Europa a traversat în 2020 una dintre cele mai provocatoare crize din existența sa – criza sanitară. Transformările politice, culturale, economice și sanitare au creat premizele adoptării unui nou stil de viață orientat către economisire, consolidarea locului de muncă și reducerea cheltuielilor.
Aceste tendințe au condus la apariția altor trenduri, precum creșterea economiei digitale, orientarea consumatorilor către soluțiile inteligente bazate pe IoT, identificarea altor surse de distracție precum jocuri ca la aparate cu 77777 în variantele demo ale platformelor cu jocuri sau creșterea nivelului experiențelor virtuale. La ce altceva se mai pot aștepta europenii în 2021?
2021 – anul adaptării la un nou stil de viață
Distanțarea socială, menținerea unor bariere la nivel uman pe fondul crizei sanitare, limitarea modului de deplasare la nivel inter-regional și creșterea interesului omului pentru respectarea drepturilor sale sunt câteva dintre elementele care schimbă regulile jocului în 2021. Este anul în care se caută consolidarea relației dintre natură-om-profit (peste 70% dintre experți consideră că aceasta va reprezenta una dintre tendințele anului printre consumatori, fiind un obiectiv care primează chiar în fața amenințărilor COVID-19.
Oamenii vor căuta să se reconecteze cu natura pentru a identifica acele locuri ce le pot asigura nu doar liniștea, ci și posibilitatea respectării normelor de distanțare socială. Limitarea spațiului de mișcare conduce către creșterea ponderii utilizării instrumentelor digitale ca alternativă pentru relaxare și petrecerea timpului liber. De exemplu, 31% dintre consumatorii la nivel global au menționat că vor renunța la mersul la cinematograf, orientându-se către soluțiile oferite de platformele de streaming live și online.
Unul dintre trendurile remarcate este cel legat de modul de efectuare a plăților, în acest moment fiind preferate tranzacțiile digitale în dauna plăților cash. În Franța, plățile în numerar au scăzut cu 41%, la fel cum s-a întâmplat și în Italia, în timp ce în Spania și Marea Britanie s-au înregistrat scăderi de 53%, respectiv 54%.
În plus, se constată și o creștere a tendinței de consolidare a piețelor locale și achiziționarea de produse autohtone (34% dintre consumatori). Totodată, 39% dintre oameni vor continua să achiziționeze produse de la acele branduri care și-au adaptat ofertele la necesitățile din timpul crizei sanitare.
Piața comunicațiilor se va îmbunătăți considerabil în 2021, avându-se în vedere faptul că tehnologia 5G urmează să fie implementată în țările din Europa de Est și în alte state europene. La nivel global sunt disponibile peste 10,24 de miliarde de conexiuni mobile, cu un număr de 3, 8 miliarde de persoane care dețin un smartphone (ceea ce reprezintă aproape 49% din populația lumii). 45% dintre consumatori au declarat că își vor utiliza în mod constant terminalele inteligente pentru cumpărături.
Integrarea unor sisteme care să permită obținerea unei experiențe a consumatorului cât mai bune constituie obiectivul comercianților europeni în acest an. Mai ales că, în ultimul trimestru al anului 2020, numai 33% dintre aceștia au reușit să implementeze soluții adecvate pentru consumatori.
Trendul pe acest segment este reprezentat de oferirea unor opțiuni viabile tuturor consumatorilor. Aceștia își doresc respectarea normelor privind mediul înconjurător, comunitățile locale și echitate. Brandurile care nu vor reuși să le ofere astfel de soluții vor avea pierderi semnificative de clienți și venituri în 2021.
Echilibrul între viață personală și muncă – cheia către un nou stil de viață în 2021?
Peste 50% dintre consumatorii europeni consideră că menținerea unei delimitări clare între viața personală, locul de muncă sau școală constituie unul dintre obiectivele pentru acest an. Acest lucru vine pe fondul schimbării modului de lucru, de la muncă la birou la cea la domiciliu. 55% dintre consumatori se vor axa consolidarea relațiilor de familie, iar 69% dintre aceștia s-au declarat interesați de asigurarea bunăstării la toate nivelurile în 2021 și în anii care urmează.
Cât de importantă este sănătatea pentru europeni și ceilalți locuitori ai planetei?
Poate că înainte de izbucnirea crizei sanitare, interesul pentru respectarea normelor de curățenie nu era atât de ridicat. Însă, începând cu 2020, oamenii au început să fie foarte preocupați de ceea ce se întâmplă cu calitatea serviciilor. Astfel, 60% dintre consumatori vor lua în calcul experiența oferită din acest punct de vedere de către furnizorii de servicii.
Și chiar mai mult de atât – 84% dintre consumatori au declarat că este necesar ca locațiile pe care le vor vizita în 2021 (restaurante, complexe turistice etc) trebuie să dețină un certificat de conformitate a serviciilor de curățenie. Iar această dovadă trebuie să fie emisă de o autoritate de încredere.
Va schimba Covid-19 modul de viață al europenilor în viitor?
Criza sanitară nu a însemnat doar o provocare care îi învață pe oameni să se adapteze noilor condiții. Este și o modalitate de stabilire a unui nou mod de viață, bazat pe o mai bună selecție a serviciilor și pe identificarea soluțiilor care să le ofere valoare la nivel de bunăstare generală. În ciuda faptului că noul stil de viață nu este unul care să ofere cel mai ridicat nivel de satisfacție, europenii și ceilalți locuitori ai planetei vor căuta să găsească echilibrul necesar pentru a supraviețui și pentru a se bucura de tot ceea ce le oferă viața.
Lasă un răspuns