Varianta de autostradă Bacău-Brașov este mai prietenoasă cu mediul decât Iași – Târgu-Mureș. Afirmația aparține eurodeputatului Dragoș Benea (PSD Bacău).
Eurodeputatul Dragoș Benea a participat, marți, în calitate de speaker, la dezbaterea on-line „Politici Europene pentru Noua Economie”, organizată de România Durabilă & EM360 şi moderată de jurnalistul Adrian Măniuțiu.
În intervenția sa, europarlamentarul băcăuan a subliniat că există un „fir verde” ce conectează Pactul Verde European, Mecanismul de Tranziție Justă spre o economie verde, respectiv Mecanismul de Redresare şi Reziliență, prin prioritatea „Tranziție Justă Verde”: numitorul comun al acestor instrumente este viziunea privitoare la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, până la neutralitate climatică, la nivelul UE, în 2050.
Această foarte ambițioasă aspirație va avea un pronunțat cost social/uman care va fi suportat de state membre şi cetățeni ale căror încasări şi venituri au fost deja prejudiciate de pandemia Covid19.
Incontestabilele oportunități pe linia investițiilor în proiecte de climă şi digitalizare vin la pachet cu o povară suplimentară, pe lângă consecințele nefaste ale crizei epidemiologice: locuri de muncă pierdute, îndeosebi în bazinele carbonifere şi în industria petrolului; reconversii şi recalificări profesionale etc.
Am atras atenția cu privire la riscul adâncirii disparităților şi inegalităților atât între statele membre, cât şi între regiunile aceluiaşi stat, i.e. România. Redresarea şi Reziliența trebuie să fie un instrument european de binefacerile căruia să aibă parte toate regiunile României, egal afectate de pandemie.
În acest context, am subliniat că Moldova trebuie să urce şi ea în trenul redresării, fie chiar şi „pe scări”, iar cel mai bun mod de a asigura coeziunea socială şi teritorială a României, ca stat membru UE, este construirea unei autostrăzi spre regiunea Nord-Est, speculând oportunitatea furnizată de PNRR.
Pentru că un transport durabil nu înseamnă doar mijloace de transport non-poluante, ci şi căi de transport prietenoase cu mediul, ceea ce A13 Bacău – Braşov este cu asupra de măsură (doar 8% impact de mediu, cel mai puțin agresiv cu mediul proiect de autostradă din Moldova).
– eurodeputatul Dragoș Benea, la dezbaterea on-line „Politici Europene pentru Noua Economie”
Hafrodita a zis
Noi vrem o autostrada prietenoasa in primul rand cu OAMENI!!!!@