Numărul conducătorilor auto înregistrați în județul Bacău depășește 240 de mii de persoane. Dintre aceștia, sunt înregistrați 18.748 de posesori de permis de conducere care au peste 70 de ani. Alte 63.997 de persoane sunt în segmentul de vârstă cuprins între 50 și 70 de ani.
Deși este evident că de la o anumită vârstă reflexele nu mai sunt aceleași, legea nu prevede reguli specifice privind conducătorii auto care au peste 70 de ani. „Pentru toți posesorii de pemis de conducere există obligația prezentării unei fișe medicale la reînnoirea permisului de conducere astfel că, invariabil , odată la maximum 10 ani, posesorii de permis de conducere sunt testați medical. Dacă testul medical are un rezultat negativ, nu se reînnoiește permisul de conducere. În situații rare, fișa medicală are mențiuni cu privire la obligativitatea retestării medicale la un interval mai mic de 10 ani, 1 an, 3 ani, 5 ani revenire”, explică cms.șef Bogdan Crăciun, șef Serviciul Eliberare Permise Bacău.
Tot după evaluarea medicilor de specialitate, se pot impune restricții pentru anumiți șoferi, restricții precum să nu depășească viteza de 70 km/h, să nu se deplaseze pe o rază mai mare de 50 km de adresa de domiciliu, să nu circule noaptea sau să doteze autovehiculul cu anumite echipamente.
Anul trecut, în câteva sute de accidente, la nivel național, de vină au fost șoferii care aveau peste 70 de ani. Cea mai frecventă cauză a fost conducerea pe contrasens.
Peste 9.000 de începători
De cealaltă parte, dacă vorbim de începători în ale condusului, doar în 2020 s-au eliberat 9.082 de permise. În total au fost peste 22.000 de doritori, dar numărul celor care au picat la proba teoretică a fost de 12.511 candidați. La examenul practic au picat 5.457.
Mr Magoo a zis
In concluzie, vai de capul nostru….
Bogdan a zis
Ati inceput sa va luati de cei in varsta privind sofatul. De ce nu va legati de cei care nu stiu sa scrie si au carnet, de tineri care au masini bengoase si fac accidente teribile, de betivi etc. Se poate ca un control medical facut corespunzator atat la tineri si la varstnici sa va dea alte procente privind calitatea de sofat.
romanul a zis
Adevarat, oare ce are de gand sa faca politia cu tiganii care detin carnete si care nu au nici o clasa? Cum justifica politia obtinerea carnetelor? Cum au reusit la proba scrisa? Ce are de spus si de ce are de gand sa faca in legatura cu acest fapt?
Elena Bojinca a zis
Foarte adevărat. Pentru a justifica nişte hotărâri discriminatorii, au dat un număr de accidente produse de bătrâni. Dacă ar publica statistica accidentelor în totalitate, probabil am vedea că procentul cel mai mic îl ocupă accidentele produse de persoanele vârstnice. Este o discriminare să judeci orientările sexuale, dar este permisă şi chiar încurajată denigrarea persoanelor vârstnice. !?!?!?
:) a zis
Daca tot faceti statistici, poate ne spuneti si numarul de accidente raportat la categorii de varsta, asa titlul este tendentios. In afara de faptul ca cei in varsta merg incet spre foarte incet nu prea as avea ce sa le reprosez in trafic, macar ei sunt constienti ca nu mai au reflexele din tinerete si conduc ca atare, mai preventiv.
Sa aveti parte de batraneti linistite analistilor!!!
:-) a zis
🙂
Arnold a zis
La ce varsta se poat pensiona oamenii? Ca sa punem problema in context.
Banu Manta a zis
Ella Craciun.. un articol de mai mare rasul !!! Sa te vad eu la o anumita varsta ..sa spunem de peste 70 de ani ca cineva isi pune problema sa iti ia diploma de licenta de studii ( daca ai ). Bun punctat de un ante-vorbitor… sa se faca o statistica cati natarai au carnet si nu stiu sa crie si sa citeasca ..nu mai spunem sa aiba un comportament adecvat in trafic… !!
raducu427 a zis
Cea mai recenta tentativa de a denigra si de a marginaliza oamenii in varsta. Dupa ce am aflat ca pensionarii sunt o „pacoste” pentru societate, ei fiind trecuti adesea in categoria (acum definita peiorativ) de „asistati sociali”, se pune in discutie accesul lor la „visul” ultim al romanului postdecembrist, acela de a conduce masina personala. Orizontul societatii in care traim este unul vitalist, sub semnul politicii definita de Georgio Agamben, acela de „bare life”, in care doar omul tanar, a se intelege cel ce poseda vitalitate, are drept la un minim standard de viata
valentin a zis
Eu cred ca un risc mai mare in trafic il prezinta mult mai multi din randul celor cu varste intre 18-25 ani cu aere de veritabili piloti. Pentru categoria celor cu varste de peste 60-70 de ani cred ca cea mai normala si legala masura ar fi un control medical la 1-2-3 ani in functie de varsta,boli sau concluziile controlelor medicale anterioare. Oricum aceasta ultima categorie mentionata cred ca este cea mai ordonata in trafic si care cred ca au si acel imbold de a sti sa se opreasca din sofat atunci cand isi dau seama ca nu mai sunt apti.
Vasilica a zis
In mare spui un lucru ok. Dar.. bolile pe care le au unele persoane in varsta le pot avea si ceilalti de la 18 la 60. Deci nu poti sa faci separatisme. 18-60 si 60- n. ! Ca o concluzie.. niciunei persoane nu i se poate ridica dreptul castigat printr un concurs , examen, etc. Ne refetim aici studii, carnete de sofer etc. Felul in care conduce , isi practica meseria este treaba lui , si pentru care raspunde in fata societatii daca incalca legea. Dar dreptul la propietate intelectuala este sfant !!
DORINA a zis
Pentru soferii in varsta ar trebui un control anual atat la ochi cat si la inima.De obicei conducatorii auto care sunt trecuti de 70 de ani ,sunt mult mai prudenti decat cei tineri care fac o groaza de accidente.Un var de-al meu de la TECUCI a fost accidentat de o tanara in stare de ebrietate pe trecerea de pietoni.
Cu mare greutate a gasit-o politia prin baruri ,pentru ca fugise de la locul accidentului.
Elena Bojinca a zis
Câteva sute de accidente într-un an provocate de bătrâni, nu spune nimic dacă nu spuneți dintr-un total de câte accidente, sau să redați în procente. Bătrânilor le scade puterea de reacție ? Păi pentru ce sunt examinările psihologice ? Sau, nu cumva aceste examinări se fac superficial ? Un psiholog trebuue să-şi dea seama de puterea de reacție a oricui, nu numai (sau nu toți) vârstnicii reacționează cu întârziere. A incrimina o anumită categorie de oaneni în funcție de vâstă, mi se pare mai grav decât a incrimina în funcție de orientările sexuale, despre care nu avem voie nici să cârtim.