Camera Deputaților a votat miercuri proiectul de lege pentru trecerea Palatului Administrativ din Bacău în administrarea Consiliului Județean. Clădirea de patrimoniu se află în administrarea Prefecturii Bacău și se degradează pe zi ce trece, deoarece nu sunt bani pentru renovare. În 2019, imobilul va împlini 130 de ani de la începerea construcției.
Inițiativa le-a aparținut parlamentarilor PSD de Bacău, senatorii Dragoș Benea și Miron Smarandache, și deputații Claudiu Ilișanu, Theodora Șotcan, Lucian Șova, Gabriel Vlase, Costel Dunava, Ionel Floroiu. Înaintea votului din Camera Deputaților, proiectul a trecut și de Senat.
În expunerea de motive a proiectului, parlamentarii PSD au arătat că “în acest moment, atât Palatul Administrativ cât şi clădirea anexă a acestuia, se află într-o stare avansată de degradare, necesitând urgent reparații. Astfel, având în vedere prevederile legale şi bugetare actuale, Consiliul Judetean Bacău, în calitate de autoritate publică deliberativă, va putea adopta hotărâri în măsură să contribuie la reabilitarea şi întreținerea în condiții corespunzătoare a acestei clădiri, doar în situatia în care imobilul va trece în domeniul public al judetului”. De asemenea, CJ Bacău se află într-o criză de spații, având în vedere creșterea numărului de angajați în ultima perioadă.
Cu o suprafață de 6.500 mp, imobilul deservește Consiliul Județean și Prefectura Bacău, care achită utilitățile în proporție de 60%-40%. În anul 2012, s-a mai încercat preluarea acesteia de către Consiliul Județean, însă fără succes, din cauza legislației.
Pasul următor este promulgarea, la președintele Klaus Iohannis. După aceea, imobilul va trebui trecut din domeniul public al statului în domeniul public al județului Bacău. Ultimul pas va fi local, darea Palatului în administrarea Consiliului Județean.
Planurile Consiliului Județean Bacău
Pentru Ziarul de Bacău, Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău, a amintit că imobilul a început să fie construit în 1889, iar anul viitor va împlini 130 de ani.
„În bugetul Consiliului Județean, am prins deja o sumă, pe care o vom putea mări la rectificare, pentru a face expertiza clădirii. Se va apela la specialiști, pentru că este o clădire de patrimoniu căreia vrem să-i redăm frumusețea”, a declarat șeful Consiliului Județean.
Brașoveanu a mai spus că potențialul Palatului Administrativ a fost sesizat și de filateliștii din toată țara, care anul trecut, au folosit pe insigna unei conferințe naționale imaginea acestui imobil simbol al Bacăului.
1233 a zis
”CJ Bacău se află într-o criză de spații, având în vedere creșterea numărului de angajați în ultima perioadă.” Mai dați afară dacă sunt prea mulți…
Cristian Ghinghes a zis
Poate ne uitam si la felul in care a fost „modernizata” sala de sedinte a cladirii de patrimoniu: fara autorizatie si fara aviz de la Ministerul Culturii.
alina a zis
Doamne, cati stau degeaba acolo!!!daca-i intrebi, nici ei nustiu cu ce se ocupa!