În temeiul Legii nr. 95 din 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, TITLUL VIII “ Asigurări sociale de sănătate”cu modificările şi completările ulterioare, ale HG nr. 972/2006 pentru aprobarea statutului Casei naţionale de Asigurări de Sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, ale HG. Nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului –cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice şi ale Ordinului Preşedintelui C.N.A.S. nr. 799/2015 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de Director General al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de Preşedinţi – Directori Generali ai caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă generali și specifici, încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora,cu modificările și completările ulterioare;
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate cu sediul în Bucureşti Calea Călăraşilor nr. 248, bl. S19, sector 3 organizează concurs în data de 11 mai 2017 la sediul C.N.A.S.- Sala de consiliu pentru ocuparea postului vacant de Preşedinte – Director General al C.A.S. Bacău.
Termenul limită de depunere a dosarelor este data de 27.04.2017 (inclusiv), până la ora 17.00. Pe data de 03.05.2017 se vor afişa rezultatele selecţiei dosarelor de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se depun la CNAS – Cabinet Preşedinte până la data de 04.05.2017 inclusiv, se soluţionează şi se afişează la sediul CNAS în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Concursul constă într-o probă scrisă ce se va desfașura în data de 11.05.2017, începand cu ora 10.00 și interviu ce se va desfășura în termen de maximum 4 zile lucratoare de la data susținerii probei scrise. Proba scrisă se va susține din bibliografia anexată la prezentul anunț și care face parte integrantă din acesta.
Interviul constă în testarea, pe baza unui plan de interviu, a cunoștințelor teoretice, practice și a abilităților/competențelor manageriale. Competențele manageriale vor fi testate prin susținerea unui plan de management pentru atingerea obiectivelor prin raportare la indicatorii de performanță aprobați prin Ordinul Preşedintelui C.N.A.S. nr. 799/2015 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea concursului pentru ocuparea postului de Director General al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi a posturilor de preşedinţi – directori generali ai caselor de asigurări de sănătate, în vederea îndeplinirii indicatorilor de performanţă generali și specifici, încheierea contractelor de management şi evaluarea activităţii acestora,cu modificările și completările ulterioare; planul de management va fi elaborat pe perioada mandatului, luând în calcul indicatorii pentru un an bugetar și va fi adaptat sistemului de asigurări de sănătate. Planul de management, în formă scrisă, va fi depus odată cu dosarul de înscriere la concurs.
Poate participa la concurs persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
Condiţii generale:
- să aibă capacitate de exerciţiu deplină (dovedită prin declarație notarială);
- să fie apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcţiei: starea de sănătate va fi dovedită prin examen de specialitate și act doveditor;
- să nu fi suferit condamnări penale definitive pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu funcţia (dovada făcându-se prin cazier juducuar și declarație notarială că nu a suferit condamnări penale, indiferent dacă acestea au fost amnistiate sau grațiate);
- să nu fi fost sancţionat pentru încălcarea dispoziţiilor legale în domeniul fiscal – dovada prin cazier fiscal;
- să prezinte acte de identitate valabile, din care să reiasă că sunt cetăţeni români cu domiciliul stabil în România, emise de autoritatea competentă
- să aibă calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
Condiţii specifice:
- a) pregătirea profesională şi experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
(i) pregătire de bază: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă (copie legalizată);
(ii) pregătire complementară/managerială în domeniul de activitate al candidatului sau în sistemul de sănătate: cursuri de perfecţionare/specializări/competenţe/master/doctorat (dovedite prin acte – copii legalizate);
(iii) vechime în specialitate – minimum 7 ani (carnet de muncă – copie legalizată sau orice alt înscris doveditor în acest sens);
(iv) activitate desfăşurată în funcţii de conducere de minimum 5 ani;
- b) candidaţii vor prezenta o recomandare de la ultimul loc de muncă;
- c) candidaţii vor prezenta un curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfăşurată;
- d) candidaţii vor prezenta planul de management din care să rezulte abilităţile lor manageriale, adaptate obiectivelor şi indicatorilor de performanţă pentru postul de preşedinte-director general în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Dosarele de înscriere se depun la C.N.A.S. – Cabinet Preşedinte și vor cuprinde următoarele documente:
- formular de înscriere la concurs ( se va menționa numele, prenumele, adresa completă, telefon, fax) – pus la dispoziția candidaților de către Direcția de Resurse Umane, Salarizare și Evaluare Personal a CNAS;
- copie act identitate;
- curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfășurată;
- adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare exercitării funcției eliberată cu cel mult 6 luni inainte de depunerea dosarului;
- declarație notarială care să ateste capacitatea de exercițiu deplină;
- cazier judiciar sau declarație notarială din care să rezulte că nu are antecedente penale care să îl facă incompatibil cu funcția de Președinte Director General (în condițiile art. 6 alin. (1) și alin.(3) din HG nr. 286/2011);
