Premierul Mihai Tudose recunoaşte că situaţia construcţiei de autostrăzi nu este deloc bună şi că România este de „râsul curcilor” pentru lentoarea cu care se mişcă. Cu toate acestea, şeful guvernului promite că lucrurile se vor îndrepta şi, la o emisiune de la Realitatea TV, a anunţat de unde va fi finanțată autostrada Moldova-Ardeal.
„Anul acesta, dacă suntem sănătoşi şi la locurile de muncă, incepem autostrada de la Ploieşti la Braşov şi capetele de autostradă spre Bucureşti. Ministrul transporturilor Felix Stroe a fost la Londra, a vorbit cu BERD, avem deschisă oportunitatea de a lua între 7 şi 10 miliarde euro pentru următoarele transoane: pe de-o parte, de la Ungheni, adică ieşirea sper Chişinău, Ungheni-Iaşi-Bacău-Valea Oituzului-Braşov, apoi de la Suceava către Focşani şi Focşani-Buzău-Ploieşti-Bucureşti şi, tot de la Focşani, legătura din nordul Moldovei până la Tulcea şi Constanţa.”
Şeful guvernului le-a trimis şi o ameninţare ironică şefilor de la autostrăzi care încearcă să-i prezinte evoluţia lucrărilor de infrastructură în tronsoane:
„Eu nu vorbesc în tronsoane. Le-am spus colegilor mei că nu sunt sănătoşi la cap, o autostradă pleacă dintr-un oraş şi se duce în alt oraş, nu-i autostradă un tronson care pleacă de la kilometrul cutare şi ajunge la kilometrul cutare. Am zis că dacă-l prind pe vreunul la o astfel de inagurare, îl dau afară.”
Kross a zis
Minciuni,minciuni,minciuni!Sint satul de minciunile suportate de cetatenii din Moldova si de cit de incredibil de slabi pot fi reprezentantii zonei in parlament.
Allex a zis
Pe cei de la UE ii intereseaza sa lege cat mai usor reteaua de transport din vestul Europei de Odessa. Traseul cel mai scurt este pe Tg. Mures – Iasi. De aceea vor finanta doar acest coridor. Din partea lor putem sa facem 100 de traversari pe langa, atata timp cat le facem pe banii nostrii, ei vor finanta doar ce ii intereseaza defapt. Si anume legarea de Odessa (finalizarea coridorului), nicidecum unirea Moldovei cu Transilvania. Ceea ce trebuie sa ne intrebam este ce vrem noi sa facem cu adevarat: sa construim A8 Tg. Mures – Iasi plus A7 Pascani – Bacau-Ploiesti ->A3 Bucuresti cu cofinantare (75%) de la UE? Sau sa facem Bacau – Brasov pe banii nostri, luati cu imprumut de la BERD, bani mult mai usor de sifonat, nefiind fonduri europene.
Deci?
Eu zic ca atata vreme cat nu vom trage toti intr-o directie nu se va putea realiza nimic. Haideti sa dezbatem si sa alegem o directie pe care sa o urmam cu totii. Sa cadem cu totii de acord. Sa monitorizam apoi fiecare pas cu atentie si sa-i tragem de manecuta pe toti care pun piedici nejustificat proiectului ales.