Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins ca nefondate contestațiile constructorilor din Turcia, China și Italia la licitația pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (“Autostrada Ford”), câștigată de constructorul român Dorinel Umbrărescu. Dacă decizia CNSC nu va fi atacată în instanță, atunci se va putea semna în curând contractul, scrie ECONOMICA.NET
CNSC a respins pe 27 august contestațiile constructorilor China Railway, Mapa Insaat și Rizzani de Eccher. Rămâne de văzut dacă decizia CNSC va fi atacată la Curtea de Apel București. Cei trei constructori au depus contestație după ce firmele lui Umbrărescu au fost declarate câștigătoare pentru contractul de proiectare și execuție a tronsonului 4 din Drumul Expres Craiova – Pitești.
Turcii și chinezii l-au contesat pe Umbrărescu și pe tronsonul 3 din Autostrada Ford, însă fără succes. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat pe 30 iunie 2020 că pentru tronsonul 4 a fost desemnată câștigătoare oferta asocierii SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – Lider de asociere), cu preţul de 617.080.915,60 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică. Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km. Construcția acestui drum expres se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Firmele controlate de Umbrărescu au fost desemnate câștigătoare și pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, cu o ofertă financiară de 670 milioane de lei. Comentând pe marginea rezultatelor licitațiilor privind cele două tronsoane, pasionații de infrastructură spun că Umbrărescu ar fi venit cu cel mai bun preț dintre cei rămași în cursă. Ei mai explică prețul competitiv oferit de constructorul român pentru tronsoanele 3 și 4 din „Autostrada Ford” prin faptul că acesta lucrează deja pe tronsonul 2, astfel că unele costuri, precum cele cu organizarea de șantier, sunt mult mai mici comparativ cu ale altor constructori, care nici nu sunt prezenți pe piață.
Tranca a zis
Foarte bine e român și nu are resentimente față de țară.