CNAIR studiază mai multe variante de traseu pentru autostrada A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. Pentru ocolirea principalelor orașe, sunt analizate mai multe variante.
CNAIR a aprobat „Studiul și Raportul Alternativelor de traseu – Analiza Multicriterială Etapa 1” pentru cele 4 sectoare ale drumului de mare viteză Ploiești – Pașcani, se arată într-un comunicat de presă.
„În parcurgerea acestei etape extrem de importante în dezvoltarea acestui proiect de infrastructură rutieră, CNAIR a beneficiat de asistență Jaspers și de sprijinul tuturor autorităților statului român, în vederea alegerii variantei optime de traseu. Au fost organizate ședințe de coordonare cu experții Jaspers și ședințe de lucru la sediile autorităților locale. Prin parcurgerea primei etape de Analiză Multicriterială s-au calificat un număr de trei alternative de traseu ce vor fi studiate în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 2. În cadrul acestei etape se va stabili varianta finală de traseu precum și profilul transversal aplicabil pentru drumul de mare viteză respectiv, profil de autostradă sau profil de drum expres”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general al C.N.A.I.R.
Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.
Pentru eliminarea eventualelor confuzii din spațiul public cu privire la elementele tehnice corespunzătoare drumurilor expres și autostrăzilor, regăsiți mai jos tabelul comparativ și profilele transversale aferente celor două tipuri de drum:
Crazy a zis
Nebuni de legat . Studii irosite degeaba . Direct autostrada nici nu intra in discutie drum express. Valorile traficului vor crește mai mult ca sigur in viitor . Exact aceeasi idiotenie sa făcut si cu DX Craiova – Pitesti .
Leo a zis
AUTOSTRADA !!!pentru 4 m de asfalt va în plus, costul va fi m-ai mic decât atunci cînd va trebui să fie lărgită in cazul unei superstrazi !!!? Faceți lucrări o dată și BINE nu de două ori și prost gîndire !A7 NU SUPERSTRADA , București/Siret/Cernăuți și m-ai departe unde o vrea „DOMNUL”!
Feorge a zis
Sa stii ca trecerea de la nivel de drum expres la nivel de autostrada nu înseamnă doar 4m de asfalt in plus. Vezi normativele nu doar pentru lățime cât și pentru alte restricții . Cu ce drumuri se poate intersecta cum sunt pantele unghiurile distantele fata de vecinatati (cu siguranța se afectează mai mult ) și mai sunt multe altele
Matt a zis
Trecerea de la DX la A mai inseamna si siguranta sporita (benzi de urgenta) + viteza de deplasare superioara. Ce ne trebuie domle’ sporita si superioara? Vorbim totusi despre o investitie facuta in Moldova. (Vezi si E85 ca exemplu de „bune practici” in domeniu)
astoria a zis
costul va fi MAI mic nu ‘m-ai mic’! unde ai facut scoala?!!
astoria a zis
comentariul e pentru cel care isi zice leo!
astoria a zis
mai mic nu ‘m-ai’ mic!
Leo a zis
Covid-19 va aduce acasă milioane de români cei m-ai mulți moldoveni și din dreapta și din stinga Prutului așa că vă trebui regindita strategia de dezvoltare a estului României ,dezastrul economic care bate la ușa Europei de Vest va fi temperat de o colaborare cu estul Europei nu există alternativă!
Cetatean a zis
Bai baiete,Leo(sau cum iti mai spui),esti de o incultura si de o prostie crasa! In capul tau,mai vin romanii acasa, intr-o tara care nu le mai ofera nimic de multa vreme! Dimpotriva, judetul se va depopula in continuare.Tu poate ai un job caldut gasit prin banutii(spaga) si pilele lui tata,dar altii trebuie sa-si puna mintea la contributie si sa-si gaseasca singuri.In acest judet,joburile bune se imputineaza tot mai mult si atunci,singura decizie corecta e sa pleci in alte zari!
leo a zis
Domnule nu te supara dar eu fac aceste afirmatii in cunostinta de cauza,vad ce se intimpla aici in occident si spun asta dupa mai multe decenii de integrare in peisaj! in acest peisaj este Durere mare,nu e gluma!
Tanar muncitor a zis
Aceasta investitie trebuie sa acopere valorile de trafic pt urmatorii 20-30 de ani, nu pt traficul de acum.
Leo a zis
Contează doar lățimea platformei 26m in loc de 21,50 este clară diferența de 4,5m adică circa 2m pe fiecare sens ,pe SUPERSTRADA nu sunt întreruperi și sensuri giratorii sunt aproximativ la fel că autostrăzile fără banda de urgenta!
Politichix a zis
Ce ma amuza comentatorii ăștia, Patrioții noștri. Zona Moldovei se depopuleaza, criza asta va duce la deglobalizare, ceea ce înseamnă ca vom funcționa mai local, nu național dar la nivel de continent. Va fi nevoie de sclavi albi in fabricile din vestul Europei. Cine spune ca se întorc romanii e naiv, ca sa ma exprim frumos. Voi vreți autostrăzi pt concedii și mers la izvoru berheciului la socrii…
bogdan a zis
eu zic ca ar trebui aceasta autostrada sa se opreasca la bacau ca dupa cum spun benea si soava aici va fi placa TURNANTA a moldovei ,centrul comercial ,industrial.economic,stiintific etc etc plus aeroport regional si hub it.sper si spitalul regional sa fie deturnat la bacau.daca punem la socoteala si a13 va fi practic bacau si restul lumii .practic va lua fiinta Bacaudova .doamne ajuta ! visul lui sechelariu devine realitate!cum?..ce sa faca celelalte orase din moldova???…simplu mutativa la bacau!