Dacă ai reușit să-ți deschizi propria afacere, cu siguranță vei avea nevoie și de un birou destul de spațios pentru tine și angajații tăi atunci când vei susține ședințe sau vei participa la diverse conferințe online. Îți petreci aici cel puțin opt ore în fiecare zi, dacă nu și mai mult de atât, în cazul în care ai deadline-uri de respectat, iar, din această cauză, spațiul tău de lucru trebuie să te reprezinte, să te facă să simți în largul tău și să-ți creeze o iluzie că te afli acasă. Totodată, psihologii sunt cei care recomandă ca fiecare individ să lucreze într-un mediu cât mai plăcut pentru el, aspect care duce la creșterea productivității și sporirea atenției.
Așadar, iată câteva idei și sfaturi practice pentru amenajarea biroului tău:
1. Amenajează-ți un loc special doar pentru relaxare și deconectare
Într-o zi de lucru, vei avea neapărat nevoie de câteva minute de pauză, momente în care să te relaxezi, să-ți odihnești ochii și să servești masă alături de colegii de muncă. Este foarte important ca, în interiorul biroului tău, să ai un astfel de spațiu dotat cu o canapea, câteva taburete, o măsuță de cafea și, de ce nu, chiar o chicinetă cu aparatură electrocasnică de bază, precum o cafeterie, un cuptor cu microunde sau un toaster.
Îți va prinde bine dacă timp de un sfert de ora vei sta relaxat și-ți vei îndrepta spatele, așa că alege o canapea de pe homelux.ro, ce îți va permite să-ți încarci bateriile pentru restul zilei. Dacă ești un cititor înrăit și vrei să mai răsfoiești câteva pagini, atunci poți să ai într-un colțișor lângă fereastră, un fotoliu confortabil și un ficus, care să coloreze decorul.
2. Folosește-te de lumina naturală a Soarelui
Oboseală apare atunci când îți petreci foarte mult timp în fața monitorului și ai de îndeplinit sarcini care apar una după alta, fără să se mai oprească. Mai mult decât atât, dacă lumina din cameră este galbenă, poate duce la accentuarea stării de oboseală, și, implicit, la scăderea randamentului.
Pentru a evita acest lucru, plasează-ti biroul în fața unei ferestre, astfel încât lumina de afară să pătrundă și să acopere uniform zona ta de lucru. De asemenea, alege ferestre mari, de preferat să fie montate dintr-o parte în cealaltă, oferindu-ți, astfel, o imagine amplă a exteriorului.
3. Temperatura ideală pentru concentrare este de maxim 23 de grade Celsius
Dacă este frig, concentrația scade, iar dacă este prea cald, se va întâmplă același lucru. Pentru o capacitate de focusare cât mai eficientă, trebuie să lucrezi într-o încăpere fără disconfort termic, unde temperatura să nu depășească 23 de grade, dar nici să scadă sub 21 de grade Celsius.
Totodată, este bine ca în interior să existe și un dezumidificator, pentru menținerea nivelului de umiditate optim.
Având aceste sfaturi prezentate, poți alege cele mai bune soluții pentru amenajarea biroului tău, astfel încât să te simți cât mai confortabil atunci când lucrezi. Pe lângă toate aceste elemente, trebuie să te asiguri ca în fiecare cameră există câte un stingător de incendiu în conformitate cu reglementările în vigoare.
sursa foto: unsplash.com
Lasă un răspuns