Municipiul Bacău se confruntă cu o situație inedită, în anul 2021 Primăria nu a turnat încă niciun metru de asfalt, deși multe străzi suferă de diferite forme de degradare. Cel mai mult resimt lipsa asfaltului șoferii, nevoiți să-și repare mașinile, deși circulă în capitala județului. Nici reparații serioase nu s-au făcut, doar „plombări” la rece, care nu au rezolvat problemele.
La solicitarea Ziarului de Bacău, Primăria a furnizat bilanțul activității administrației conduse de primarul Lucian Daniel Stanciu Viziteu, în acest domeniu.
„În anul 2021 nu s-a turnat covor asfaltic și nu s-au executat reparații cu mixtură asfaltică la cald, până la data prezentei (19 iulie 2021 – n.n)”, a precizat instituția. De la începutul anului, s-au făcut doar reparații cu mixtură la rece, pe o suprafață de 940 de metri pătrați, care au costat 158.000 de lei.
Anul trecut, în 2020, s-a turnat asfalt pe 28.800 de metri pătrați, s-au făcut tratamente bituminoase subțiri pe 37.640 metri pătrați de asfalt, iar reparații cu mixtură la cald s-au făcut pe aproape 69.000 de metri pătrați. Plombări cu mixtură la rece s-au realizat pe 793 de metri pătrați de stradă.
Începând din 2019, Primăria a încredințat executarea lucrărilor de asfaltare și reparații către Societatea de Servicii Publice Municipale Bacău (SSPM). Primăria susține că, în 2021, s-au făcut reparații la rece – plombări – pe străzile: Calea Republicii, 9 Mai, Ștefan Gușe, Banca Națională, Ștefan cel Mare, Alexei Tolstoi, Calea Moldovei, Calea Bârladului, Primăverii, IL Caragiale, Războieni, Calea Moinești, Iașilor, Narcisei, Mioriței, Vadul Bistriței, Lunca Bistriței, Aprodu Purice, Energiei, Oituz, B-dul Mărășești, Cornișa Bistriței, Izvoare, Milcov, Caișilor, Calea Tecuciului, loniță Sandu Sturdza, Aviatori, B-dul Unirii, Alexandru cel Bun, Bucium, Banatului, Nordului, Victor Babeș, Neptun, Alecu Russo, Bradului, B-dul Vasile Pârvan, Ana Ipătescu, Ilarie Voronca, Luceafărului, Aleea Oțelarilor, Alexandru Șafran, Arcadie Șeptilici, Aleea Parcului, Garofiței, Gheorghe Donici, Poligonului, Pasaj Letea, Letea, Bicaz, Constructorului, Spiru Haret, Mihai Viteazu, Cremenea, Constanței, Calea Romanului.
Deși a fost votat în urmă cu trei luni, bugetul municipiului Bacău este în continuare blocat, fiind atacat în justiție de prefectul USR, Leonard Bulai, chiar cu susținerea primarului Lucian Daniel Stanciu Viziteu, care a și încercat să intervină în proces de partea Prefecturii. Tribunalul a respins acțiunea, însă termenul pentru recurs expiră abia la finele lunii iulie 2021.
Până atunci, rectificarea bugetului suspendat al municipiului Bacău, votată de noua majoritate Viziteu-Necula (USR PLUS – PNL – PMP – Pro România) nu are o utilitate.
Romeo a zis
dar concediile si le fac toti… miroseanu ce cauta in concediu? dupa ce n a facut nimic
Rada a zis
Dupa atata munca, merge si omul sa se trateza de durerea in c.. fata de noi. Nu merita?
Dani a zis
Stim ,stim PSDeee PSDeee! Concediu placut domn Miroseanu haha!
Bla a zis
Ăștia nu sunt in stare sa traseze marcajul la trecerile de pietoni sa nu ne rupa picioarele șoferii ( vezi statistica rutiera Bacău ) , nu sa ii puneam sa asfalteze ceva ( nema bani ) . Se poate face o comparație a performantei celor de la primărie cu alte județe ( de aceași culoare ) și veți vedea că suntem la coada cărutii cu ăștia ( ce atentează la siguranța cetățenilor ) !!!!!!