- cazier fiscal;
- document justificativ care să ateste calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate;
- copie legalizată a diplomei de licență care dovedește absolvirea studiilor de lungă durată,
- copie legalizată a carnetului de muncă sau orice alt înscris doveditor al vechimii în specialitate de minimum 7 ani și al activității desfășurate în funcții de conducere de minimum 5 ani;
- copii legalizate după actele de studii, pefecționare, specializare care atestă pregătirea complementară/managerială în domeniul în domeniul de activitate sau în sistemul de sănătate: cursuri de perfecționare/specializări/competențe/master/doctorat;
- recomandare de la ultimul loc de muncă (acesta trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional și moral al persoanei) sau o copiea fișei/raportului de evaluare a performanțelor profesionale întocmită la ultimul loc de muncă;
- planul de management în formă scrisă, din care să rezulte abilitățile manageriale, adaptate obiectivelor și indicatorilor specifici postului de Președinte Director General în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Copiile actelor prevăzute mai sus (cu excepția celor pentru care se solicită copii legalizate) se prezintă însoțite de documente originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Condițiile pe care, obligatoriu, le va îndeplini persoana care va promova concursul pentru ocuparea postului de președinte – director general din cadrul casei de asigurări de sănătate, sunt prevăzute la art. 5 și art. 6 din Ordinul Președintelui CNCAS nr. 799/2015, respectiv:
- nu sunt asociaţi/acţionari ai furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, precum şi titulari ai contractelor de furnizare de astfel de servicii cu casele de asigurări.
- se suspendă de drept din funcţiile deţinute anterior, cu excepţia funcţiilor didactice din învăţământul superior;
- nu pot deţine funcţii de conducere în cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiilor de sănătate publică, furnizorilor de servicii medicale din sistemul de asigurări sociale de sănătate ale căror servicii se decontează din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate (F.N.U.A.S.S.), unităţilor sanitare, cabinetelor medicale, funcţii alese sau numite în cadrul Colegiului Medicilor din România, colegiilor judeţene ale medicilor, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul Colegiului Medicilor Dentişti din România, colegiilor judeţene ale medicilor dentişti, respectiv al municipiului Bucureşti, în cadrul Colegiului Farmaciştilor din România, colegiilor judeţene ale farmaciştilor, respectiv al municipiului Bucureşti, organizaţiilor centrale şi locale ale Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, organizaţiilor centrale şi locale ale Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor sau funcţii în cadrul societăţilor comerciale cu profil de asigurări, farmaceutic ori de aparatură medicală, organizaţiilor sindicale sau organizaţiilor patronale.
Relaţii suplimentare privind condiţiile de participare la concurs, actele necesare înscrierii şi bibliografia de concurs se pot obţine de la sediul CNAS, respectiv sediul la C.A.S. Bacău unde acestea sunt afişate, pe pagina de internet a CNAS (www.casan.ro), respectiv a C.A.S. Bacău (www.casbc.ro), precum şi la Direcţia Resurse Umane, Salarizare şi Evaluare Personal a C.N.A.S., telefon 0372309240.
Bibliografia este anexată.
BIBLIOGRAFIA
- Legea nr. 95/14.04.2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin H.G. nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 7/2004, privind Codul de conduită a funcţionarilor publici, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 82/1991 Legea Contabilității, cu modificările și completările ulterioare;
- O. U.G. nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul ministrului sănătății și al președintelui CNAS nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.158/2005, privind concediile medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare;
- H.G. nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016 – 2017 cu modificările şi completările ulterioare;
- Normele metodologice de aplicare în anul 2017 a H.G. nr. 161/2016 pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului – cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale a medicamentelor și a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016-2017, cu modificările şi completările ulterioare;
- HG nr. 155/2017 privind aprobarea programelor naționale de sănătate pentru anii 2017 și 2018
- Ordinul Președintelui CNAS nr. 245/2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naționale de sănătate curative pentru anii 2017 și 2018;
- OUG nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuții pentru finanțarea unor cheltuieli în domeniul sănătății, cu modificările şi completările ulterioare;
- HG nr. 304/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind asistența medicală transfrontalieră, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 1792/24.12.2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul Preşedintelui C.N.A.S. nr.581/2014 privind aprobarea Normelor metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Preşedintelui C.N.A.S. nr. 729/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind rambursarea și recuperarea cheltuielilor reprezentând asistența medicală acordată în baza documentelor internaționale cu prevederi în domeniul sănătății la care România este parte, cu modificările și completările ulterioare;