Brațul de vest al Centurii Bacăului este aproape gata să fie dat în trafic. Vineri seara, au fost aprinse luminile, însă autoritățile ar putea amâna politic deschiderea circulației. Deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, și eurodeputatul Dragoș Benea atrag atenția CNAIR să nu amâne politic darea în folosință a acestui tronson al șoselei ocolitoare.
Într-un video postat pe Facebook, Lucian Șova face referire la unele afirmații ale conducerii CNAIR:
Astăzi, 5 iunie, am aprins pentru prima oară luminile pe Centura Bacăului – încă un pas în direcția deschiderii traficului rutier pe brațul vestic, tronson a cărui finalizare e așteptată de toată lumea.
Din păcate, vremea neprielnică de la finalul lui 2019, neputința PNL și covidul scăpat de sub control la Suceava au făcut ca lucrările să aibă întrucâtva de suferit.
Perseverența și mobilizarea constructorului băcăuan de la centură mă fac să am încredere că, în pofida acestor impedimente, lucrările vor înainta în același ritm exemplar ca până acum.
SEMNALEZ, cu surprindere, mai multe comentarii nefericite postate de actualul director al CNAIR, un oarecare domn Bărbier (Ovidiu Marian Bărbier – n.n), care – probabil fără a cunoaște prea bine proiectul centurii – susține că brațul vestic nu va fi pus în funcțiune, deși pe acest tronson lucrările urmează să se încheie.
Într-o exprimare neclară și discutabilă, Bărbier afirmă că (la centură) „nu se vor da în exploatare pe bucăți. Lucrarile se vor deschide în acelasi timp dupa recepție!”.
SOLICIT directorului CNAIR să țină seama de următoarele aspecte tehnice, care-i sunt probabil necunoscute:
– în decembrie anul trecut, atât ministrul Bode (Transporturi), cât și prefectul PNL au dat asigurări că brațul vestic se va deschide circulației auto când vor fi gata lucrările pe acest tronson;
– centura e alcătuită din 3 obiecte (tronsoane), iar legislația în vigoare astazi, asa cum am modificat-o eu in 2018 permite darea în trafic pe tronsoane, independent de recepția finală pe întreg obiectivul;
– interesul constructorului este să termine cât mai repede lucrările și să predea obiectivul de investiții către CNAIR, pentru a nu mai avea “sosele muzeu”
– băcăuanii nu pot aștepta centura până în 2022, cum imprudent afirmă directorul CNAIR; așteptările sunt mari, iar orașul are nevoie de descongestionarea rapidă a traficului.ATRAG atenția, în primul rând dlui. Bărbier, că punerea în funcțiune a brațului vestic al centurii va conduce la preluarea traficului rutier greu înspre și dinspre E85 – Onești, fapt ce va antrena fluidizarea circulației auto din mun. Bacău și scăderea, substanțială, a poluării cu noxe.
Aceste certe beneficii sunt așteptate de toți băcăuanii și, ca oraș, nu ne mai permitem să așteptăm după inerția actualei guvernări.
Declarațiile lui Bărbier confirmă ce am spus într-o postare anterioară: despre centura Bacăului mulți vorbesc, însă doar PSD și guvernarea sa au făcut ceva concret și durabil.
Eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a subliniat importanța deschiderii circulației pe brațul vestic al șoselei de centură:
Deschiderea circulației rutiere pe brațul vestic va însemna pentru băcăuani descongestionarea traficului și diminuarea poluării cauzate de emisiile vehiculelor care nu vor mai trece prin oraș.
Asta ar trebui să înțeleagă și noul director PNL de la CNAIR care, în comentarii hazardate pe Facebook, ne anunță că centura nu se va deschide pe „bucăți”, ci toată odată în urma recepționării lucrării. Adică, undeva către 2022 conform contractului. Așa ceva e inacceptabil!
Știm că deranjează faptul că, spre deosebire de cei care au inaugurat din vorbe centura Bacăului în 2008, astăzi aflați la guvernare, noi cei de la PSD chiar am făcut-o pentru că nu ne jucăm cu vorbele, ne ținem de cuvânt și ce spunem, facem!
Băcăuanii nu mai pot sta după impresiile și toanele guvernării PNL care a început 2020 subfinanțând lucrările la centură și continuă, după câte observăm, cu declarații contradictorii despre acest proiect. Avem nevoie ca brațul vestic să fie pus în circulație cât mai repede, fără întârzieri programate politic!
Centura Bacăului va avea trei sectoare:
– Sectorul 1: legătura rutieră DN 2 (sudul Bacăului) cu DN 2 (nordul Bacăului), în lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă A7 Moldova, între km 2 + 413 și km 18 + 682;
– Sectorul 2: legătura rutieră de la nord de Bacău, între DN 15 și DN 2, în lungime de 3,160 km;
– Sectorul 3: legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km (brațul vestic).
