Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a aflat într-o vizită de lucru în județul Bacău, însoţit de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță.
Scopul principal al vizitei a fost verificarea stadiului lucrărilor de infrastructură de transport din județul Bacău. În cadrul deplasării, au avut loc discuţii cu reprezentanții autorităților din Bacău și Onești referitoare la contractul pentru construirea Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, situația lucrărilor de reparații și întreținere a sectoarelor de drum național ce tranzitează județul dar și operaționalizarea Turnului de Control ROMATSA aflat la Aeroportul Internațional ”George Enescu”, Bacău.
Ministrul a mers și pe șantierul Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău, pentru a inspecta stadiul de execuţie al lucrărilor de construire. Ca urmare a faptului că antreprenorul EKO INSAAT VE TICARET A.S. nu și-a respectat angajamentele contractuale, CNAIR a transmis acestuia înștiințarea de reziliere a contractului pentru execuția acestui obiectiv. Până la data notificării oficiale, constructorul a realizat aproximativ 2% din lucrările prevăzute și demarate în iunie 2016.
„Acolo unde lucrările nu înaintează, în acord cu termenele agreate, companiile din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor, vor fi susţinute în luarea unor măsuri eficiente pentru deblocarea și fluidizarea executării acestora, inclusiv prin rezilierea contractelor. Pentru ca un proiect să fie dus la bun sfârşit, în termenul agreat, este necesar ca toate părţile implicate, constructori şi beneficiari deopotrivă, să îşi asume ceea ce pot sau nu să facă. Nu vreau să mai lansăm termene ce nu pot fi respectate. Avem nevoie să îmbunătățim și să dezvoltăm cât mai repede infrastructura de transport pentru a putea asigura oamenilor variante optime de deplasare”, a declarat ministrul Cuc, profund nemulţumit de stadiul lucrărilor.
Centura Bacău are pe hârtie o lungime de 30,7 kilometri. Valoarea totală a obiectivului de investiții este de 393,88 milioane lei, fără TVA și urma să fie finalizat în termen de 24 de luni de la începerea lucrărilor. Ministrul a subliniat faptul că un obiectiv important în realizarea proiectelor de infrastructură trebuie să rămână respectarea graficelor de execuţie şi respectiv a termenelor de finalizare.
stan a zis
Ce a gasit stim toti! Important este ce lasa in urma, ce se intampla dupa vizita lui.
tucu a zis
Deceaba, o mai ” falfie” mult si asta , prin Bacau, cu minciuni si promisiuni
kros a zis
Acesta este un caz tipic pentru DNA si SRI. Cum este posibil ca un proiect de acest gen sa nu fie urmarit si monitorizat permanent?