Conducerea Primăriei Bacău intenționează să renunțe la pasajele subterane de traversare a căii ferate. În locul acestora, municipalitatea intenționează să amenajeze pasaje supraterane, în cel puțin două locații ce urmează a fi stabilite.
Problema pasajelor ce traversează calea ferată din Bacău a fost ridicată ieri, cu ocazia dezbaterii publice a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, organizată de Search Corporation. Planul are în vedere trasarea unor direcții generale privind traficul din Bacău, pe baza căruia municipalitatea va aplica pentru fonduri europene ce vizează infrastructura și transportul.
Motivul pentru care pasajele subterane nu mai sunt viabile
Conform studiului efectuat de Search Corporation, pasajele CFR și Letea se află într-o stare proastă și nu sunt folosite de băcăuani, care continuă să traverseze linia ferată prin locuri neamenajate. Primarul Cosmin Necula, prezent la dezbatere, a dezvăluit însă motivele pentru care Primăria va renunța la aceste pasaje în viitorul apropiat.
“În primul rând, ambele pasaje au fost reabilitate, însă CFR nu a îngrădit accesul oamenilor la trecerea peste calea ferată, cum e cazul în zona Letea, iar oamenii trec peste linie. Anul trecut am avut două accidente mortale. Am vorbit chiar și cu ministrul transporturilor să facă presiuni și CFR să rezolve situația, a declarat Cosmin Necula. Trebuie însă să dezvălui adevărata problemă a acestor pasaje. Ele nu au acces pentru persoane cu dizabilități, iar soluția de implementare este foarte costisitoare și complicată. De aceea, ne îndreptăm către soluția pasajelor supraterane”
Edilul băcăuan a declarat că vor exista cel puțin două astfel de pasaje supraterane, care reprezintă cea mai viabilă soluție pentru Bacău de traversare a căii ferate.
adrian a zis
pentru persoanele cu dizabilitati sunt multe solutii, simple de implementat si deloc costisitoare! domnul necula vorbeste in necunostiinta de cauza!
CUCU a zis
In fotografia care insoteste articolul eu vad o rampa de acces pentru persoane cu handicap, iar daca panta este prea mare se poate monta prin prindere pe zid un sistem din acela care transporta caruciorul pe o sina de sus pana jos, nu este complicat si nu cred ca implica autorizari, doar alimentare cu energie electrica.Problema pasajelor e ca nu sunt pazite si nici curate, lucruri destul de la indemana de realizat, pasajele supraterane nu se vor face pentru ca nu e chiar atat de simplu si nici nu vor avea mai mare succes avand in vedere inaltimea necesara datorita liniilor electrice de mare tensiune ale CFR, greutatea avizarii, distantele scurte de acces(vor rezulta pante cu unghiuri mari improprii accesului persoanelor cu dizabilitati).Totul se rezuma la modernizarea si buna adminstrare a pasajelor existente.
Poporul a zis
Sunt asa de prosti cei de la primarie ca „o dau din lac in put” cu solutiile tehnice.
Je a zis
Solutia cu pasaje supraterane e una fantezista si greu realizabila. Si, oricum, mult mai dificil de realizat accesul pentru persoanele cu dizabilitati la un pasaj suprateran decat la unul subteran. Poate, eventual, cu lifturi. Cam la ce inaltime vor trebui edificate aceste pasaje avand in vedere ca exista liniile de inalta tensiune ale caii ferate? Eu nu stiu ce „specialisti” sunt in Primarie insa nu il consiliaza deloc bine pe d-nul Primar. Solutia mai simpla si mai eficienta ar fi reabilitarea cu adevrat a celor doua pasaje existente deja si montarea acelor mecanisme pe sina care sa ajute la accesul persoane in carucioare. Nu inteleg de ce trebuie sa distrugem ceva ce exista deja in loc sa reabilitam si sa adaptam pentru persoanele cu handicap? Char s-au terminat specialistii de vin tot felul de parerologi cu tot soiul de solutii stiintifico-fantastice?
VRACIU DAN a zis
ASTEPT SA VAD PERSOANE CU DIZBILITATI PESTE LINIA FERATA.E POVESTEA CU ZBURATUL PORCULUI.
MAI INCET D-LE PRIMAR.ITI FACI SINGUR RAU.