zilei de examen, la ora 09:58, primesc un mesaj: ,,Vă rog să aveți la dv toate documentele în original încărcate electronic! Clopotaru Petrea, membru în comisia de examinare!’’
Deși Metodologia nu specifică acest lucru, pentru a demonstra corectitudinea celor încărcate, mă prezint la ora 13:30 la centrul de evaluare cu dosarul având originalele.
Începe evaluarea. Șeful comisiei face instructajul, după care, fiecare candidat intră să se prezinte în fața comisiei. Intră primul candidat, iar ceilalți așteaptă.
Aflu de la colegul meu că el nu are încărcat pe platformă decât 5 puncte. Sunt uimită. În Metodologie este specificat, cu exactitate, un punctaj minim de 7 puncte.
Vine rândul colegului, care după 10 minute iese din sală. Este rândul meu! Șeful comisiei începe să prezinte fiecare document de pe platformă. Nu sunt întrebări. Domnul Primar solicită să vadă unul din articolele cu ISBN. I le ofer pe toate, în original, le studiază, spune ,,DA!’’ și le returnează.
Nu sunt întrebări, se notează, se face totalul: 32 puncte. Apoi sunt afișate notele: președintele comisiei – 7.5; cadrul didactic din corpul de experți – 8; cadrul didactic – 5,75; Primarul – 5,75; consilierul local – 5. După cum se poate observa, diferențele ajung până la 3 puncte.
Cum puteți domnule Ministru să permiteți asemenea diferențe între evaluatori? Nu există niciun examen în România unde astfel de diferențe să fie permise. Dacă se întâmplă, se reface examinarea de către altă comisie. Acest lucru solicit și eu!
Domnule Ministru, prin Ordinul nr. 4742/10.08.2016 privind Statutul elevului în capitolul II, art. 9, se prevede dreptul elevului de a contesta orice notă pusă de cadrul didactic, acesta trebuind să își justifice rezultatul, iar eu, la un concurs de directori, nu am dreptul să cer acest lucru. Am ajuns noi, cadrele didactice, să avem mai puține drepturi decât elevii noștri în privința corectitudinii evaluării? Vreau drepturi cel puțin egale cu ale elevilor mei.
Vreau dreptul la contestație! Vreau să fiu evaluată corect, conform grilei de evaluare! Nu este posibil să pui o notă fără justificare. Trebuia respectat baremul, punct cu punct!
Mai mult, evaluatorul care m-a amenințat că îmi pune 2, chiar a făcut-o! Colega mea, doamna Ciubotaru Ramona Mihaela, la interviu, a obținut notele 8,5; 10; 10; Primarul -2; consilierul local – 2.
Unde este corectitudinea evaluării domnule Ministru? Care au fost criteriile de evaluare, baremul, cu exactitate? Cum este posibil să pună fiecare evaluator ce notă vrea, pur și simplu?
Vă mulțumesc și aștept răspunsul dumneavoastră!
22.10.2016
Terinte Alina Crina”
Primarul este de altă părere
Contactat de Ziarul de Bacău, primarul Petrea Clopotaru, care este de formație profesor de matematică și a fost director de școală, în urma ultimului concurs, din 2008, a declarat că nu poate să comenteze afirmațiile candidatei, însă consideră că cele două au fost evaluate corect.
Primarul comunei consideră că reprezentantul Inspectoratului Școlar a greșit de fapt, când a notat-o la CV cu 7,5, deși Terinte ar fi trebuit să plece cu un handicap de 3 puncte, câte un punct pentru următoarele lipsuri din cv: nu are doctorat, nu a avut funcție de conducere și nu a fost în stagii de perfecționare.
„Trebuia notată cu maximum 7, mi s-a părut ciudat că președintele comisiei i-a dat 7,5, ceea ce este ilegal”, afirmă Petrea Clopotaru.
Referitor la cealaltă candidată, Ciubotaru, primarul din Sănduleni a explicat că nu a inclus unele activități în Planul de Dezvoltare Instituțională (PDI). Un alt neajuns în CV-ul candidatei a fost lipsa comunicării, în ultimii doi ani, cu administrația locală.
Primarul Petrea Clopotaru a promis că îi va expedia și el o scrisoare ministrului Educației.
Cristian Ghingheș a zis
Să vă reamintesc faptul că, pentru instituțiile de învățământ din municipiul Bacău, primarul a desemnat doar 2 oameni din aparatul de specialitate pentru TOATE școlile și liceele din oraș? Doar 2, care au fost în toate comisiile din municipiu.
Asta în ciuda faptului că au fost solicitări ale consilierilor locali (printre care mă număr și eu) de a face parte din aceste comisii.
Irina a zis
Domnule Ghinghes,credeti ca acest concurs este corect?Eu, nu!De fapt prin acest asa zis concurs,PSD-ul ,in primul rand , si-a pus oamenii.Ce depolitizare!
Gigi a zis
E o cacialma de concurs. In fruntea unor licee vor ajunge niste hoti spagari iar ca adjuncti,amantele lor.Niste tate proaste de la piata care isi imbrancesc colegii mai nou ca sa para mai destepte.
Gigi a zis
Apropo,oamenii agresivi au voie sa se inscrie la concursul asta? Fiindca eu cunosc un asemenea specimen.
Gabriela a zis
Si eu
Angela a zis
Chiar sunt incurajate aceste relatii!!!Aruncati un ochi in ISJ.Ce a ajuns invatamantul!
costica marcu a zis
Impostorii pe functii de conducere ,mai devreme sau mai tarziu vor fi triati. Colectivele de cadre didactice , elevii si parintii fac acest lucru chiar daca aceste functii sunt atat de politizate! De aceea valorile se stiu in orice comunitate .
