Primaria Buhusi a lansat, luni, 29 iunie, cel mai important proiect de lucrari publice destinate comunitatii pe care o pastoreste, „Reabilitarea arterei principale: drum catre accelerarea pulsului economic buhusean”. Proiectul este finantat prin Programul Operational Regional 2007 – 2013, Axa 2 „Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale”. Valoarea proiectului este de aproape 9 milioane de lei si vizeaza lucrari de reabilitare a 2,12 kilometri de strazi – lucrari de drumuri, consolidari, lucrari de canalizari a apei pluviale si modernizarea conductei de apa potabila. La evenimentul de luni au participat primarul Ionel Turcea, secretarul orasului Buhusi, Oana Mihai, viceprimarul Vasile Zaharia, managerul proiectului, Oana Timofte, si reprezentanti ai constructorilor – Lili Proiect Construct Iasi si Coreti Serv Buhusi.
„Proiectul pe care l-am propus consilierilor locali in septembrie 2007 – a spus Ionel Turcea – devine acum realitate si avem speranta ca in iulie anul viitor sa-l si vedem finalizat. Avem in vedere preluarea fluxurilor majore din traficul orasenesc pe directia Drumului National 15, practic Bulevardul Libertatii, care taie orasul in doua, cu reabilitarea si modernizarea retelelor de utilitati incluse in corpul drumului. Daca nu obtineam aceasta finantare acum, cred ca mai dura 10 – 20 de ani pentru a reabilita artera de drum”. În orasul Buhusi – a precizat si Oana Timofte -, zona generatoare si polarizatoare de trafic o constituie traseul Republicii, Tineretului, Vaioaga, Siretului, strazi care sint propuse spre reabilitare prin proiect. „Specific acestei artere centrale, in vecinatatea careia locuieste aproximativ 50% din populatia Buhusului – a spus managerul de proiect -, este structura sa deficitara fata de importanta traficului, precum si starea de degradare avansata a carosabilului. Pina în prezent, strazile din Buhusi nu au fost modernizate si nu a existat un studiu de trafic care sa fundamenteze o strategie de reabilitare a retelei stradale”. Desi viata economica a orasului a ajuns, in ultimii 15 ani la cote minime, Vasile Zaharia a precizat ca, totusi, chiar pe axul tronsonului stradal propus la reabilitare exista nu mai putin de 150 de firme, din diverse domenii de activitate. „Imi doresc, prin aceasta lucrare, sa dam orasului specificul pe care il merita – a precizat viceprimarul. Ma gindesc la trotuarele moderne, la locurile de odihna preferate de buhuseni la vreme de seara, la o cale pietonala, dar si deschisa traficului auto obisnuit, care sa ne reprezinte, completata de o retea de canalizare paralela, usor accesibila si fiabila”. Conform Studiului de circulatie, întocmit în decembrie 2007, pe artera reabilitata va creste fluenta traficului cu 107%.
Managerii proiectului si edilii orasului sustin ca beneficiarii indirecti ai acestuia sint cei 20.000 de locuitori, dar noile drumuri vor facilita si accesul catre Platforma industriala Buhusi, viitor Parc industrial, zonele turistice si de agrement din nordul orasului (Runc-Ciolpani) precum si din Sud (Lunca Bistritei), turistii aflati în tranzit, dar si cei 395 de agenti economici din orasul Buhusi.
Contributia proprie a comunitatii, in proiect, este de aproape 175.000 de lei, asistenta nerambursabila fiind, astfel, de peste 7,3 milioane de lei. „Aceasta – a precizat Ionel Turcea -, in conditiile in care veniturile totale pentru administrarea orasului sint de 6,5 milioane de lei intr-un an. Infrastructura este, insa, la pamint, cum se spune, iar pierderile de apa din retea sint de circa 50 la suta”.
Lasă un răspuns