Conform datelor de la Institutul Național de Statistică, numărul victimelor provocate de accidentele de circulație a crescut cu 20% pe raza județului Bacău în anul 2017, față de anul precedent.
Anul trecut au fost 1235 de victime înregistrate, față de 1028 în 2016. Dintre acestea, 66 de persoane au decedat, față de 59 în anul precedent. Statistica a luat în calcul toate persoanele implicate în accidente de circulație rutieră cauzatoare de vătămări corporale.
Crește într-una numărul mașinilor
Una dintre cauzele creșterii numărului de victime poate fi pusă și pe seama creșterii numărului de autovehicule înmatriculate în județ. Aceasta este continuuă, având în vedere că de la începutul anului, creșterea a fost de peste 5 la sută. „În primele șase luni, S-au operat 17.206 de înmatriculări și transcrieri auto, față de 16.385 în primele 6 luni ale anului 2017, cu o creștere de 5,34%”, explică Carmen Cioltan, purtător de cuvânt al Instituției Prefectului Bacău.
De la începutul acestui an, cei care doresc să înmatriculeze un autovehicul, nu mai trebuie să achite timbru de mediu, acesta fiind eliminat. De altfel, chiar din ianuarie a explodat cererea, motiv pentru care s-a luat și decizia deschiderii a încă două ghișee la Înmatriculări. Din păcate, numărul mare de înmatriculări nu înseamnă și că parcul auto este mai tânăr. Anul trecut s-au înamtriculat doar 822 de mașini noi din totalul de peste 14.000.
1233 a zis
Lasă că mai crește olecuță după ce s-o dat liber la vitezomani, trăiască PSD!
Kross a zis
Accidentele cresc din cauza ca sant prea multe vechituri pe strazi.In plus cred ca este foarte important ca sa se introduca reguli progressive pentru cei fara experienta.Nu poti pedepsi la fel un sofer experimentat ca un incepator ,spre exemplu pentru viteza.Cred ca trebuiesc buline de mai multe culori.Sofer de un an bulina galbena,de doi ani albastra,de trei ani verde.Si pedepse diferientiate.Soferii dupa 65 de ani vor trebui sa aiba si ei buline.Degeaba sant vanati cei care muncesc,doar se saboteaza economia tarii in acest fel.
BoogieMan a zis
Si ce te faci cu acel sofer care pune mana pe un volan pentru prima data la 4 ani distanta de dobandirea carnetului?
adi a zis
Infrastructura de pasita de vremuri,masini multe si depasite de vremuri,educatie rutiera slaba,soferi romani de slaba calitate, lipsa camerelor fixe, legislatie prea permisiva, iaca cum se formeaza un cocktail Molotov ce da din cand in clocot si aparem pe la Comemorari si Decese…
Alex a zis
Imi place cum dau unii vina pe masinile vechi sau pe lipsa infrastructurii. Eu eram sa mor de cateva ori la volan pentru simplu motiv ca mi-au iesit in fata, in curba masini de pe celalalt sens, aflate in depasire…..repet, in curba. Ia observati cum conduc taximetristii, soferii de pe livrari? Sau de cate ori auziti, in anturajul vostru, oameni care se lauda ca-s supersoferi si ca au parcurs distanta x intr-un timp record? Dar fraza „o bere nu se simte”? Eu cred ca adevarata cauza e lipsa cronica de respect fata de reguli si fata de ceilalti. Si asta se simte nu doar pe sosea, ci pretutindeni.
Bohdan Vlaha a zis
Saptamana trecuta, in Bacau. Un Mercedes nou nout, numere de Bucuresti, depasire din care iese la limita limitei, evitand un TIR in ultima fractiune de secunda. Dupa care depasire in tromba pe calea ferata si depasire pe contrasens, linie continua.
Cateva ore mai tarziu, un cocalar cu BMW din 1900 toamna, numere de Galati, fum iesind din teava de esapament (motorina furata, pesemne). Slalom pe sosea centrala, neacordarea prioritatii la trecerea pentru pietoni, viteza pe undeva la 100 pe ora in centru.
Accidentele nu apar din cauza strazilor sau a vechimii masinilor. Ele apar pentru ca in Romania, numarul animalelor cu permis de conducere este colosal.