În județul Bacău, 8 poduri sunt șubrede și nu se șie cât de sigure mai sunt pentru circulație. Cel mai vechi dintre acestea are 88 de ani și a fost ridicat pe vremea Regelui Carol al II-lea. În cele șapte județe ale Moldovei, 28 de poduri sunt în pericol să se prăbușească.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a acordat un contract de 364.000 de lei pentru expertiza tehnică a celor 28 de poduri din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași. Verificările vizează poduri peste care trec drumuri naționale din șapte județe: Bacău, Neamț, Suceava, Vrancea, Galați, Botoșani și Iași.
Cele mai importante drumuri care traversează podurile vechi sunt DN11, care leagă Brașovul de Bacău, DN15, care leagă orașele Turda și Bacău și DN28, care leagă Romanul de Iași și ajunge la granița cu Republica Moldova, la Albița. Cele mai multe poduri care trebuie verificate sunt pe DN15 și se află pe raza localităților Poiana, Bicaz și Pângărați, din județul Neamț. Acestea au fost construite între 1953 și 1970 și nu au fost niciodată modernizate sau reabilitate.
Cel mai vechi pod din lista celor care trebuie expertizate se află în localitatea Ciobănuș, din județul Bacău. Construcția este parte a DN12A care leagă Miercurea Ciuc de Onești și care traversează Carpații Orientali pe valea Trotușului.
Potrivit Caietului de sarcini, podul din Ciobănuș are o lungime totală de 64 de metri și a fost ridicat în 1930. În același an, a urcat pe tronul României Regele Carol al II-lea. În 88 de ani, podul nu a fost reparat sau modernizat.
Contractul, atribuit pe 28 februarie, presupune „soluții propuse în fiecare expertiză, care vor fi detaliate pentru fiecare pod în parte, în măsura în care este posibil”. Un criteriu important îl reprezintă activitățile “ce trebuie întreprinse imediat pentru punerea în siguranță a structurii și traficului”.
Contractul a fost adjudecat, în urma a două oferte depuse în cadrul licitației, pentru un preț de 364.000 de lei. Societatea câștigătoare este Pod-Proiect S.R.L. din Iași. (sursa: libertatea.ro)
tzopescu a zis
Podul de la Onesti, de pe DN 11, e trecut deja la prabusite, de nu este in lista, sau o fi in conditie excelenta? Lista podurilor astea e mult mai mare, avand in vedere ca majoritatea podurilor si-au depasit din mult durata de viata proiectata
Nelu a zis
Onestiul riscă să rămână fără legătură directă cu Bacăul. Podul este un pericol.
Maria a zis
Pana nu o cadea podul,nu se apuca de treaba.Asa fac astia.Asteapta sa se intample o tragedie,ca sa se gandeasca la solutii.De parca nu ar conduce nimeni judetul asta.Cel putin,nu se vede sa fie cineva.
Mihai a zis
Ce expertiza cu bani platiti scump din buget trebuie pentru a constata ca poduri vechi de leste 100 de ani sau care abia se ma tin suspendate trebuiesc consolidate. Suntem idioti care cheltuiesc mai mult pe constatari decat pe reparatii.
Mihai a zis
Ce expertiza cu bani platiti scump din buget trebuie pentru a constata ca poduri vechi de leste 100 de ani sau care abia se ma tin suspendate trebuiesc consolidate. Suntem idioti care cheltuiesc mai mult pe constatari decat pe reparatii. ????