Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregătește să finalizeze documentația pentru noua licitație pentru construirea șoselei de centură a Bacăului. Un nou constructor ar putea fi desemnat în ianuarie 2018.
Potrivit unui document publicat pe pagina Monitorizare VO Bacau, lucrările efectuate de Eko Insaat Ve Tic As nu au fost recepționate, iar preluarea amplasamentului încă nu s-a făcut (vezi facsimil jos).
„CNAIR va realiza o nouă procedură de licitație, iar până la sfârșitul anului este programată parcurgerea întregii proceduri de licitație și atribuire a contractului. Se estimează că în ianuarie 2018 va fi semnat contractul cu noul Antreprenor și ulterior, în cel mai scurt timp posibil, va fi dat ordinul de începere a lucrărilor”, se arată în răspunsul CNAIR semnat de Ștefan Ioniță, director general. Documentația de licitație va fi transmisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice chiar în această lună.
O precizare importantă, care confirmă unele afirmații ale ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, este că în noul contract se include și re-proiectarea, pentru ca centura să se facă direct cu profil complet de autostradă, pe breteaua din estul Bacăului.
Șoseaua de centură a Bacăului va face parte din Autostrada A7 ( Ploiești-Buzău-Focsani-Bacău-Pașcani).
Precedenta procedură de licitație, câștigată de turcii de la Eko Insaat Ve Tic As, a durat mai mult de doi ani, deoarece au fost multe contestații. La un an de la semnarea contractului, pe 1 aprilie 2017, firma a cerut rezilierea, iar lucrările s-au oprit. De câteva zile, cofrajele din fier beton se vând la REMAT.
Gugi Bacauanul a zis
Iar se strang politicienii la o poza cu taierea panglicii pentru inaugurarea lucrarilor la centura; bacauanii iar voteaza aceiasi hoti care au devalizat tot ce se putea devaliza in judet/oras. Si uite-asa ne trece viata si noi tot nu avem centura.
Tinand cont ca Bacaul a ajuns o ruina, mai bine mutam cu totul orasul (apoi il reconstruim într-o alta locatie), ca sa ramana pe post de centura arterele care traverseaza acum orasul. Probabil ar fi mai ieftin si am avea sânge sa beneficiem mai repede centura…
stan a zis
Chestia cu semnatul contractelor si taiatul panglicii s-a mai intamplat.
Si se va intampla iarasi in campanie electorala.
Cat despre centura, la sfantul asteapta va fi gata.
Daca s-ar face nu ar mai avea politrucii motive de lauda si de aruncat gogosi la votanti.
Lica a zis
Aduceți panglica si fotografii…sa se voteze cum trebuie..
kros a zis
Cred ca licitatia ar trebui cistigata de Umbrarescu.Oricum sa dovedit a fi cel mai bun la nivel national.
Mike Nita a zis
Deci Eko a castigat contractul in competitie cu Cosuneanu si Umbrarescu . Dar cum UMB si Cosuneanu detin monopolul la asfalt si agregate in Moldova ,Eko nu prea a avut ce face si a incercat sa o dea la pace cu cei doi baroni locali. Initial Eko a crezut ca pot procura materialele fara probleme- probabil incurajati de spagi si smenuieli ( si alte metode tipice turcesti) facute cu alti ” factori de conducere locala”.
In final Eko a realizat ca nu au cum sa faca lucrarea fara suportul baronilor locali care controleaza materia prima si au trebuit sa renunte.
Smecheria a fost ca acest contract a fost reziliat in conditii ” amiabile” adica nici o parte nu a avut de suferit. Asa ceva in West nu se intimpla avind in vedere ca un contract trebuie sa protejeze nu partile contractuale ci terminarea lucrarii. In primul rind firma Eko ( sau asiguratorii lor )ar fi trebuit sa plateasca diferenta de pret dintre valoarea contractuala la momentul inchiderii licitatiei si suma oferita de contractorul de pe locul doi , in aces caz fiind Cosuneanu sau UMB.In felul acesta lucrarea nu sufera intirzieri majore si contractul continua prin transfer.
Probabil ca Eko a oferind pe tava contractul baronilor locali sau surogati , evitatind in schimb milioane de euro in penalitati.
Smecheria anuntata de ministru ca autostrada trebuie re-proiectata miroase de la o posta a spaga oferita firmelor de proiectare si consultanta care tot proiecteaza autostrazi in Romania de vreo 30 de ani .
In incheiere , Romani , construiti la dracu autostrazile astea ca e mai mare rusinea cu drumurile astea europene de o banda si trei-sferturi construite de Miron Mitrea ( unde naiba a vazut ala drumuri cu benzi de 1+3/4???).
Trebuie o lege a autostrazilor , care sa le dea statut de proiecte de interes de securitate nationala , lege care sa pedepseasca cu spanzuratoarea pe oricine obstructioneaza constructia lor.