Cetatenii din municipiul Bacau nu vor mai fi nevoiti sa bata drumul pina la Primarie sa afle informatiile de care au nevoie. Municipalitatea bacauana va pune la punct un sistem informatic, in oras, prin crearea unor infochioscuri, unde oamenii vor putea accesa orice informatie de care au nevoie, legata fireste de administratia locala. Consilierii locali bacauani au aprobat in sedinta extraordinara hotarirea de depunere a aplicatiei pentru proiectul „Cresterea vizibilitatii catre cetateni a activitatii Primariei Municipiului Bacau si îmbunatatirea serviciilor catre acestia prin intermediul unui sistem informatic pentru furnizarea de servicii publice online”. Pentru finantarea acestui proiect se urmareste atragerea de fonduri europene pe Programul Operational Sectorial, componenta de tehnologia informatiei si comunicatiilor. Valoarea totala a proiectului este de 1.753.864 de lei, pret ce include TVA. Finantarea nerambursabila este de peste 1,4 milioane de lei, ceea ce inseamna o contributie locala de 30.029 de lei, adica doua procente din valoarea proiectului.
Informatii la colt de strada
Prin acest proiect, cetatenii din Bacau vor putea avea acces on-line la diferite servicii oferite de Primaria Bacau. „Facilitatile implementarii acestui program constau in cresterea transparentei activitatii primariei, promovarea programelor derulate de primarie în folosul cetatenilor, cresterea vitezei de prelucrare la solicitarile adresate cu peste 50% si, implicit, scaderea timpului de raspuns la acestea cu peste 50%. Sistemul va pune la dispozitia cetatenilor noi servicii publice online precum posibilitatea depunerii si înregistrarii petitiilor, cererilor si formularelor diverse fara a mai fi nevoie sa se deplaseze la primarie, adresarea de întrebari, votarea diverselor programe de interes cetatenesc, solicitarea si programarea audientelor”, a declarat Ionut Tomescu, purtator de cuvint la Primaria Bacau. Proiectul urmareste implementarea unui sistem informatic de tip „infochiosc”, conectat la website-ul primariei. Se vor monta sase astfel de „infochioscuri”, doua interne, in Primarie si patru externe, in diferite puncte din oras, des circulate, unde oamenii pot accesa informatiile usor. Sistemul informatic va oferi cetatenilor posibilitatea de a accesa on-line o parte din informatii, fara sa mai faca drumul pina la sediul Primarie. Proiectul are ca termen de realizare un an.
Dan a zis
Las ca si anul trecut au aplicat saracii si nu au obtinut finantarea. Poate acum au scris mai bine proiectul.
un cetăţean a zis
Eu cred că „cineva mai are o idee” despre cum să mai pape nişte bănuţi publici… se mai crează un compartiment la primărie…