Două din cele mai active asociații civice din domeniul infrastructurii – Asociația Pro Infrastructura și Asociația Construim România – au cerut miercuri Ministerului Transporturilor și Companiei de Drumuri soluții urgente pentru limitarea accidentelor rutiere grave pe drumurile naționale. Ținta principală a luărilor de poziție este DN2, cel mai periculos drum din România. La Răcăciuni, au murit duminică 7 persoane, în urma unei coliziuni frontale dintre două autoturisme.
Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.
De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!
Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului „2 plus 1 alternativ” pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?
Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime.
În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.
Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.
Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!
– Asociația Pro Infrastructura
Bla a zis
Nu se va face nimic !
Mihai a zis
PT Asociația Pro Infrastructura
A-ti circulat sambata sau dumineca pe tronsonul de drum tip 2+ 1? De la Sinesti la Movilita se face aproximativ 45 de minute .La propunerea dumneavoastra de la Bacau la Bucuresti se va ajunge in 10 ore.Pe zona cu un singur sens s-a intamplat sa stam si 3 ore in urma unui accident.Ce se va intampla pe tronsonul cu un singur sens cand este nevoie sa treaca o masina de pompieri sau o ambulanta.Inainte de a face propuneri idioate va rog sa ganditi,V-ati gandit ce concentratie de bioxid de carbon este in zona in care se merge cu 10 km /h.Propuneti largirea drumului , separatoare intre sensurile de mers si pedepse aspre pentru accidente cu victime.
Demis a zis
Are dreptate Mihai, eu am prins un accident la Sinesti, am stat trei ore, nu s-a putut face alternativ circulația din cauza separatoarelor.
ministrul transporturilor a zis
S-a renuntat la proiectul ala pt ca este o prostie!
Se pot largi „benzile” de langa caldaram cu oricat e nevoie! Se fac autostrazi in restul tarii,iar aici nu se poate lati un acostament cu 1 m?!Chiar nu puteti termina cu aberatiile??!
Gabi a zis
Ce naiba să faci cu 2+1?
Toate drumurile naționale au minim 2 benzi pe sens iar șanțul ăla de tot cacatul mutat de lângă marginea carosabilului. Ăsta este reultatul construirii de case la drumul mare…. că așa i-a plăcut romanului să construiască casa și primăria nu a avut niciodată idei pentru străzi alternative de ocolire.
Andrei Varga a zis
O prostie . Ar îngreuna și mai mult circulația .
Lărgit acostament și făcută a doua banda, singura soluție viabilă