Marius a zis
Se impune de urgenta strangerea de semnaturi pt.demiterea primarului,impreuna cu toata gasca lui,si organizarea alegerilor anticipate,altfel va fi rau de noi!Acest individ nu are ce sa caute la conducerea acestui oras!Trebuie sa-l trimitem acasa urgent!
Blind Spot a zis
158000 lei pt 940 mp inseamna roughly 160 de lei metrul patrat, deci 32 de euroi.
Un kmp inseamna un milion de metri patrati, deci pretul cu care se plombeaza LA RECE in municipiul Bacau este de 32 DE MILIOANE DE EURO kilometrul patrat.
Latimea unei autostrazi este, la nivel de suprafata asfaltica, de 23 de metri, deci pe kilometru linar vine ca avem cam 45 de fasii de autostrada la kilometru, ceea ce inseamna ca impartim 32 la 45 si ne da aprox 700.000 de euro kilometrul de carpeala facuta de catre USR la nivel de tratament LA RECE.
E un pret colosal. Ganditi-va ca la ses, costul unui kilometru de autostrada amenajata, care include proiectare, studii, despagubiri date pentru terenul rechizitionat, paturi asfaltice, parapeti samd se duce la 3-4 milioane de euro. Sa spui ca o carpeala cu niste boia costa cam o cincime din pretul asfaltului turnat pe autostrada este revoltator.
Ionica a zis
Strazile arata groaznic , politia ar trebui sa amendeze primaria pentru stadiul lor de degradare. Lucrarile de plombare sunt facute prost si foarte scump de SSPM.
Bogdan Alexe a zis
Un kilometru de autostrada nu are un kilometru patrat. Ai dreptate, pretul e mare dar comparatia ta e gresita.
Blind Spot a zis
Daca citeai raspunsul cu atentie, iti dadeai seama usor ca nu se discuta despre un kilometru patrat, ci despre latimea unui tronson de autostrada, considerata drept 1/45 din latimea kilometrului. Si recitim !
Latimea unei autostrazi este, la nivel de suprafata asfaltica, de 23 de metri, deci pe kilometru linar vine ca avem cam 45 de fasii de autostrada la kilometru, ceea ce inseamna ca impartim 32 la 45 si ne da aprox 700.000 de euro kilometrul de carpeala facuta de catre USR la nivel de tratament LA RECE.
Esti neam cu prostul ala de Alexe care nu stie aria triunghiului ? Ala de la PNL Iasi…
Iuliana a zis
Cam asa arata Bacăul, ca ultima epava de oraș, jeg, mizerie, pământ, ți-e scârbă sa mergi pe sub acest pod https://youtu.be/kazrH8FXSvk
#& a zis
Sub podul care a promis ca darma garajele sa faca parcari. Primar usr mincinos
#& a zis
Am fost la Sibiu pin Fagaras si Brasov foarte multe sensuri giratorii si f.putine semafoare fluidizare perfecta la noi au pus niste caricaturi de plastic la inersectia cu Arcadie Septilici si Calea Moinesti de un an de zile mai mare rsinea. Am fost in strainatate si am vazut aceste sensuri trasate cu vopsea si mrcate trebuie doar sa respecti regulile de circulatie dar noi vrem sa dam sunt de mii de € ( fostul sens de la Li.Ec ) Daca vrea sa vada cineva un sens giratoriu foarte elegant si cred destul de ieftin la intrare in municipal Moinesti jud.Bacau bravo primaria Moinesti. Daca traverses orasul Moinesti gasesti 4 sensuri giratoriu.
