Dedeman declară anual o marjă de profit net de 16%, calculată ca raport între profitul net şi cifra de afaceri, pe când Leroy Merlin declară 9%, Kaufland 7%, Lidl 5%, Mega Image 4%, Hornbach 3%, Carrefour 2%, Auchan 0,5% iar Cora şi Profi sunt pe pierderi.
Cel mai mare profit net din România în anul 2020, de altfel un rezultat istoric pentru o societate cu capital privat integral românesc, este un indicator pentru nivelul real al profitabilităţii pe care îl înregistrează cei mai mari retaileri din economia românească, în mare parte multinaţionale.
Pavăl Holding SRL, înfiinţat de Adrian şi Dragoş Pavăl pentru a acţiona ca o societate de tip holding şi care să grupeze inclusiv companii listate din portofoliu, a declarat în 2020 un profit net de 3,3 mld. lei (690 mil. euro), fiind cel mai mare profit net al unei companii cu capital privat românesc din istorie.
„Este vorba despre profit operaţional acumulat de-a lungul anilor şi nerepartizat de la Dedeman, repartizat ca dividend la sfârşitul anului 2020 la care se adaugă dividendele de la toate companiile unde Pavăl Holding deţine participaţii“, spune Dragoş Pavăl pentru ZF.
Cele mai recente date publicate la Finanţe, cele la final de 2019, arată că Dedeman a avut afaceri de 8,2 mld. lei cu un profit net de 1,3 mld. lei, echivalentul unei marje de profit de 16%, cea mai ridicată din piaţa de bricolaj, evaluată în 2019 la circa 4 mld. euro. Pentru 2020 datele încă nu sunt publicate.
În topul celor mai mari comercianţi de retail, cu afaceri de peste 1 mld. lei în 2019, Dedeman se afla pe primul loc la profitabilitate cu 16%, urmat de Pepco (Polonia, 9% marja de profit net), Leroy Merlin (Franţa, 9% marja), Kaufland (Germania, 7%), Lidl (Germania, 5%), Mega Image (Belgia, 4%), Carrefour (Franţa, 2%).
Unii mari retaileri nici măcar nu declară profit, cum sunt Profi sau Artima (supermarketurile Carrefour), fiind pe pierderi. Auchan declară profit net de 0,03 mld. lei la 5,4 mld. lei cifra de afaceri, adică 0,5% marja de profit.
Dacă top 100 retaileri din România ar declara profit la nivelul marjei Dedeman de 16%, încasările din impozitul pe profit de la retaileri ar fi patru ori mai mari.
Citește analiza în Ziarul Fiananciar.
Lasă un răspuns