H2SO4 a zis
Nicio masa fara peste, nicio zi fara delirul PSD. Astia fac ,,politic,, centura Bacaului de prin 2013 si ani la rindul am asteptat ca minunea sa se infaptuiasca. Acum dupa atita amar de vreme se pare ca nerabdarea lor este cu mult mai mare decit a noastra mai ales ca se apropie niste alegeri. Iar la alegeri trebuie sa ai motive pentru a te bate cu caramida in piept mai ales atunci cind dupa atita amar de vreme ai papat banii statului degeaba fara sa oferi ceva din ce ai promis cetateanului. Tot ce declara PSD-ul are iz politic sau propaganda de marginea santului….
Stadt Poganny a zis
De cand ti-ai pus numele asta senil, semn ca esti un subintelectual care crede ca o formula chimica a unui compus simplu o sa le faca pe cititoarele blonde sa lesine de extaz, ai insistat sa politizezi si sa injuri PSD. Bai xxxx – daca se intampla ca aceasta centura sa fie bataia de joc a voastra, astia de la PNL, o sa va pomeniti in fata sediului cu mii de bacauani. Si o sa va bagati pe sub mese se nenorociti ce sunteti. Ce a facut, ma, liberalul Stavarache ? Ati avut ministru de Interne, pe Berca. Sunt pline puscariile de cocotele voastre liberale. Si apropos, nu am votat niciodata PSD, dar pe motive strict ideologice. Dar daca mai behai mult si la fel ca alti imbecili spurcati pe net aiurea, pe bune ca ma dus si dau vot negativ.
tot eu a zis
miss poganny,cind nu ai nimic a spune, jicnesti! tipic de mahala!
ilie a zis
Desi e pesedist iar eu numai pesedist nu sunt, subscriu total cu ce spune, in esenta, Sova aici, mai putin cu interpretarile politice, poate valabile si ele. Ar fi culmea prostiei si ticalosiei sa tii bratul vestic terminat inca cel putin 6 luni, pana la finalizarea intregii centuri. Cat timp pe el se poate circula, cat timp aceasta parte a centurii e independenta de restul, nu vad de ce-ai tine orasul in traficul infernal din zona, doar asa, sa-l dai pe tot gata la termen. Iar boul ala de la CNAIR se vede ca nu stie nimic, dar e sef si vorbeste. Numit tot politic, f probabil… PNL, se aude? am impresia ca va saboteza tampitii partidului…
Centurion a zis
Și dacă voi, liberalii sunteți mai deștepți, de ce declarați ca amânați un segment de centura care este gata.?
maimuta cu volan a zis
Nu contest importanta unei variante ocolitoare a municipiului Bacau.
Insa construirea acesteia NU va determina „fluidizarea circulației auto din mun. Bacău și scăderea, substanțială, a poluării cu noxe” si nici NU „va însemna pentru băcăuani descongestionarea traficului și diminuarea poluării cauzate de emisiile vehiculelor care nu vor mai trece prin oraș” daca nu este insotita si de alte masuri si actiuni.
Din pacate Bacaul s-a transformat in ultimii ani nu in oras ,nici in comuna cum spun unii ci intr-o mare parcare in mare parte fara plata.In afara de masini parcate de-a lungul si chiar pe trotuare nu mai exista nimic de vazut.
Ro a zis
Stai jos, ai nota 4 la matematica. Cand dintr-o suma de masini circulante scazi o parte, obtii totusi una mai mica, care evident ca fluidizeaza traficul, chiar daca partea ramasa e inca mare (ca asta vrei sa spui). Nu obtii trafic zero, evident, nici macar unul ca-n anii de pana in anii ’90, dar totusi, maresti gradul de fluiditate, chiar mult, mult in anumite zone.
In al doilea rand, se vede ca nu stii, dar te pronunti, ce grad de poluare si atmosferica, dar si fonica, ba chiar si tectonica, aduc masinile mari, TIR-urile si camioanele grele care trec prin oras. Masinile mici sunt parfum, din pct asta de vedere, pe lana un TIR incarcat cu 30 de tone! Zece masini mici nu polueaza cat o magaoiae din asta mare (repet: polueaza atmosferic, fonic si tectonic – ca se zdruncina pamantul sub ele cand trec peste denivelarile soselei).
Te-ai trezit si tu vorbind, acu vrei numai pasarele. Asta poate in viitor, cand vor fi trasee continue pt biciclete de la un capt la altul al orasului (asta ca un proiect separat la care mai trebuie lucrat), cand o parte din masini vor fi electrice, cand transportul in comun va fi si el ecologic si des folosit. Deocamdata avem nevoie de sosea de centura, ca de aer!
