Proiectantul autostrăzii A13 Brașov – Bacău a finalizat o etapă importantă a contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de execuție.
Search Corporation SRL și Primacons Group SRL au primit în vara 2020 ordinul de începere a lucrărilor pentru documentația de realizare a autostrăzii care va asigura legătura Moldovei cu Ardealul. Valoarea contractului este de aproape 20,1 milioane de lei fără TVA și are o durata de 30 de luni.
Potrivit CNAIR, prestatorul a elaborat analiza multicriterială privind alegerea alternativelor de traseu. În perioada 25-27 noiembrie 2020 au fost realizate vizite în teren pentru identificarea unor posibile constrângeri/obstacole pe traseele alternativelor propuse.
După efectuarea vizitei în teren, proiectantul a prezentat alternativele de traseu propuse inițial, iar în perioada imediat urmatoare vor fi realizate dezbateri publice cu autoritățile locale pentru a corela traseele autostrăzii cu obiectivele/investițiile locale și pentru a maximiza aportul socio-economic al autostrăzii.
Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km, iar sursele de finanțare sunt: 85% fonduri externe nerambursabile și 15% cofinanțare.
Autostrada Brașov – Bacău străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaților, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Brașov, se va „lega” de A3, Brașov – Făgăraș.
Sectorul Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porțiunea Brețcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut de băcăuani drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.
BoogieMan a zis
Dupa cum se poate observa din variantele propuse, asa cum reiese din hartile publicate de catre CNAIR, niciuna dintre variante nu strabate / strapunge dealurile Sohodolului, adica nici macar nu ar ajunge pe la Magura. Nici nu ar avea sens. O varianta ar pleca de la sud de Nicolae Balcescu, o alta de la Parava. Nicio treaba cu tunelurile prin Sohodol.
Ziarul de Bacau a zis
Așa au anunțat inițial, vom vedea ce rămâne la final.
:) a zis
Pana fac astia autostrada se modifica structura reliefului…poate dupa urmatoarea glaciatiune, the winter is comming, pana la urmatoarele alegeri mai e o gramada.
Q a zis
Hai sa fim realisti cu A13 , mai ales ca sunt vreo 30 km de traseu montan. Daca avem norocul unui studiu de fezabilitate si proiectare cat de cat bun, poate ne apucam de licitatia de constructie prin toamna 2023. Finalizare licitatie cam 2 ani, ca atat dureaza completarile si contestatiile in medie la noi. Sectoarele mai usoare poate vor fi gata prin 2028-2029, gen Brasov-Bretcu. Trecerea muntilor prin Oituz , cu multe tuneluri si viaducte pe oricare traseu ar alege, probabil 2031-2032. Calculul e optimist tinand cont ca banii alocati pentru studiul de fezabilitate au fost foarte putini raportat la costurile reale. Vor fi cu siguranta multe sectoare unde solutiile tehnice vor trebuie reproiectate. Sa asteptam decembrie 2022 sa vedem ce iese…
Tom Ford a zis
Foarte bun si realist rezumatul. Oricum proiectarea va dura si mai mult, nu doar pana in 2022.