CNAIR a lansat licitația pentru atribuirea contractului „Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț”.
Achiziția a fost publicată în Sistemul Electronic de Achizitii Publice. Valoarea estimată a contractului este de 29,9 milioane de lei fără TVA.
Contractul presupune prestarea mai multor servicii și elaborarea mai multor documente: completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate „Autostrada Târgu Mureș – Ditrău” și „Autostrada Ditrău – Târgu Neamț”; documentul suport aferent proiectului în vederea susținerii cererii de finanțare. De asemenea, CNAIR mai cumpără asistență, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanțare, cât și în perioada de evaluare a acestora de către toate instituțiile implicate în acest proces (MT-DGOIT și Comisia Europeană).
Durata contractului este de 18 luni începand de la data de începere a contractului și cuprinde: 14 luni pentru completarea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice.
Data limită de depunerea a ofertelor a fost stabilită pentru 20 martie 2019.
„Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul!”, a reacționat, pe Facebook, Asociația Pro Infrastructura.
Asociația amintește că în 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei secțiuni ale autostrăzii (311 km), dar au fost făcute pe bani puțini și în grabă și nu au putut fi utilizate. CNAIR a hotărât să le actualizeze, însă din trei licitații pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureș-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015.
În urmă cu un an, în ianuarie 2018, CNAIR a reziliat contractul. „Sectorul Pașcani-Iași este îngropat la Comisia de Prognoză, iar segmentele Târgu Neamț-Pașcani și Iași-Ungheni nu mai apar nici măcar în declarații!”, a mai notat sursa menționată.
Lasă un răspuns