Andrei a zis
Ati fost atenti la poza articolului! #mana caii Vizitiu se uita in groapa aia ca curca in lemne!!! A trecut un de „mandat” si realizarile lui sunt: buget blocat, achizitii de laptopjri de 15.000 lei/bucata, telefoane luate pe puncte dar nedeclarate in contabilitate, angajari „pe naspa”, gropi, buruieni/serparie (sau vegetatie luxurianta cum ar crede el, ca pe malul Dunarii la braila), tantari, capuse, gandaci(a luat exemplu de la Capitala S1), gunoaie etc. Cred ca aceste realizari erau „stipulate in anexa contractului cu bacauanii” din campanie, anexa pe care nu a vazut-o nimeni. Restul, parcari plutitoare, tren urban(aberatii si astea) sunt in stadiul de….buffering! Daneleeee…. Lucicaaaaa…..#mana caii Vizitiu
C a zis
La intersectia dintre Republicii si Chimiei, carosabilul arata ca dupa bombardament. Gropi, gropitze, gropusoare, damburi si valuri. S-a reparat ceva superficial acum vreo 4-5 luni cu mixtura la rece, dar de-atunci nimic. Jale mare-i acum! Scrie undeva in articol, citez: „Cel mai mult resimt lipsa asfaltului șoferii, nevoiți să-și repare mașinile, deși circulă în capitala județului”. Monser Florin Popescu, mult mai mult sufera locatarii de blocurile din zona, ca masinile grele care trec peste gropi si damburi, prezente inca in numar f mare, provoaca mici cutremure cladirilor din zona. Efectiv vibreaza podeaua! Si suntem locatari ai capitalei judetului, nu doar circulanti cu masinile prin zona… Bine, s-o spunem pe aia dreapta, situatia asta persista de vreo 6-7 ani, nu e chestie noua acum. S-a agravat cu timpul, stratul de asfalt de uzura s-a deteriorat treptat, si nimeni nu vrea sa stie de zona… Am avut ceva sperante legate de constructia soselei de centura, dar vad ca tot degeaba. Trafic inca intens, strada praf, prezente inca ceva sperante de 2 lei legate de ultima bretea si nodul Holt care intarzie sa fie date in folosinta.
P.S. propun locuitorilor din zona sa nu mai platim impozitele anuale si din respectivii bani sa angajam o firma sa toarne un nou covor asfaltic. Nu e gluma, poate asa rezolvam problema!
Legionarul a zis
Sunt de acord 100% cu strângerea de semnături pentru demiterea primarului brăilean! Și a prefectului Bulai, bucureștean… Voi?
#& a zis
????
Zor a zis
Nu conteaza de unde sunt. Ce e important este, ca oamenii care considera ca-si pot bate joc de noi,sa plateasca. Trebuie nu doar sa strangem semnaturi si sa demitem niste hoti ca sa numim alti hoti ,pe care sa-i demitem mai apoi,ci sa ne strangem cu totii intr-o asociatie,sa ne luam avocati buni si sa aducem in instanta acesti paraziti,care ne mint in ultimul hal pe banii nostri si care incalca flagrant legea , primind parte din contracte paguboase ,care e intr-o buna masura singurul motiv pt care se baga in administratie . Asta este solutia!Orice lucrare sa fie verificata de o firma serioasa de audit,iar in baza expertizei sa fie adusi in instanta si pusi sa plateasca si primarul si firmele ,cheltuiei de judecata si cele cu auditul ,iar apoi ,cum este legal ,inchisi multi ani departe de noi , pt trafic de influenta si dare si luare de mita.Este singura solutie in calea hotiei pe fata si fara nicio retinere,practicata de 30 de ani de aceste gunoaie,din cauza carora suntem cu multi ani in urma,fata de unde ar trebui sa fim!!!
Andrei a zis
#sustin!
Legea a zis
Prefectul nu poate fi demis prin referendum. El este numit de catre guvern. Intreaba-l pe nea Cutzu de ce e prefect Bulai.
Cat priveste semnaturile, dupa ce se strang, ele constituie baza legala pentru organizarea unui referendum.
Costică a zis
Propun un referendum și pentru concedierea tuturor angajaților primăriei. Sunt toți pile, cunoștințe și relații! Plătim taxe și impozite pentru leafa puturoșilor din primărie!
Costicla a zis
Eu zic sa strângem semnături sa nu mai existe prostovani ca Costică ( cacofonia e intenționată)