XYZ a zis
Probabil ca ar trebui pe langa un examen mult mai serios din legislatie si nu sub forma unor teste grila irelevante,sa fie votati acesti candidati, care aspira sa ajunga directori, si de catre colectivul de cadre didactice.Sunt unii care ar pierde la aceasta proba in proportie de 90% fiindca nu-si respecta colegii,de unii isi si bat joc daca le ameninta lor pozitia cu ceva in scoala,iar profesional vorbind,sunt niste mediocritati.
vasile a zis
În toate școlile trebuie verificate de către domnii inspectori teritoriali constituirea CA. Așa s-a constituit și la Filipești, fără respectarea articolului din metodologie, prin propunerea doamnei director, nu prin vot secret. Primarul este un dictator, organizează concursuri numai cu persoana dorită,spune la ceilalți că nu au șanse de a obține concursul deoarece el decide. Urmăriți pe posturi vacante – gov.ro cum se organizează concursul de guard și operator de întreținere.
Concursul se va organiza conform calendarului următor:
o 24 octombrie 2016 – data limită de depunere a dosarelor
o 29 septembrie 2016, ora 10.00 – proba scrisă;
o 03 octombrie 2016, ora 10.00 – proba interviu.
Așa e la Filipești, nimeni nu poate spune nimic!
bradea a zis
Pentru dl. consilier …. Asta-i marca psd , sau numai a primarului ?
Sa inteleg ca nu sunteti de acord cu primaru’ ? Hotararile nu se iau in consiliu ? Si mai e ceva : investitiile din caldura si fabrica de caldura …… cand se rezolva prostiile ? Vor continua in acest fel ?
Cocoș-anel a zis
Ma uit la poza ….domnul din dreapta imaginii , preda chineza la Sanduleni ?
Ziarul de Bacau a zis
Este un elev din Japonia https://ziaruldebacau.ro/video-foto-evacuat-in-bacau-dupa-dezastrul-de-la-fukushima-un-elev-japonez-e-olimpic-la-istorie/
Augustin a zis
In comuna Traian, situatia este si mai…”cu ciubote galbene sau poate albastre”.
Din motive …personale, comisia formata din doua doamne consiliere nu s-a prezentat: nici la proba scrisa, nici la interviu. Candidatul a ramas …”In curs de evaluare”.
Marian a zis
Domnul Clopotaru este un primar traseist care cara la alegeri oamenii cu microbuzul.Ca director a fost mediocru.Ca primar…
Lumi a zis
Acest primar, care mai e si profesor, are probleme cu exprimarea corecta si nici nu cunoaste foarte bine legislatia privind acest concurs!Nu stiu cum e ca primar, dar probabil a fost un profesor si un director mediocru. Ne poate prezenta CV-ul?E afisat pe site-ul Primariei Sanduleni?Sa pui nota 2 unui candidat mi se pare o mare magarie! Consilierul cu ce se lauda? Cine este, cu ce se ocupa, niste rezultate, ceva?Sa fii „evaluat” de niste neica-nimeni e cea mai mare umilinta! Felicitari d-na prof. pentru demers! Sa speram ca va avea si un rezultat pozitiv!
sandulache a zis
La fel se intâmplă și cu delegații Bacaului, din partea primăriei, evalueaza candidatul dupa interesul personal sau al ISJ-ului. A se vedea după prima săptămână, cum profesorii cu cele mai mari punctaje au trecut pe ultimul loc la evaluarea prezentării interviului, în toate cazurile unde a fost concurenta. Să fie oare o intâmplare? Sigur că nu. Pilele funcționează la greu.
Gabi a zis
Mai nou profesori care nu sunt in stare sa-si predea bine materia si sa-si pregătească elevi de la clasa, sunt capabili de a conduce o intreaga scoala?
Primaria Filipesti a zis
Raspuns pentru domnul Vasile:
“ Primaria comunei Filipești, jud. Bacău organizeară concurs pentru ocuparea urmatoarelor funcții contractuale de execuție vacante din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului comunei Filipești, județul Bacău:
GUARD., – Compartimentul deservire
OPERATOR DE INTRETINERE – Compartimentului intretinere si reparatii.
Probele stabilitite pentru concurs sunt urmatoarele:
– selecția dosarelor de înscriere;
– proba scrisă;
– interviu;
Condițiile de desfășurare ale concursului:
– dosarele de înscriere se pot depune până la data de 24 octombrie 2016 la sediul Primăriei comunei Filipești.
Dosarul de înscriere va conține în mod obligatoriu documentele prevăzute la art.6 din H.G. nr.286/2011 cu modificările si completările ulterioare.
– proba scrisă are loc în data de 02 noiembrie 2016 ,ora 10 00 la sediul Primăriei comunei Filipești, județul Bacău și în data de 04 noiembrie 2016 , ora 10 00 va avea loc interviul;
Condițiile de participare la concurs:
– Studii generale, minim 10 clase;
– vechime : minim 15 ani pentru functia de operator de intretinere;
– nu necesita vechime functia de guard.
Conditiile specifice
Pentru funcția de: operator de intretinere., – Competente de instalator/electrician/mecanic
Bibliografia si conditiile specifice fiecarei functii se afisează la sediul si pe site-ul Primăriei comunei Filipești.
Date suplimentare se pot obţine de la sediul Primărieie comunei Filipești sau la telefon: 0234/215800. „
Anunt confirmat de MO. si Cotidianul Adevarul din 10 octombrie 2016