Cetatean a zis
Te-ai trezit tu vorbind, CHIAR ca ca esti maimuta la volan. Pt singurul tau neuron , si ala bolnav , subnutrit si prost, TOT tranzitul dinspre Bucuresti spre Brasov pe E85 (DN 2 maimuta ce esti) trece prin intrarea in Bacau Sud si la Narcisa face stanga. TOT traficul de pe E85 dinspre Bucuresti spre nordul Moldovei trece prin Bacau Sud si face dreapta fie pe strada Chimiei, fie dupa pod la Narcisa fie trece cq bolovanul prin centrul. Cand spun TOT ma refer chiar la tot ( masina mica, microbuz, TIR, etc) asac ca maimuta la volan , eliminand tranzitul automat scad valorile de trafic si de poluari. Ai inteles sau inca te rapodtezi la satucul tau unde bicicleta si caruta sunt principalele elemente din trafic si alea fac ambuteiaje la birt si la primarie. Esti facut gramada
Virgil a zis
Traficul numit de tine se desfasoara pe ruta Adjud-Onesti, inaite de jigniri ar fi mai utila o informare, (studii de trafic, analiza componentei de transport, e.t.c)
Cetatean a zis
Traficul numit de mine este cel care il regasim pe sosea si NU in studii uitate prin birouri. Hai sa vedem la intersectie la Narcisa cate camioane , microbuze , masini de transport marfa fac stanga spre ruta Brasov venite de la cel putin 100 km departare. TE provoc sa-i opresti tu si sa-i intrebi de ce covrigul ma-sii de treaba nu au luat-o pe ruta Adjud – Onesti conform studiilor tale si vin prin Bacau. Si daca totusi mai si studii si analize de trafic, vezi un pic cat inseamna (procentual daca poti, daca nu macar ARITMETIC, tranzitul spre Brasov din tot tranzitul din Bacau si ai sa vezi ca la ce ai facut tu referire este infim. Eu vorbeam de TOT tranzitul si tu te-ai poticnit in Adjud – Onesti. ce sa-i faci, atat poti si tu sau atat te duce mintea.
Hai toate cele bune la citit analize de trafic, ca eu trebuie sa stau in ambuteiaj, nu ca mi-ar placea dar nu am ales.
Cetatean a zis
*pe care
Radu a zis
2 lucruri de bun simt, cred,
1. luminile le-a aprins Umbrarescu si nu Sova.
2. Daca mai vorbeste Benea sau Sova sau altcineva de „vremea nefavorabila” de la sfarsitul anului trecut, inseamna ca ne considera idioti! Toti constructorii au recunoscut ca a fost cea mai favorabila vreme pentru lucrari de infrastructura.
Marius a zis
Si totusi lipseste un element de siguranta din intregul proiect: delimitare de protectie intre benzi. Cum se poate explica lipsa unui astfel de element in conditiile in care se va circula cu viteza?
Jimmy Jump a zis
Pe segmentul de autostrada va fi delimitare, aici fiind o banda pe sens nu puteai sa le separi.
Cetatean a zis
Portiunea respectiva e centura , cu reglementari de viteza stabilite de decret ( ala de circulatie) partea cu regim de autostrada e la 180 de grade invers
maimuta cu volan a zis
@RO si CETATEAN
Timpul va arata daca am dreptate sau nu insa voi ar trebui sa cititi cu atentie si pana la capat o fraza.Am scris „daca nu este insotita si de alte masuri si actiuni”.N-am vrut sa scriu care sunt acestea pentru ca eram sigur ca vor sari unii ca voi de c..volan in sus.
Cristian Ghingheș a zis
Am fost și eu săptămâna trecută pe brațul vestic al Centurii Bacău, de curiozitate, cu bicicleta, și am observat cu această ocazie că e cam gata, mulțumită harnicului antreprenor băcăuan. Vreo două șuruburi la parapeți + marcajele rutiere și poate fi dat în folosință acest mic tronson dintre E 85 și DN 11 (la Sărata, pe după aeroport).
Prin urmare, în calitate de membru din partea societății civile al Comitetului de Monitorizare a POIM (prin care centura este finanțată cu fonduri europene), voi cere CNAIR să dea în folosință cât mai repede această bucată vestică de 7,36 km.
Nu putem să stăm cu o bretea ocolitoare nefolosită doar pentru că unii sau alții ar putea să încaseze procente sau nu. E vorba aici de trafic scutit, de zgomot mai puțin, de reducerea poluării, toate fiind în primul rând în beneficiul cetățenilor din jumătatea sudică a Bacăului și apoi al șoferilor care câștigă timp.
Mihaela a zis
Domnilor, maimute,acizi, patrupede,etc,
Ganditi-va si la alt aspect principal:daca se intarzie folosirea centurii de vest,necirculata fiind,timpul de garantie a lucrarii tot curge degeaba si mai mult,un lucru nefolosit se uzeaza inutil,intr-un an creste si iarba!Nu mai politizati nici unii nici altii si mai treceti in revista realizarile’penalului :’ podul Serbanesti,pasajele de la Letea,Margineni,pasajul subteran de la gara teatrul de vara,bursele elevilor, granitul de pe pietonalul din centru,toate trotoarele din oras,centrul de afceri,chiar si spitalul de care va tot impiedicati,si altele.Posibil sa fi fost si greseli ca stiti proverbul.Ce au facut ceilalti politicieni in afara de scandal?
maimuta cu volan a zis
@Mihaela
Poate ma confunzi,eu nu sunt nici activist de partid si nici propagandist de partid.Stiu ca astea au devenit ocupatiile de baza in parcarea Bacau dar eu sunt doar o umila maimuta cu volan.
maimuta cu volan a zis
Da dati mai drumul odata la varianta vestica!!!
Vreau si eu sa vad ce se intampla.