Guvernul pregăteşte pentru proprietarii de maşini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferenţiată ca valoare în funcţie de normele de poluare Euro, de emisiile de noxe, dar şi de carburantul folosit, şoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor oraşe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania şi pregătit acum şi pentru România, scrie Profit.ro.
„Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în oraşe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile oraşe, care presupune o plată în funcţie de noxe şi de combustibil, plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraş. Astfel, pentru ca un şofer să poată intra cu o maşină poluantă în centrul oraşului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă şi va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru şi o «zonare» a Bucureştiului”, au declarat surse pentru Profit.ro.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor oraşe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor oraşe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, şi anume o taxă introdusă în preţul combustibilului, idee analizată şi în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, şi un impozit anual în funcţie de motorizare şi carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară şi general valabilă”.
“Există şi mijloace moderne, combinate, şi din acestea ne-am inspirat, după modelul unor oraşe ca Londra, Milano şi, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcţie de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureştiul, de exemplu, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluţie este una modernă, care poate fi luată în calcul, şi putem în felul acesta stimula şi transportul în comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta a adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării, şi nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua şi anul acesta, deşi probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de doar 500 milioane lei, în scădere la jumătate faţă de 2016, ca urmare a eliminării timbrului de mediu.
Eliminarea timbrului de mediu a generat o creştere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării maşinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
Bàcàoan a zis
La MILANO ROMA si alte orase mari exista o anumita zona a orasului numita:ZTL,adica zona de trafic limitat pt.o anumita categorie de auto,unde nu se intra cu auto euro3,2,1 .doar acestea vor plati taxa daca vor sa intre in ZTL.––-CONCLUZIA :NU SE VA INLOCUI NICI O TAXA .
Florin P a zis
Putem compara orasele Roma si Milano ce este al doilea mare oraş din Italia? Aceste orase sunt foarte aglomerate, cu populatie fiecarea de aprox 3 milioane de locuitori. La noi in Romania nu se pune problema decat poate in cazul Bucurestiului. Ceace vrea sa faca acest guver mediocru este sa faca rost de bani ca sa finanteze alte proiecte pt a reechilibra balanta. Eu as propune sa mareasca numarul parcurilor si a zonelor verzi din orase si sa nu se mai avizeze desfiintarea lor pt a se construi diverse blocuri , etc.
Seba a zis
Da străzi ca în Germania când fac?
mimi a zis
La ce sa va asteptati din partea unui guvern subordonat unui penal ?Noi nu avem strazi ca lumea (nu ma refer la autostrazi deoarece eu nu le voi prinde ) ,Dar avem sute de taxe care ne duc la sinucidere .
Costel a zis
Autostrazi? Poate peste 20 de ani??!!
rammma a zis
votam psd!! o sa avem malai!! mama noastra de prosti
Coco a zis
Aveți si avem ce meritam . Trăiască asistații asocial intr-un oraș plin de mizerie si praf.
Coco a zis
Cica sa plătim taxa de mediu…