Conform unei analize făcute de Aeronews, flota Blue Air, operatorul low-cost care activează și pe Aeroportul Bacău, este cea mai veche din țară. Vârsta medie a flotei Blue Air este 22,4 ani, conform site-ului menționat. Comparativ, flota TAROM are o vârstă medie de 16,8 ani, în timp ce flotele Wizz Air și Ryanair – competitori direcți pentru Blue Air – au o vârstă medie de 4,4 ani, respectiv 6,6 ani.
Conform Aeronews, Blue Air, operatorul low-cost care activează și în Bacău, are acum 25 de avioane în serviciul comercial: două 737-300 (cele mai vechi), 9 exemplare 737-400, 6 unități 737-500, respectiv un 737-700 și 7 exemplare 737-800. Capacitatea avioanelor Blue Air variază între 141 de locuri (737-300) și 189 de locuri (737-800). Cel mai vechi avion este YR-BAF, 737-300 – 27,8 ani, iar cel mai nou este YR-BME, 737-800 – 11,4 ani.
Blue Air este singura companie aeriană care operează zboruri regulate pe aeroportul din Bacău, iar anul trecut a avut un număr total de 3,6 milioane de pasageri pe cursele pe care le operează, în creştere cu 80% faţă de anul precedent, conform informaţiilor furnizate de transportator.
medusa a zis
masina veche revizata corespunzator e mai buna decat cea noua! De ce? Are multi km si deja sti cum se comporta… Cea noua te poate lasa oricum.
Firmele aeriene ar trebui sa faca cel putin 800-1000 de ore de zbor cu aeronavele noi inainte sa le vanda… Rodajul cum s-ar zice…
N-o fac din ratiuni de costuri… Si fac rodajul cu oameni la bord Cum ar veni platesc calatorii rodajul si p eriscul lor.
Gogu smen a zis
Nea Medusa, mata ești ori naiv, ori lucrezi pe Blue Air. Eu iti propun ca data viitoare sa iei deltaplanul lui Traian Vuia. În curând o sa ne spui ca e mai bine sa zboare fără combustibil, din motive ecologice. Uite de aia plătim mult, pe servicii lipsa.
Florin a zis
Medusa are perfecta dreptate ! Degeaba ai flota noua daca nu ii asiguri mentenanta corespunzator . Intradevar , flota Blue Air este veche, dar asta nu inseamna ca nu este si buna . Am zburat cu YR-BAQ , YR-BAJ si YR-BAO , toate sunt mentinute impecabil, atat interior cat si mecanic. Banuiesc ca o sa isi schimbe din aeronavele vechi la un moment dat, din motive de costuri, dar repet , ele inca fac fata cu brio cerintelor actuale ale unei companii low cost.
Daniela a zis
Si Fly Dubai e o companie low cost dar toata flota de avioane e nou nouta si e mentinuta la nivel standard in permanenta!
tipras a zis
Ia vezi un pic si preturile intre cele doua companii.Blue Air ofera un serviciu bun la un pret mic.
Patrick a zis
Cata prostie in comentariile astea!Deci,carevasazica,e mai bine ca o companie sa nu aiba avioane nou-noute,ci vechi de aproape 30 de ani(uzate in proportie de 99%), dar sa aiba preturi mici decat una cu avioane ultraperformante si foarte noi si sa aiba preturi un pic mai mari desi nu se poate face vreo comparatie clara de vreme ce nu au rute identice.
unu a zis
Ia zboara tu cu Fly Dubai cu 35 euro pana in Italia..
Dya a zis
Nu exista ruta asta la FlyDubai: Bacau-Torino,deci nu se poate face o comparatie.
LEGIGDya a zis
Lasa ca nici BlueAir-ul nu ofera preturi chiar atat de mici.
Florin a zis
de acord , dar sa nu comparam fluxul de pasageri ai fiecarei companii
doilet a zis
am calatorit cu bluie air de 3 ori.anul trecut 8 ore intarziere din tenerife 3 ore intarzaiere din catania si 2 ore plecarea din otopeni.nu din motive meteeo ci fara explicatii cerand scuze.