Societatea Aerostar se află într-un stadiu avansat în demersurile pentru obținerea licenței internaționale de fabricație a componentelor pentru aerostructuri. Autorizarea JAR-21 este necesară atunci cînd o firmă urmărește să aibă activități în acest domeniu, întrucît aceasta presupune îndeplinirea anumitor standarde. Pentru aceasta, s-au realizat o serie de investiții generale, se urmărește și pregătirea personalului, iar demersurile sînt în grafic. „După toate probabilitățile, vom obține autorizarea în toamna acestui an – a declarat directorul Aerostar, Grigore Filip. Noi avem certificarea JAR-145, dar aceasta înseamnă activități de mentenanță pentru avioanele civile, adică întreținere și reparații pe diverse nivele. Autorizarea internațională pentru fabricarea componentelor de aerostructuri înseamnă un pas important în colaborările viitoare”. În aprilie 2003, firma băcăuană a semnat un memorandum de înțelegere cu firma olandeză Fokker Aerostructures B.V., care vizează modernizarea liniei de fabricație a pieselor și componentelor pentru structuri de aviație. Înțelegerea este profitabilă pentru ambele părți. Societatea băcăuană își diversifică activitățile, iar partea olandeză va avea la dispoziție mînă de lucru calificată, cu costuri acceptabile. De altfel, oficialii societății din țara lalelelor au spus acest lucru cînd au venit la festivitățile aniversare ale Aerostar.
Următorul pas va fi constituirea unei societăți mixte, cel mai probabil cu sediul în Bacău, care va oferi un pachet complex și competitiv de servicii și tehnologii convenționale și neconvenționale în domeniu. Fokker Aerostructures lucrează conponente de aerostructură pentru orice tip de avion, de la cele mai mici la uriașele Boeing 747. Formalitățile merg ceva mai greu decît s-a estimat inițial, însă ambele părți doresc finalizarea lor tot în toamna acestui an. (Gabriela PASCU)
Lasă un răspuns