Autostrada A13 de la Brașov – Bacău, una din cele două autostrăzi în plan care să traverseze Carpații Orientali și să lege Moldova de Transilvania, ar urma să aibă undeva între 150 și 170 de km, în funcție de traseul stabilit. În acest moment, proiectantul analizează cinci variante de traseu, notează hotnews.ro.
Din cele 5 variante de traseu studiate acum pentru A13, 4 pleacă de la intersecția cu A3 (Codlea), iar o variantă studiată este înțeparea A13 direct în centura Brașovului, la est, în zona Hărman.
În variantele studiate mai departe, trei trasee ocolesc Târgu-Secuiesc pe la Nord și continuă pe același culoar cu DN11 prin Pasul Oituz. O a patra variantă ocolește Târgu Secuiesc pe la Sud și ia o altă cale pentru trecerea munților, mult mai pe la Nord de Pasul Oituz.
Toate variantele ajung până la urmă la Nord-Vest de Onești de unde se separă.
Descarcă de aici planurile traseelor pentru A13 Brașov – Bacău (.PDF, 42 MB)
Două variante (circa 160 km lungime totală) ocolesc Oneștiul și se îndreaptă spre est, ajungând să se intersecteze cu DN2 și viitoarea A7 Autostrada Moldovei la sud de Răcăciuni.
Alte două variante (circa 170 km lungime totală) continuă de la Onești spre Nord și apoi cotesc spre Est și ajung să se intersecteze cu DN2 și A7 Autostrada Moldovei în zona Nicolae Bălcescu, la sud de Bacău.
Vezi aici Harta interactivă cu traseele autostrăzii A13 Brașov – Bacău.
Dragoș Benea: Am început numărătoarea inversă!
„Am început numărătoarea inversă până la finalizarea proiectării ptr. autostrada A13 Bacău – Oneşti – Braşov!”, a notat, pe Facebook, eurodeputatul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău:
Proiectul cardinal al organizației politice pe care o conduc, autostrada Bacău – Oneşti – Braşov, mai face un pas în direcția finalizării proiectării: Search Corporation a elaborat analiza multicriterială privind variantele alternative de traseu pentru A13, cel mai avansat proiect de autostradă din Moldova.
Sunt 5 variante de traseu studiate de proiectant, iar în perioada următoare, conform CNAIR, vor începe dezbaterile publice cu autoritățile locale pentru corelarea obiectivelor de dezvoltare locală cu proiectul A13 Bacău – Oneşti – Braşov.
Mulțumită amendamentului formulat de parlamentarii PSD Bacău, în bugetul pe 2019 au fost prevăzuți banii necesari proiectării A13, ulterior fiind lansată licitația pentru contractarea acestor servicii (mai 2019).
Încă din decembrie 2019, am „fixat” A13 drept obiectiv politic central al PSD Bacău şi vă asigur că parlamentarii organizației vor monitoriza la sânge mersul acestui proiect capital pentru dezvoltarea Bacăului şi a Moldovei.
În mod normal, proiectarea A13 se va încheia în noiembrie 2022 , iar execuția autostrăzii poate fi scoasă la licitație de guvernul care va conduce România la acel moment. Trebuie doar voință politică!
A13 Bacău – Oneşti – Braşov este cel mai fezabil şi mai avansat proiect de autostradă din Moldova şi vă asigur că social-democrații băcăuani vor merge până în pânzele albe pentru materializarea acestui proiect.
– eurodeputatul Dragoș Benea
Q a zis
Se intersecteaza cu DN2 , DN1 nu trece prin Moldova.
Proiectarea se va incheia in 2022 daca cei de la Search vor face suficiente studii geo si topo pe sectiunea montana, dar la cati bani ati bugetat voi cu siguranta nu vor fi destule. Din pacate in Romania , experienta ne arata ca orice studiu de fezabilitate facut pe bani putini a dus la relicitari/completari. Pe zona montana unde a fost nevoie de tunele/viaducte mari, pana acum ne-am tot impotmolit din cauza studiilor prost facute(vezi A1 sau A8).
Sa speram ca vom putea incepe licitatia pentru executie prin 2023.
Zavate a zis
Autostrada inaugurata de catre Johannis si liota lui de lingai nu este nici macar azi functionala in totalitate. Se lucreaza, deci, la doua saptamani dupa ce a cica era gata.
Drumaru' lu' peste a zis
Domnu’ (Zar)zavate, era mai bine sa nu se dea in folosinta centura? Chiar si-asa neterminata, ati observat cat s-a decongestionat traficul la intrarile in Bacau? Sau prin Letea Veche? Ce treaba are Iohannis in aceasta chestiune. Normal c-a fost o inaugurare electorala! Asta fac politicienii. Dar ma bucur ca si asa s-a dat in folosinta. Unde n-am mai avea cateva inaugurari electorale de asemenea factura. Vorbiti ca sa va aflatinin treaba!
Iochiolhanis Canabis Zarzavat de Oaie a zis
Bai baiete, azi am fost a doua oara pe centura autostrada. Am facut ruta pe relatia Nord catre Sud de data asta. Am numarat, fraiere, exact trei TIR-uri si DOUA automobile cale de 16 kilometri. Era cam ora 9 dimineata. Am mers la viteza legala. Pe sens contrar, am numarat 12 TIR-uri si pe undeva cam la 20 de masini mici. Asta pe un parcurs care a durat in jur de 10-12 minute de condus. Tu ceea ce zici este ca s-a descongestionat traficul prin Bacau ? Pe ce planeta traiesti ? Se conduce exact la fel, noi astia care stam in Bacau si nu in Letea sau alte suburbii infecte nu am observat nicio diferenta.
Sa va puna pe voi astia de ziceti ca e mai bine, sa platiti autostrada goala.
Apropos, are dreptate Zavate, pe o treime din lungimea autostrazii se circula pe o singura banda. Soseaua e faina, dar pasajele nu sunt nici pe departe gata. Dureaza inca o luna pe putin pana ce o sa fie reinaugurata.
Drumaru' lu' peste a zis
Furi curent, big time! Efectele sint vizibile la intrarea din sud. Eu zic sa mai dai niste ture pe centura sa te convingi ca se pare ca n-ai fost prea atent. Si vino dinspre Metro spre oras sa faci comparatie. Iar in drum spre ghena ta mediteaza la efectele benefice ale centurii! Hai, pa!
Mihai Traian a zis
Domnul Zavate trebuie scuzat,fiindca Benea n-a reusit sa inaugureze macar partial centura,ceea ce pe dumnealui il deranjeaza.
Leo a zis
Se va construi după următoarele criterii;1 zona Brașov culoare roșie, 2 zona Onești roșie și verde,3 zona Bacău verde altfel nu are sens sa o chemăm Brașov- Bacău, AUGURI!!
luca a zis
Alte cinci variante de „linii” trasate pe harta 🙂 Cred ca avem cea mai mare proportie de kilometri autostrazi (raportat la suprafata) pe hartie din Europa. Probabil ca si in campania din 2024 PSD va iesi cu promisiunea ca se va incepe proiectarea imediat ce vor veni la guvernare 🙂 In urmatorii patru ani A13 nu va mai fi sprijinita politic. Macar sa se termine centura. Actuala majoritate are alte prioritati legate de proiectele de infrastructura.